התוכנית מתאימה למי שמעוניינות ומעוניינים להכשיר עצמם כגננות וכאנשי חינוך בגני ילדים של החינוך המיוחד ובגני ילדים של החינוך הרגיל. התוכנית משלבת הכשרה ייחודית, יוקרתית ומבוקשת בחינוך המונטסורי, המתמקדת בטיפוח לומדים ולומדות עצמאיים. העבודה בחינוך המיוחד לגיל הרך מאפשרת לכל העוסקים בה להיות דמויות משפיעות ומעצימות בחייהם של כלל הילדים והילדות במסגרת החינוכית, בשלב קריטי בתהליך התפתחותם, ולספק להם הזדמנויות שוות ומותאמות לצמיחה ולשגשוג.
בוגרות ובוגרי התוכנית ללימודי חינוך לגיל הרך בהתמחות חינוך מיוחד יקבלו תואר ראשון בגיל הרך בהתמחות חינוך מיוחד ובהתמחות חינוך רגיל, תעודת הוראה בגני ילדים בחינוך המיוחד ותעודת הוראה בגני ילדים בחינוך הרגיל. בנוסף, הם יקבלו תעודת הוראה ותעודה מהארגון המונטסורי הבינלאומי ,AMI ותעודה משותפת מטעם לוינסקי-וינגייט ומטעם הארגון המונטסורי הישראלי MILLA. כמו כן, הם יקבלו תעודת מטפלת התנהגות.
יש אפשרות להרחיב הסמכה לתעודות נוספות: מורה ומחנכת לכיתות א-ב ו/או מנהלת מעון יום לפעוטות.
קיימת אפשרות לקבלת מענק מותנה ממשרד החינוך בסך 5,800 ש"ח, כפוף לתנאים המפורטים בחוזר המערך המסייע של משרד החינוך ולהחלטת משרד החינוך.
בנוסף, קיימת אפשרות למלגת פיס בסך 10,000 ₪, כפוף לתנאים המפורטים בחוזר המלגות של מפעל הפיס ולהחלטת מפעל הפיס.
בעלי נתוני סף גבוהים? אולי אתם מתאימים לאחת מתוכניות המצוינות שלנו.
תוכנית לימודי חינוך מיוחד לגיל הרך מכוונת לפתח גננת הומניסטית, קשובה ומאפשרת, המעמידה במרכז את כבוד הילד והילדה, צורכיהם, תחומי העניין שלהם ויכולותיהם, מספקת להם הזדמנויות ותנאים גמישים ומגוונים ללמידה, ומעודדת אותם להתנסות, לבחירה, ליוזמה ולמימוש עצמי. תוכנית זו יוצאת מתפיסת עולם חברתית – אקולוגית של הכלה, אשר רואה באדם עם מוגבלות או שונות אדם בעל ייחודיות וערך ומדגישה את אחריותה של החברה כלפי התפקוד שלו וכלפי הסרת הסטיגמות החברתיות.
תוכנית חינוך מיוחד לגיל הרך מציידת את הבוגרות והבוגרים שלה בתשתית ידע רחבה ומקיפה בתחום הגיל הרך והחינוך המיוחד, בדרכי הוראה מותאמות, בשילוב טכנולוגיה ויצירתיות בחינוך, ובבניית תוכניות עבודה אישיות וכיתתיות. היא מכשירה אותם לנהל גן וצוות בין מקצועי מורחב, ולעבוד באופן אמפטי ויעיל עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ומגוונים.
תוכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך משלבת הכשרה ייחודית, יוקרתית ומבוקשת בחינוך המונטסורי. גישה זו מתארת את הילד והילדה בגיל הרך כבעלי מוח סופג אשר לומדים באמצעות חושים. לפיכך, תפקיד הגננת הוא לספק חוויות המגרות את החושים ולייצר את הסביבה והתנאים האופטימאליים לפיתוח סקרנות, עצמאות ואחריות.
