המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט רואה עצמה מחויבת לתת מענה לצרכים של כל הבאים בשעריה ולאפשר שוויון הזדמנויות על מנת שמבקרי המכללה יוכלו להגיע למיצוי יכולותיהם.
המכללה מאמינה בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה – בשוויון, בכבוד, בזכות, בבטחה ובעצמאות מרבית.חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, שנחקק בשנת 1998, הקמת הגוף האחראי על הטמעתו ואכיפתו, וכן הקצאת משאבים כספיים על-ידי המוסד לביטוח לאומי לצורך הנגשת מוסדות אקדמיים, עודדו סטודנטים עם מוגבלויות לממש את יכולותיהם בלימודים אקדמיים.בשנה האחרונה השקיעה המכללה משאבים רבים במטרה לאפשר לסטודנטים ולכלל באי המכללה נגישות נוחה והתנהלות תקינה ברחבי הקמפוס.
• מידע על נגישות האתר
• הסדרי חנייה
• הסדרי כניסה לקמפוס
• הגעה לקמפוס בתחבורה ציבורית לחץ כאן >>
• התנהלות ברחבי הקמפוס
• הנגשה ביחידות השונות
• במכללה כמה מרכזים העוסקים בנגישות
• פעולות והדרכות המתקיימות לקידום נגישות במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט
• ארוחת חושים במית"ר
• הנגשת שמע
• לומדת נגישות
התאמות נגישות באתר האינטרנט – המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט רואה חשיבות רבה בביצוע התאמות נגישות לשירות לאנשים עם מוגבלות, לרבות סטודנטים במכללה.
לפיכך בוצעו במכללה ובאתר המכללה התאמות נגישות בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תקנות נגישות השירות לרבות תקנה 35 לעניין התאמות נגישות בשירותי אינטרנט.
מרכז ייעוץ והרשמה
מינהל הסטודנטים
הספרייה המרכזית, ספריית המוזיקה ומרכז לוין קיפניס
גב' ירדנה קדם, רכזת נגישות השירות של הספרייה, טלפון 03-6901672, דוא"ל לחץ כאן לכתובת : yarked@levinsky.ac.il
איתור ספרים: קוראים המתקשים בחיפוש ספרים או בגישה אל המדפים, מוזמנים להיעזר בספרניות ההשאלה.
בדלפק ההשאלה מוצבת מערכת שמע לדלפק שירות (LOOP HEAR). מקבל השירות יכול לשמוע את נציגת השירות בעזרת מכשירי השמיעה שברשותו (על ידי שימוש בתוכנית T), או בעזרת האפרכסת של המערכת.
בספריה טמ"ס מתקפל נייד. ניתן להשאיל את הטמ"ס בדלפק ההשאלה.
טלפון – 03-6901672, דוא"ל לכתובת לחץ כאן – yarked@levinsky.ac.il
כניסה לאודיטוריום
האודיטוריום ממוקם בלובי המרכזי, במפלס שבין קומת הקרקע (0) לבין קומת הכניסה (1). אל הלובי מובילות מדרגות עם מאחזי יד וכן כבש. הכניסה הנגישה נמצאת מימין לכניסה לספרייה ובה כבש נגיש ליושבים בכיסאות גלגלים ולאחרים.
באודיטוריום מותקנים:
• לולאת השראה מדגם HLV-L 100SA
• מקלטים ללולאת השראה LOOP RECEIVER
• מיקסר מגבר
קפטריה
הקפטריה ממוקמת בקומת הקרקע. הכניסה המרכזית אל הקפטריה נמצאת בצד הצפוני של הלובי המרכזי . ניתן להגיע אל הקפטריה באמצעות מדרגות עם מאחזי יד, באמצעות המעלית המערבית או מחצר הקפטריה.
מעלית חדשה לנגישות בספריה נחנכה בינואר 2016
לשכת הדקאנט לרווחת הסטודנטים
דיקן הסטודנטים: ד"ר אור מרגלית
מתאמת הלשכה: גב' חנה אברמוב
טלפון 03-6902424, פקס 03-6901697
דוא"ל לכתובת לחץ כאן dean@levinsky.ac.il.
