התוכנית להכשרת מטפלים בטיפול קוגניטיבי־התנהגותי (CBT) לילדים ונוער

איטה לוגו

משך התוכנית: שנתיים (ארבעה סמסטרים)

מועד הפתיחה: תחילת סמסטר ב תשפ"ה (26.2.2025)

מתכונת הלימודים: יום לימודים בשבוע (יום רביעי) בשעות 14:00-9:00 בקמפוס לוינסקי (תל־אביב, חנייה חופשית)

התוכנית מותאמת לדרישות איט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי־קוגניטיבי) ומוכרת על ידה

על אודות התוכנית להכשרת מטפלים בשיטה הקוגניטיבית־ההתנהגותית (CBT) לילדים ונוער

אנחנו מה שאנו חושבים. כל מה שאנחנו, עולה מן המחשבות שלנו.
אנו יו

התוכנית גובשה כדי לממש את יסודות הטיפול הקוגניטיבי־ההתנהגותי מבסיסו, באמצעות היישומים הקליניים בילדים ונוער, ומטרתה לתת גם ראייה רחבה לגבי אבחנות ומצבים שונים בילדים ונוער. התוכנית מעמיקה, יישומית ופרקטית: המיקוד בטווח הגילים הספציפי (ילדים ונוער) מאפשר העמקה ולמידה יסודית של פרוטוקולים הניתנים ליישום במגוון טיפולים אחרים או כטיפול בפני עצמו.

  • הכלים, הגישות, החומר התיאורטי, הדוגמאות והתרגולים מותאמים לילדים ונוער
  • מרצים מעולים ומובילים בתחומם
  • התייחסות לעבודה עם ילדים עם אתגרים התפתחותיים, כולל ADHD, הפרעות תקשורת, ולקויות למידה
  • כיתות לימוד קטנות ויחס אישי
  • הכשרה באישור איט"ה – האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי־קוגניטיבי
  • התוכנית מוכרת על ידי משרד החינוך כגמול השתלמות

מדוע ללמוד CBT?

CBT היא אחת הגישות המובילות והנחקרות ביותר בתחום הפסיכותרפיה. היא נחשבת לגישה מבוססת מחקר, שמאפשר את המשך התפתחותה ושכלולה לאורך השנים. שיטות CBT הוכחו מבחינה מחקרית כיעילות ביותר בהתמודדות עם מגוון רחב של הפרעות וקשיים, כולל דיכאון, הפרעות חרדה, קשיי התנהגות, PTSD, OCD, הפרעות תקשורת ועוד.

צוות התוכנית מאמין גם בטיפול זה כטיפול יחיד במקרים מסוימים ובעבודה לפי פרוטוקולים (אשר יילמדו בתוכנית), דבר המאפשר לטיפול להיות ממוקד, קצר מועד ועם תוצאות ניכרות בתוך זמן קצר. צוות התוכנית מאמין גם בהטמעה של כלים קוגניטיביים התנהגותיים בתוך טיפולים אחרים, שבאמצעותם אפשר להשתמש בכלים במסגרות שונות, עם קהלים שונים ובאופן פרטני וקבוצתי. יתרונות אלו הופכים את הגישה ואת התוכנית לאטרקטיבית מאוד לעובדים במערכות חינוכיות.

אנחנו מה שאנו חושבים. כל מה שאנחנו, עולה מן המחשבות שלנו.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, מבוסס על גישה שרואה בהתנהגות וברגשות תוצר של האופן שבו אנו מפרשים את המציאות, של האופן שבו אנו חושבים ותופסים אירועים שקרו, קורים ואולי יקרו. על פי המודל הבסיסי של CBT, שינוי או הרחבה של דפוסי חשיבה לא יעילים יאפשרו למטופל להרגיש טוב יותר ולהתנהג לפי מטרותיו.

למי מיועדת התוכנית ללימודי CBT?

התוכנית ללימודי תעודה להכשרת מטפלים קוגניטיביים־התנהגותיים במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט באישור איט"ה מקנה ידע נרחב ומעמיק בטיפול בילדים ובמתבגרים, תוך שימת דגש מיוחד על מאפיינים התפתחותיים, רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים של ילדים ומתבגרים וביטויים ייחודיים של הפרעות שונות בגילים שונים.

  • דגש יינתן גם על טיפול CBT בילדים עם אתגרים התפתחותיים והתאמת הטיפול למאפיינים ייחודיים של אוכלוסיות אלו (ADHD, ASD, ODD ועוד)
  • מתן חשיבות לפיתוח כוחות וחוסן של ילדים ומתבגרים אשר סובלים ממאפיינים שכיחים בגיל זה כמו התמכרות למסכים, דימוי עצמי נמוך, וחרדות מסוגים שונים
  • בשנה הראשונה יילמדו תחומי ידע הקשורים לעקרונות טיפוליים בילדים ובמתבגרים בהפרעות שונות, המשגה והערכה, מאפיינים ייחודים בטיפול CBT בילדים ובהדרכת הורים

בשנה השנייה יושם דגש על טיפול CBT באוכלוסיות ייחודיות, טיפול קבוצתי, טיפול בהפרעות מורכבות, היכרות עם הגל השלישי של CBT  (ACT, Mindfulness, Schema Therapy) בהתאמה לטיפול בילדים ובבני נוער.