בוגרות התוכנית חינוך מיוחד לגיל הרך עובדות בחינוך ובהוראה במסגרות החינוך המיוחד: גננות בגני ילדים של החינוך המיוחד (אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלויות חושיות, מוגבלויות מוטוריות, ועוד), מעונות שיקומיים, ועוד.
בוגרות התוכנית חינוך מיוחד לגיל הרך עובדות גם בחינוך ובהוראה במסגרות החינוך הרגיל: גננות משלבות (בעבודה פרטנית או קבוצתית) בגני ילדים של החינוך הרגיל, גננות בגני עירייה (גילי 6-3), גננות במסגרות חינוך לידה עד שלוש (מעונות יום ציבוריים לפעוטות, גנים פרטיים) צהרונים, מסגרות חינוך לא פורמאלי, מחנכות בכיתות א-ב, מטפלות התנהגות, מנהלות מעונות יום וגנים פרטיים, ועוד.
ההכשרה המונטסורית מאפשרת להן להשתלב כמומחיות בחינוך מונטסורי במסגרות חינוך ציבוריות ופרטיות.
חלק מבוגרות התוכנית התקדמו לתפקידי הדרכה, ייעוץ, ניהול ופיקוח ו/או המשיכו ללמוד תואר שני.
בנוסף לתעודת הוראה לגיל הרך (לידה עד 6), סטודנטיות תואר ראשון לגיל הרך יקבלו שתי תעודות יוקרתיות ומבוקשות נוספות: תעודת הוראה ותעודה מהארגון המונטסורי הבינלאומי AMI ותעודה משותפת מטעם לוינסקי- וינגייט ומטעם המרכז המונטסורי לחינוך ומנהיגות בישראל MILLA. התעודות פותחות דלתות בפני בוגרות התוכנית ומאפשרות להן להשתלב כמומחיות בחינוך מונסטורי בגני ילדים ובבתי ספר, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. הקורסים בהכשרה המונטסורית נלמדים על פני כל שנות התואר.
בין הנושאים הנלמדים:
סטודנטיות תואר ראשון חינוך מיוחד לגיל הרך יקבלו תעודה נוספת של מטפלת התנהגות. התעודה מאפשרת להשתלב כמטפלים ומטפלות התנהגותיים, אשר מיישמים שיטות הוראה ותוכניות התערבות מגוונות, על פי עקרונות ניתוח התנהגות יישומי, בגני ילדים ובבתי ספר, בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל.
בין הנושאים הנלמדים:
לסטודנטיות תואר ראשון לחינוך מיוחד לגיל הרך ניתנת האפשרות לקבל תעודת הוראה לכיתות א-ב, נוסף על תעודת הוראה בגן הילדים. התעודה מאפשרת לעבוד כמורה ומחנכת בכיתות א-ב בבתי ספר היסודיים. תוכנית הלימודים לתעודת הוראה נוספת לכיתות א-ב משלבת בין תוכני למידה תיאורטיים לבין התנסות מעשית בהוראה בכיתות א-ב. התוכנית נלמדת בשנה ג' ללימודים.
בין הנושאים הנלמדים:
סטודנטיות תואר ראשון חינוך מיוחד לגיל הרך יכולות לקבל תעודה של מנהלת מעון יום לפעוטות (לידה-שלוש), המוכרת על ידי המדינה. התעודה מאפשרת לנהל מעון יום ציבורי (לדוגמה, ויצ"ו ונעמ"ת) או לפתוח מסגרת חינוכית פרטית (לדוגמה, גן פרטי). תוכנית הלימודים לתעודת ניהול מעון יום לפעוטות מיועדת לסטודנטיות בשנה ב' ללימודים.
בין הנושאים הנלמדים:
ארבעה ימי לימוד
בנוסף, לימודי אנגלית לרמת פטור ולימודי עברית יילמדו בהתאם לרמת הסטודנט
אוקטובר, סמסטר אביב
ארבע שנים
100% שכר לימוד אוניברסיטאי לכל שנת לימודים.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.