לשכת הדקאנט ממוקמת בקומת הכניסה בחדר 120א.
תחומי האחריות של לשכת הדקאנט:
פרטים נוספים בעמוד דיקן הסטודנטים >>
מית"ר – מרכז לתמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים
ראש המרכז: ד"ר דגנית הופנברטל
מתאמת המשרד: גב' איריס סופר
טלפון 03-6901509,
דוא"ל לכתובת לחץ כאן mll@levinsky.ac.il
מרכז מית"ר ממוקם בקומה השנייה בחדרים 200א, 203, 204.
ניתן להגיע אל המרכז באמצעות מדרגות עם מאחזי יד, או באמצעות המעלית המערבית.
סיוע הניתן במית"ר
• התאמות בנושא נגישות השירות
• ביצוע התאמות בדרכי למידה והיבחנות
• הדרכה וייעוץ אישי
• סדנאות בנושא אסטרטגיות למידה
• חונכות אישית
• שיבוץ בקורסים מותאמים בלשון עברית ובאנגלית
• חדר לימוד והסבה לסטודנטים המוכרים על ידי המרכז
ציוד מקדם נגישות הנמצא במרכז
ציוד הניתן להשאלה
המעוניינים להשתמש בציוד מוזמנים לפנות למזכירות המרכז.
פרטים נוספים על אודות המרכז בעמוד המרכז >>
*המוסד לביטוח לאומי סייע במימון הקמת מרכז מית"ר וברכישת ציוד שבו.
מנעד – מרכז אבחון מת"ל
ראש המרכז: גב' נועה מנצ'ל
מתאמת המשרד: גב' איריס סופר
טלפקס 03-6901634
דוא"ל לכתובת לחץ כאן minad@levinsky.ac.il.
ניתן להשאיר הודעה קולית או לשלוח הודעת דוא"ל עם פרטים לחזרה.
משרד מנעד ממוקם בקומה השנייה בחדר 200א.
ניתן להגיע אל המרכז באמצעות מדרגות עם מאחזי יד, או באמצעות המעלית המערבית.
חדרי האבחון של המרכז ממוקמים בקומה השנייה בחדר 218. ניתן להגיע אל המרכז באמצעות מדרגות עם מאחזי יד, או באמצעות המעלית המערבית והמעלית המזרחית.
המרכז מיועד:
• לסטודנטים הזקוקים להתאמות בתנאי היבחנות במבחנים במהלך לימודיהם האקדמיים.
• ללומדים הזקוקים להתאמות של הבחינה הפסיכומטרית.
• לסטודנטים במכינות אקדמיות.
פרטים נוספים בעמוד המרכז >>
שאלות, בקשות והצעות בנושא נגישות ניתן להפנות אל רכזת הנגישות.
סטודנטים מקדמים נגישות – קישור לידיעה על זכייה במכרז של תא סמ"ן >>
אירועי נגישות
מית"ר (מרכז ייעוץ ותמיכה רב-תחומי) בשיתוף סמ"ן (סטודנטים מובילים נגישות), עורכים בכל סמסטר יום נגישות לכלל באי המכללה – חברי סגל אקדמי, חברי סגל מינהלי וסטודנטים. בקמפוס תל-אביב מציינים את יום הנגישות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות, החל בשלושה בדצמבר. בקמפוס אילת מציינים את יום המודעות וההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה- BLIND DAY, החל בחמישה ביוני. במכללה מוצבים דוכנים העוסקים בלקויות שונות ומאפשרים הדמיה של תפקוד עם הלקות בפעילויות שונות. ההתנסות החווייתית של הסטודנטים ושל חברי הסגל בקשיים השונים תורמת לשינוי עמדות כלפי סטודנטים ואנשים עם צרכים מיוחדים. במסגרת ימי הנגישות מובאות הרצאות מעניינות וסטודנטים של מית"ר משתפים בסיפוריהם האישיים.
