לימודי חינוך בתואר הראשון B.Ed. מהווים את התשתית התיאורטית, המחקרית והפרקטית להבנת מהות תפקיד המורה והמחנך והם נשענים על שלושה תחומי דעת עיקריים: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ופילוסופיה, המבססים בקרב הסטודנטים להוראה את הידע הערכי, הביקורתי והפדגוגי של המעשה החינוכי. הקורסים הנלמדים בחוג מספקים למגוון תוכניות ההתמחות במרכז האקדמי את התשתית התיאורטית והמחקרית הרלוונטית להן, תוך חשיפת הסטודנטים לתיאוריות חינוכיות מודרניות ופוסט-מודרניות ולמחקרים עדכניים בחינוך ובהוראה. בחשיפה זו מודגש הדיאלוג שבין ידע תיאורטי לבין ידע פרקטי המתורגם לכדי יישום בשדה ההתנסות בהוראה תוך הבניית שפה חינוכית אקדמית ומקצועית.
מטרות המחלקה לחינוך מתמקדות בטיפוח הכשירויות הבאות:
בקורסי החינוך מיושמים תהליכי הוראה-למידה מגוונים: סימולציות, חקר מקרים, כיתה הפוכה, למידה מבוססת פרויקטים, למידה בין-תחומית, למידת עמיתים והוראה שיתופית, הכול באמצעות סביבות למידה פיזיות ודיגיטליות סינכרוניות ואסינכרוניות.
(יתעדכן לקראת כל סמסטר)
סדרת הרצאות אורח באולפן לוינסקי
27.2.2022 יום ראשון בשעה 18:00 שבי גוברין, ראש המרכז להוראה חדשנית ומיטבית, על טכנולוגיות חדשות ולמידה – מגמות עדכניות
27.3.2022 יום ראשון בשעה 16:30 רג'י אלכרם, מנהל תיכון באבו תלול, על מנהיגות חינוכית בחברה הבדואית
24.5.2022 יום שלישי בשעה 17:30 פרופ' אילת ברעם צברי, מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מהטכניון, על תקשורת המדע בעידן הפוסט-אמת