תמונה של מירב וייס

מירב וייס

מירב וייסמנהלת מחלקת בתי הספר במחלקת החינוך בעיריית קרייתאונו

למירב וייס תואר ראשון בחינוך .B.Ed בהוראת אנגלית מטעם מכללת לוינסקי לחינוך, ותואר שני במנהל מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן. למירב וייס 25 שנות ניסיון במערכת החינוך בישראל במגוון תפקידים – מורה לאנגלית, מחנכת, רכזת שכבה, סגנית מנהל קמפוס ובשנת 2019 מונתה למנהלת מחלקת בתי הספר במחלקת החינוך בעיריית קריית-אונו.

ספרי על הבחירה בהוראה: "הבחירה בהוראה נעשתה מתוך רצון לעסוק במקצוע משמעותי, המאפשר לי להשפיע, להוביל, לפתח, לקדם ולגעת באנשים. מבחינתי כל אלו באים לידי ביטוי בהוראה".

תמונה של מירב וייס

מהו המודל הנכון לדעתך לעבודה עם תלמידים? "המודל החינוכי שלי נשען לאורך השנים על  דיאלוג אישי, דיבור בגובה העיניים, מקצועיות ומתן דוגמה אישית. בעזרת כל אלו, אפשר להוביל בני נוער להישגיים אישיים.

מהו המודל הנכון בעינייך לעבודה עם הורים? "אני מאמינה שעבודה עם הורים חייבת להתחיל תמיד בשותפות. ההורים הם חלק מהמשולש החשוב בית הספר-תלמיד-הורה וחשוב לקיים איתם דיאלוג שוטף על אתגרים והצלחות הקשורים בילדיהם. יצירת מודל של קשר שוטף ודלת פתוחה להורים הכרחי בקידום התלמידים ".

ספרי על הלימודים במכללת לוינסקי לחינוך: "מכללת לוינסקי לחינוך חשפה אותי לעולם ההוראה. הרחבתי אופקים בתחומי דעת הקשורים לעולם החינוך תוך כדי התמקצעות בהוראת האנגלית. נחשפתי למתודות הוראה חדשניות וקיבלתי ליווי צמוד של מדריכות פדגוגיות שזכורות לי לטובה עד היום. מדריכות אלו תרמו לי מהידע האישי שלהן, שימשו לי דוגמה וליטשו את עמידתי בפני כיתה ואת מיומנויות ההוראה שלי. כבר בהגיעי ללימודים ביום הראשון התגבשה בקרב הסטודנטים קבוצה קרובה שלמדה את מרבית הקורסים יחד במשך 3 שנות הלימודים. הקבוצה הקבועה והמגובשת  סיפקה חוויית למידה שונה מאוניברסיטה, וההווי החברתי שנוצר בקבוצה תרם להנאה בדרך אל התואר".

מה התוכניות שלך בתפקידך החדש? "בתפקידי החדש כמנהלת מחלקת החינוך היסודי והעל-יסודי בעיריית קריית-אונו, אני שואפת ליצור מערכת שתאפשר לכל תלמיד להצליח בה. הצלחה בעיניי אינה מתחילה ומסתיימת במובנים ההישגיים, אלא קשורה ברווחת התלמידים כתנאי בסיסי להצלחה האקדמית. בתי ספר צריכים לתת שירותי חינוך והוראה, שכן במאה ה-21 תפקידו של המורה כבר אינו הקניית ידע, אלא הכנת התלמידים לקראת השתלבות ראויה בחברה באמצעות הקניית ערכים ומיומנויות הנדרשות לכך. יש לטפח, לדעתי, את  הדימוי העצמי החיובי בקרב בני הנוער, את תחושת המסוגלות שלהם ויש לטעת בהם את האמונה האישית שלהם ביכולתם להצליח. יש לשים דגש על הקניית מיומנויות של עבודת צוות, דיבור בפניל קהל, לעודד ללמידה עצמאית לצד פדגוגיה חדשנית".

מה המסר שלך לסטודנטים שלומדים הוראה? "בחרו להיות המורה שהייתם רוצים לעצמכם ולילדיכם הפרטיים. למדו, התפתחו, התעדכנו והיו הטובים ביותר בכל תפקיד שתמלאו במערכת החינוך".