דוכן המאפשר התנסות בפעילויות מוטוריות שונות, כגון השחלת חרוזים והכנסת צורות לקופסה, כאשר הכפפות המגבילות את תנועת האצבעות מדמות את המוגבלות.
דוכן המאפשר הדמיה של תפקוד עם לקות ראייה או עיוורון בפעילות של טעימה עיוורת וזיהוי של חטיפים, מאכלים וכדומה.
הרצאתו של חנוך בודין – להפוך את החיסרון ליתרון. במהלך השירות הצבאי לחם חנוך בודין במלחמת לבנון, שם נפצע ואיבד את ידו הימנית. לאחר תקופת שיקום עבר לתל-אביב לפני יותר מ-20 שנה והחל את דרכו הספורטיבית במסגרת נבחרת ישראל בשחייה. בשנים אלה השתתף שש פעמים במשחקים הפאראלימפיים, זכה בשמונה מדליות, בהן שתי מדליות זהב (שני שיאי עולם), ובהישגים בינלאומיים רבים. תוך כדי כך למד כלכלה וניהול באוניברסיטת תל-אביב, חינוך גופני וניהול עסקי בכיר.
לוורוניקה ספילמן לקות ראייה והיא עצמה מטפלת בעזרת בעלי חיים. במסגרת יום המודעות וההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה הציגה את דרך עבודתה המיוחדת עם ילדים ושיתפה בסיפורה המרגש על דרכה ועל חייה כמטפלת בעזרת בעלי חיים וכאדם עם לקות ראייה.
מית"ר וסמ"ן עורכים בכל שנה ארוחה לחברי הסגל המינהלי והאקדמי. הארוחה נערכת בכיסוי עיני המשתתפים ובהגבלת השימוש בידיים על ידי כפפות וכך מאפשרת למשתתפים לחוות את משמעות המושג "מוגבלות" בזמן האכילה והשתייה בארוחה וכן באמצעות התוודעות לסיפורים אישיים שמציגים חברי מית"ר. הסיפורים האישיים פותחים פתח להבנת ההתמודדות של הסטודנטים עם צורכיהם המיוחדים במסגרת הלימודים במכללה ובהוראה בבתי הספר.
בשנת הלימודים תשע"ז נרכש ציוד מתאים המאפשר הנגשת שמע בחדרים ובאולמות ברחבי המכללה
הציוד | מקום התקנה/השאלה |
מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה דלפק שירות הכוללת גם מיקרופון חיצוני ואפשרות חיבור לאוזניות | מינהל סטודנטים, מרכז ייעוץ והרשמה, עמדת השירות בספרייה, עמדת מודיעין |
מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה היקפית | 424 |
מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה היקפית | אודיטוריום |
מקלטי IL אישיים (לולאת השראה מסוג LOOP RECIEVER) | אודיטוריום |
מקלטי IL אישיים (לולאת השראה מסוג LOOP RECIEVER) | 424 |
שדרוג מערכת קיימת – מיקסר ומגבר | אודיטוריום |
שדרוג מערכת קיימת – מיקסר ומגבר | 424 |
מיקרופון אלחוטי | אודיטוריום |
מיקרופון אלחוטי | 424 |
מערכת FM אישית | השאלה במרכז מית"ר |
שירות נגיש הוא שירות הנותן מענה לצורכיהם של אנשים עם מוגבלות כך שיוכלו לקבל את השירות באופן דומה ככל האפשר לאנשים ללא מוגבלות.
לומדת הנגישות המותקנת במודל מיועדת לחברי הסגל המינהלי והאקדמי, מציגה את האופן שבו משפיעה המוגבלות על התנהלותו של אדם בחיי היום יום ובתחום האקדמי וכיצד צריך להינתן שירות נגיש מתאים. כל חברי הסגל המינהלי והאקדמי מחויבים לסיים את הלומדה בהצלחה.
הצהרה זו עודכנה בתאריך: 10/6/2020