תשומת הלב היא כלי מנטלי הנגיש לכולנו, למרות זאת רובנו לא מיומנים בניהול תשומת הלב. בהרצאה זו, נפגוש, נתנסה ונלמד מתוך חקירה עצמית, איך לפתח את המיומנות של שליטה בתשומת הלב ולהיעזר במיומנות זו כלי בסיסי לשיפור הלמידה ויכולות הניהול העצמי שלנו כמורים ושל התלמידים שלנו בכיתה.
מחקרים רבים מראים על תרומתה החשובה של המיומנות בשליטה בתשומת הלב ללמידה, לרווחת התלמיד, וליכולת ניהול עצמי שלו בבית הספר ( Tarrasch , 2017 ; Keith et al, 2017).
בהרצאה יוצג הכלי לפיתוח יכולת ההתמקדות בתשומת הלב ותרגול יומיומי לחיזוקה ותוצע דרך להטמעת התרגול בחיי בית הספר והתרבות הבית ספרית.
Tarrasch, R. (2017 Mindful Schooling: Better Attention Regulation Among Elementary School Children Who Practice Mindfulness as Part of Their School Policy. J Cogn Enhanc 1, 84–95. https://doi.org/10.1007/s41465-017-0024-5
Keith, J.R., Blackwood, M.E., Mathew, R.T. (2017). Self-Reported Mindful Attention and Awareness, Go/No-Go Response-Time Variability, and Attention-Deficit Hyperactivity Disorder. Mindfulness 8, 765–774. https://doi.org/10.1007/s12671-016-0655-0