נושאים בשנה א:

מבואות
חרדות, התקפי פאניקה
הרפיות, הרגעה, דמיון מודרך
ויסות רגשי
כישורים חברתיים
הפרעות התנהגות
הפרוטוקול המאחד

נושאים בשנה ב:

ADHD
הפרעות תקשורת
סכמה תרפיה
ACT וקשיבות
דיכאון, פגיעה עצמית ואובדנות
OCD
PTSD
עבודה עם הורים
התמחות והתנסות בלימודי CBT

תוכנית לימודי תעודה ו

הדרכות:

במקביל ללימודים בתוכנית כל לומד נדרש לקיים מינימום של שישה טיפולים בילדים ובני נוער. את הסטאז' אפשר להתחיל בסמסטר השני של השנה הראשונה לאחר קבלת אישור מראש התוכנית.  מסגרת זו דורשת 50 שעות ליווי והכוונה על ידי מדריכים מוסמכים מטעם איט"ה וכן נדרש ליווי המדריך בעבודות הגמר בתוספת תשלום. ההדרכה תהיה חיצונית והתלמיד ישלם תמורתה באופן פרטי.

על הלומד להשלים את כל המטלות ולקבל ציון של 70 לפחות במבחן כדי לקבל תעודת סיום.

הכרה בגמולים לרפורמה ולשנת שבתון

מורות ומורים, גננות וגננים יוכלו להגיש בקשה להכרה בשעות לפיתוח מקצועי (אופק חדש) במסלול אישי עד 45 יום לפני פתיחת התוכנית

להורדת טופס לגמול אישי לחצו כאן >>

מורות ומורים, גננות וגננים בשנת שבתון יוכלו ללמוד בתוכנית לפי תעריפי קרן ההשתלמות*.

* יתרת שכר הלימוד תשולם לאחר קיזוז תשלום קרנות השבתון.

צוות המרצים:

ראש התוכנית – לילך פרידמן

מנהלת התוכנית, חברה מוסמכת באיט"ה, מדריכה בתהליך הסמכה, תרפיסטית באומנות ומדריכה.

מומחית בטיפול בילדים, בנוער ובמבוגרים.

 

מרכז ד"ר טל לתמיכה רגשית ונפשית

אירנה סלבוטסקי צוקרמן

חברה מוסמכת באיט"ה, מדריכה בתהליך הסמכה, קרימינולוגית קלינית בשירות בתי הסוהר, מנחה קבוצות DBT, מטפלת ומעריכה מסוכנות באל"י. עובדת במרכז ד"ר טל.

רננה צ'יקו

חברה מוסמכת באיט"ה, קרימינולוגית קלינית, עבדה בשירות בתי הסוהר, מעבירה קבוצות טיפוליות במרכז ד"ר טל ושותפה בהדרכות צוות המרכז.

ד"ר אילן טל

פסיכיאטר מומחה, מזכיר החברה לבריאות הנפש בקהילה, מייסד ובעלים של מרכז ד"ר טל – הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית – מרכז רב־מקצועי המעניק שירותי טיפול, ייעוץ רגשי, אבחון ועוד על ידי מגוון של אנשי מקצוע מתחום הטיפול הרגשי לרבות פסיכיאטרים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים קליניים.

אורה לשם

חברה מוסמכת באיט"ה, מדריכה בתהליך הסמכה, תרפיסטית בתנועה, מטפלת בילדים, בנוער ובמבוגרים, מומחית לטיפול בגיל השלישי. ניסיון של 10 שנים בבריאות הנפש, מדריכה סטודנטים במסגרות שונות.

ד"ר מלי ניר

חברה מוסמכת באיט"ה, מדריכה בתהליך הסמכה, מטפלת בפסיכודרמה מדריכה. מלווה ומדריכה תהליכים טיפוליים במתי"א ראש העין. מרצה ומנחת סטודנטים בהכשרה.

ד"ר חזי יוסף

PHD בחינוך, פסיכותרפיסט קוגניטיבי התנהגותי, מטפל בקליניקה בכפר הנוער כנות. מנהל כפר הנוער וחבר הוועד המנהל במכללה האקדמית אחווה.

התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם צוות מרכז ד"ר טל, המרכז הרב־מקצועי המוביל והגדול בישראל בניהולו של ד"ר אילן טל. המרכז מתמחה בטיפולים פסיכיאטריים, פסיכולוגיים, פסיכותרפיים מסוגים שונים עם הטמעה של כלים קוגניטיביים התנהגותיים בכל הטיפולים ובכל האוכלוסיות. צוות המרכז מתעדכן בהכשרות שוטפות ורלוונטיות. המרכז מהווה עוגן למטופלים ולבני משפחותיהם. במרכז מתקיימים טיפולים פרטניים, דיאדיים, משפחתיים, קבוצתיים, הדרכות הורים וכן הדרכות ייעודיות פרטניות וקבוצתיות לאנשי מקצוע. במרכז קיימת גם יחידה אינטנסיבית למקרים הדורשים מענה טיפולי רחב יותר.

היקף הלימודים: קורס דו־שנתי בהיקף של 312 שעות לימוד.

תעודה

לבוגרי הקורס תינתן תעודת מטפל CBT באישור איט"ה – האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי.

למה ללמוד במכללת לוינסקי לחינוך?

עיקרי התוכנית

ראש התוכנית

ייעוץ והרשמה:
03-6901690

דוא"ל:
info@l-w.ac.il

מזכירות לימודי תעודה:
03-6902465

  • ימי לימוד במכללה

    ימי לימוד במכללה

    יום לימודים בשבוע (יום רביעי) בשעות 14:00-9:00 בקמפוס לוינסקי (תל־אביב, חנייה חופשית)

  • מועדי תחילת לימודים

    מועדי תחילת לימודים

    תחילת סמסטר ב תשפ"ה (26.2.2025)

  • משך הלימודים

    משך הלימודים

    שנתיים, ארבעה סמסטרים

<< דצמבר 2024 >>
אבגדהוז
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4