מורים, מורות, גננות וגננים שסיימו את שנת הסטאז' ומועסקים במסגרת "אופק חדש" ו"עוז לתמורה", אשר נדרשים להירשם לקורס המורה המתחיל.
כחלק מתפיסת המורה הלומד ומתעדכן לאורך כל חייו המקצועיים, מורים שסיימו את שנת הסטאז' נדרשים להירשם לקורס למורים חדשים. הקורס מהווה שלב במעבר ממעמד של 'מתמחה' למעמד של 'עובד הוראה חדש'. והוא מוכר לצבירה לצורך דרגות קידום.
הקורס מתמקד בהיבטים פדגוגיים, חינוכיים ואישיים של עבודת אנשי החינוך:
לימודי תעודה וחינוך בקורס המורה המתחיל מתקיימים במתכונת של סדנה. נוסף לכך, יתקיימו הרצאות לבחירה, הרצאות חוץ, סדנאות הדמייה ועוד.
היקף הקורס הוא 30 שעות (הנצברות לצורך דרגות קידום), שיילמדו בעשרה מפגשים בני שלוש שעות אקדמיות. למעוניינים יינתנו שעות ייעוץ פרטני.
נוסף על כך, כחלק מחובות הקורס, על כל מורה לקבל 20 שעות ליווי אישי ממורה מלווה. שעות הליווי הן מפגשים אישיים עם מורה מלווה הנערכים בתיאום מראש. המורה המלווה יכול להיבחר מצוות בית הספר, מצוות מקצועי אזורי או מצוות המרצים במכללה, באישור מנהל בית הספר או מפקחת גן הילדים. מפגשים אלו מהווים תנאי לסיום הקורס.
השעות במכללה מחולקות לעשרה מפגשים בני שלוש שעות, שיתקיימו אחת לשבועיים. ב-30 שעות הקורס נכללים גם השתתפות בסימולציות וביום עיון. נוסף לכך, מתקיימים ימי התנסות (20 שעות ליווי אישי).
20 שעות הליווי האישי יתקיימו במתכונת של מפגשים אישיים עם מורה/גננת מלווה. המפגשים יתקיימו במוסדות הלימוד וייקבעו בהתאם ללוח הזמנים של הסטודנט והמורה המלווה.
לימודי התעודה וההוראה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט מעניקים לסטודנטים:
ליווי מקצועי – התפתחות וקידום מקצועי של הלומדים הם היעד המרכזי של המכללה. אנחנו מלווים את המורה המתחיל בכל שלב של חייו המקצועיים בעזרת צוות מקצועי מנוסה, סבלני ומעשיר ברמה אקדמית גבוהה.
מוניטין – אנחנו מכשירים אנשי חינוך יותר מ-100 שנה ולא מפסיקים להתחדש. מרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ידועה באיכות הגבוהה של סגל המרצים שלה, בחדשנותה ובמסלולי הלימוד המגוונים והמאתגרים. בזכות המוניטין שבנינו בהשקעה רבה, בוגרנו נקלטים באופן מיידי ומיטבי במסגרות החינוכיות.
מצוינות – אנחנו שואפים למצוינות פדגוגית ואקדמית בעידן דיגיטלי. מטרתנו היא להכשיר מורים שיהיו מובילים ומעצבי מדיניות, שיעסקו במלאכת ההוראה ובהתחדשות ולמידה אישית לאורך חייהם המקצועיים.
דרישות הקורס
נוכחות במפגשי הקורס (עד 80% נוכחות חובה), הגשת עבודת סיכום ודוח על הנושאים שעלו במפגשים האישיים עם המלווה.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.