שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה היא שנת עבודה ראשונה בשכר במשרד החינוך לאחר סיום ההכשרה להוראה. סטודנטים לתואר ראשון בחינוך B.Ed. יתחילו את שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה בשנה הרביעית ללימודיהם, סטודנטים בתוכניות הסבת אקדמאים להוראה יתחילו את שנת ההתמחות בהוראה – סטאז' בהוראה לאחר סיום חובותיהם האקדמיים או לאחר קבלת אישור סיום 80% מהחובות לקבלת תואר (המופק על פי הנחיות משרד החינוך).
הסטאז' הוא שנת חובה שהוגדרה על ידי משרד החינוך עבור:
מטרת שנת הסטאז' היא לסייע לבוגרי לימודי תעודה והוראה להשתלב במערכת החינוך ולצמוח בה. בשנה זו מקבל הבוגר ליווי של חונך מקצועי במסגרת החינוכית שבה הוא מלמד וכן, ליווי של קבוצת עמיתים מקצועית, במסגרת סדנת הסטאז' במכללה.
מטרת הליווי היא ביסוס דפוסי עבודה יעילים ומקצועיים, העשרה, פתרון דילמות וחיבור בין הידע התיאורטי לעבודה המעשית.
סיום שנת סטאז של לימודי הוראה בהצלחה הוא תנאי לקבלת רישיון לעיסוק בהוראה במערכת החינוך בישראל. במהלך שנת הסטאז' יוגדר הלומד כמתמחה. בסוף שנת הסטאז', המתמחה מועמד לקבלת רישיון הוראה ובשנה הראשונה לאחר ההתמחות, הוא מוגדר כמורה חדש.
מוסדות הוראה והתמחות: שנת הסטאז' יכולה להתקיים רק במסגרות המאושרות להתמחות בהוראה (רשימה של מוסדות אלו מצויה באתר הסטאז') ובהתמחויות שהמתמחה הוכשר להן במהלך לימודיו.
היקף: בשנת התמחות מחויבים המתמחים לעבוד בהיקף של שליש משרה לפחות. היקף זה מזכה את המתמחים בשנת ותק בעבודה.
זכויות המתמחה וחובותיו:
פרטים מלאים ניתן למצוא בחוברת מידע. לפתיחה לחץ כאן
למתמחי אופק חדש – שנת ההתמחות נחשבת:
למתמחי אופק חדש – שנת ההתמחות איננה נחשבת:
למתמחי עוז לתמורה שנת ההתמחות מוכרת בכל הפרמטרים הבאים:
לוותק, לוותק לקביעות, לצורך הבראה, לצורך מענק יובל, כוותק לשכר ולקידום בדרגות
השתלמויות:
אופק חדש – לא מוכרות לשנת ההתמחות למעט השתלמות מוסדית-בית ספרית, בתנאי שעומדים בכל התנאים הנדרשים
עוז לתמורה – בשנת ההתמחות מוכרות:
בחינות נוספות: יש לציין כי בעלי תעודת הוראה שעברו סטאז' בהוראה עשויים להתבקש לעבור גם בחינות קבלה מטעם המוסד החינוכי שאליו הם מבקשים להתקבל לעבודה. זאת לפי דרישת משרד החינוך
ליווי אישי – מנחי סדנאות הסטאז' במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט הם אנשי מקצוע המתורגלים בהתמודדות עם דילמות מקצועיות ואישיות הקשורות לעבודת החינוך ובמציאת פתרונות לדילמות אלה. אנו בוחרים במנחים בעלי ידע וניסיון, שהם גם בעלי יכולת ונכונות לתת למתמחים תמיכה רגשית. בעת הצורך מנחי הסדנאות יוצרים קשר עם המורים החונכים ועם המנהלים. נוסף לכך, מתקיים קשר ישיר עם ראש היחידה להתמחות בהוראה במפגשים פנים אל פנים או בשיחות טלפוניות אישיות.
מפגשי הכנה – בכל שנה מתקיימים מפגשי הכנה לכל תוכנית בנפרד ובשילוב נציגי אגף הסטאז', הפיקוח וכוח אדם במשרד החינוך. מתקיימים שני מפגשי הכנה, האחד במהלך שנת הלימודים כהכנה להבנת שנת ההתמחות והצעדים הראשונים בחיפוש עבודה, והשני לקראת פתיחת השנה כהכנה לכניסה להוראה וליווי ראשוני עד לתחילת השנה האקדמית. מפגשים אלו מאפשרים השתלבות בעבודה וקליטה רכה במערכת החינוך.
מוניטין – מרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט היא המכללה המובילה בארץ ללימודי חינוך. הבוגרים שלנו נקלטים באופן מיידי במסגרות חינוכיות, תודות למוניטין שהשגנו באמצעות השקעה ועבודה רבה.
מצוינות – אנחנו שואפים למצוינות אקדמית ולהכשרת אנשי חינוך איכותיים ומשמעותיים. מטרתנו היא להכשיר מורים שנהנים להעמיק בתחומם, שסוחפים אחריהם תלמידים ועמיתים ושממשיכים בלמידה לאורך כל חייהם המקצועיים.
סטאז' בהוראה ייתקיים במהלך שנת לימודים אחת, במשך לא פחות משישה חודשי עבודה באותה שנה. ניתן לבצע את הסטאז' בהוראה ברצף או במהלך שתי תקופות של שלושה חודשי עבודה כל אחת.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.