התוכנית לתואר ראשון .B.Ed בחינוך מיוחד ורגיל לבית הספר העל-יסודי מיועדת לבעלי רגישות וסובלנות המעוניינים להיות מורים בתחום החינוך המיוחד המעוניינים לשלב לימודים לקראת להוראת מקצוע הומניסטי בבתי ספר על-יסודיים בחינוך הרגיל.
בוגרי התוכנית יוכלו לבחור לעסוק בתחום החינוך המיוחד ולהתמחות בעבודה עם ילדים עם מוגבלויות מורכבות דוגמת מוגבלות שכלית, אוטיזם, ליקויי למידה רב-בעייתיים, והפרעות רגשיות והתנהגותיות, או להיות מורים לאחד ממקצועות ההתמחות ההומניסטיים (לשון, ספרות או מקרא) בבתי הספר של החטיבה העליונה. למורים אלה יתרון משמעותי על פני מורים שאין להם הכשרה בתחום החינוך המיוחד, שכן יוכלו לשלב תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות עיוניות רגילות.
הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך מיוחד ורגיל לבית הספר העל-יסודי ישלבו שימוש באייפדים במסגרת הכשרתם במסגרות החינוך המיוחד כדי לפתח תקשורת טובה יותר עם ילדים עם צרכים מיוחדים ולהנגיש להם מידע בתהליך ההתנסות המעשית באמצעות אפליקציות ייעודיות המעודדות את השתתפותם האקדמית והחברתית.
הסטודנטים ילמדו בתוכנית דו-חוגית וייחשפו לשני סוגים של התנסות מעשית. במסגרת ההתנסות המעשית בחינוך המיוחד הם יתמחו באיתור קשיים ובבניית תוכנית התערבות ייחודית ויעמיקו בתחומי לקויות מורכבות, הספקטרום האוטיסטי, הפרעות רגשיות והפרעות התנהגות או לקויות חושיות מורכבות.
במסגרת ההכשרה לבית הספר העל-יסודי יתמחו הסטודנטים בחוג נוסף לבחירה: ספרות, מקרא או לשון. במסגרת זו תתקיים התנסות מעשית בחינוך רגיל בבתי ספר על-יסודיים, שבמרכזה התמחות בהוראת תחום הדעת לכיתות החטיבה והתיכון ובניית תוכניות ייחודיות לבני נוער עם צרכים מיוחדים המשולבים בבתי ספר רגילים.
שלושה ימי לימוד
בנוסף, לימודי אנגלית לרמת פטור ולימודי עברית יילמדו בהתאם לרמת הסטודנט
אוקטובר, סמסטר אביב
ארבע שנים
100% שכר לימוד אוניברסיטאי לכל שנת לימודים.
המכללה מציעה מבחר גדול של תכניות לתואר ראשון בחינוך (B.Ed) ותעודת הוראה; הסבת אקדמאים להוראה; תכניות לתואר שני בחינוך ,(M.Ed) שבחלקן מסלול עם תזה, תואר שני ותעודת הוראה לאקדמאים (M.Teach) ; תואר ראשון ותואר שני בחינוך מוסיקלי.