תרגול באמצעות סימולציה (התנסות מקצועית במצב המדמה את המציאות) רווח זה כמה עשורים בתהליכי הכשרה במקצועות שונים (טיס, רפואה) ובעשור האחרון נכנס גם לתחום הכשרת מורים ואנשי חינוך. לפני כעשור נכנס השימוש בסימולציה גם לתהליכי בחינה, מדידה והערכה של כישורים, התנהגויות ותכונות. ישראל נחשבת חלוצה ומובילה בעולם בתחום זה בעיקר בחינוך הרפואי.
בהרצאה יוצג תהליך מיון מבוסס סימולציה, המשמש זה כעשור למיון מועמדים לבתי ספר לרפואה בישראל. הכלי פותח, בין היתר, בעקבות הכרה הולכת וגדלה בשינויים בתפקיד הרופא במאה ה-20 ובמאה ה-21 ובצורך להתאים את תכונות המתקבלים לדרישות המקצוע. יוצגו תובנות העולות משימוש בכלי בנוגע לשימוש בסימולציה באופן כללי וכן יעלו לדיון נושאים הקשורים למיון מועמדים להוראה.
ד"ר אורית איזנברג היא מומחית למדידה והערכה וראש היחידה לסימולציה ולמידה ממקרים במכללת לוינסקי לחינוך. בעלת ניסיון עשיר בתחום השימוש בסימולציה לצורכי הערכה, בתחום המיון ובתחום ההסמכה.
אורית עבדה במשך 20 שנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ושם התמחתה בסוגים שונים של תהליכי מדידה של ידע, התנהגות, ותכונות אישיות. מטעם המרכז הארצי, עבדה אורית גם במסר, המרכז לסימולציה רפואית בבית החולים שיבא, ושם הקימה יחידה לבחינות מבוססות סימולציה. ביחידה התקיימו מבחני הסמכה לרופאים, לאחיות ולפרמדיקים וכן מבחני המיון לבתי הספר לרפואה.
לפני כשנה, הייתה אורית אחראית על פיילוט של תהליכי מיון מועמדים למכללות להוראה באמצעות תחנות התנהגותיות וסימולציה מטעם משרד החינוך ומכון מופ"ת.