דגמי הוראה לשיעור היברידי
the flipped classroom
שיעור היברידי במתכונת של כיתה הפוכה

בשיעור זה הסטודנטים צופים לפני השיעור בהקלטה של שיעור של המרצה, והשיעור הסינכרוני מוקדש לעיבוד התכנים בקבוצה, יחד עם המרצה. אפשרות נוספת היא ביצוע משימה אסינכרונית מטרימה, ובשיעור הסינכרוני מעבדים את המשימה ומעמיקים בלמידה.

לדוגמה, שיעור בנושא תקשורת בבעלי חיים:
  • פעילות אסינכרונית מטרימה – צילום דוגמאות לתקשורת בין בעלי חיים בסביבה והעלאתן ללוח שיתופי/Google Drive.

  • שיעור ב- ZOOM – למידה על תקשורת בבעלי חיים – תפקידים, ערוצים ועוד. ניתוח הדוגמאות שהסטודנטים הביאו על פי הנלמד – במליאה או בקבוצות.

שלושה כדורים פורחים
שיעור היברידי משולש

שיעור זה מורכב מ-3 חלקים עוקבים: משימה אסינכרונית מטרימה לשיעור הסינכרוני, שיעור סינכרוני ומשימה אסינכרונית, המסכמת את הנלמד.

  • פעילות אסינכרונית מטרימה – קריאת מידע בנושא. כתיבה על חווייה אישית בהקשר זה.

  • שיעור סינכרוני – למידה על מודלים תיאורטים לניהול כעסים, ניתוח בקבוצות של סיטואציות מהשטח המוצגות בטקסטים או בסרטונים.

  • פעילות אסינכרונית מסכמת – עיבוד החוויה האישית לאור המודלים התיאורטים שנלמדו וכתיבה רפלקטיבית.

למידה סינכרונית עם שימוש בכלים א-סינכרוניים
שיעור סינכרוני משולב בכלים אסינכרוניים

המרצה מסביר באופן סינכרוני על הנושא הנלמד ועל המשימה האסינכרונית. בהמשך, הסטודנטים מבצעים את המשימה תוך התייעצות עם המרצה.

  • פתיחה קצרה ב- ZOOM בנושא מטאפורה בשירה. הסבר על המשימה האסינכרונית.

  • ביצוע משימה אסינכרונית בזמן מוקצב – מציאת דוגמאות למטאפורות בטקסטים שיריים, צילום תמונה מתאימה, ושיתוף הדוגמאות המוסברות עם התמונות (בקובץ שיתופי, לוח שיתופי, קבוצת ווטסאפ, קבוצת דיון, ועוד). תגובה לעמיתים.

  • המרצה זמין לסטודנטים לאורך כל ביצוע המשימה ב-ZOOM או בכלים אחרים (לדוגמה בקבוצת ווטסאפ, בתגובות על קבצים שיתופיים, בצ'ט של ה-ZOOM).

להנחיה פדגוגית: צוות היחידה לחדשנות בהוראה 03-6901646  |  ciet@levinsky.ac.il היחידה לחדשנות במרכז להוראה חדשנית ומיטבית

להערות על המדריכים  |  ciet@levinsky.ac.il

טלפון

לתמיכה טכנית: 
צוות מערכות מידע

טלפון 03-6902473 

פתיחת פניה לתמיכה הטכנית בכתובת:

help.levinsky.ac.il

מדריך מקוון למוודל למרצה הכולל גם שימוש בזום