התוכנית מיועדת לבעלות תואר שני בתחומי הגיל הרך, התפתחות הילד וכן לבעלות תואר בתחום הייעוץ, הטיפול והחינוך המיוחד, המעוניינות להדריך במסגרות החינוך בגיל הרך בישראל – מעונות יום, משפחתונים וצהרונים. רצוי ניסיון מעשי בחינוך לגיל הרך.
מועמדים ללא ניסיון מעשי יוכלו להשלים את הניסיון הנדרש תוך כדי הלימודים בסיוע ובליווי של מנחי התוכנית.
הידע המחקרי שהצטבר בעשרות השנים האחרונות בנושא התפתחות הילד, מצביע על כך שלחוויות ולהתנסויות של ילדים רכים ישנה חשיבות מכרעת בהתפתחותם. במקביל, כיום מרבית ההורים לתינוקות ולפעוטות משולבים בשוק העבודה, ולכן נוצר ביקוש הולך וגובר למסגרות חינוכיות לגיל הרך. לפיכך, איכות החינוך-טיפול שמעניקות המחנכות במסגרות החינוכיות מעצבת את התפתחותם של תינוקות ופעוטות בכל התחומים. עבודה זו דורשת מקצועיות רבה ויש לה אופי תובעני ושוחק.
לנוכח כל זאת, חוקק חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות ה'תשע"ט-2018, ובו דרישה להוספת הדרכה מקצועית וקבועה לצורך ליווי הצוות החינוכי בכל מסגרות החינוך לגיל הרך (לידה-שלוש). תפקיד המדריכה הוא ללוות את הצוות החינוכי, להעניק לו תמיכה מקצועית רציפה ולספק לו השתלמויות סדירות.
תוכנית הלימודים יסודית ומרוכזת. מלמדים בה מרצים מובילים בתחום הגיל הרך, שיאפשרו ללומדות לרכוש כלים מקצועיים חשובים בלמידה בקבוצה קטנה ואיכותית.
תוכנית הלימודים כוללת ארבעה נושאים עיקריים:
ימי שלישי בשעות 20:00-14:30, חלקם פנים אל פנים וחלקם במתכונת מקוונת (בזום).
התוכנית אורכת 6-5 חודשים. ייערכו 27 מפגשים שבועיים.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.