01.02.2021
יום שני
20:00-15:00

כנס פרקטיקות הוראה: הזדמנויות ואתגרים


כנס פרקטיקות הוראה: הזדמנויות ואתגרים

פרקטל: פרקטיקות להוראת פיזיקה ומתמטיקה בבית הספר העל-יסודי

 

להורדת התוכנית בקובץ PDF >>

במקצועות קליניים רבים הכשרת העוסקים במקצוע מדגישה את פיתוח המיומנות שלהם בביצוע פרקטיקות שונות. כך, לצד הבנת התיאוריה וההמשגה, יש חשיבות לידע המעשי-הביצועי. בשנים האחרונות ההתמקדות בפרקטיקות הופכת מרכזית יותר גם בתהליכי למידת הוראה והתמקצעות בה. נוסף על השאלה "מה מורים צריכים לדעת?" גישה זו מדגישה גם את השאלה "מה מורים צריכים לדעת לעשות?" וזאת כדי לזמן לתלמידים הזדמנויות עשירות ללמידה.

מהותו של העיסוק בפרקטיקות-הוראה הוא בקשר ההדוק שבין מחקר ופרקטיקה. קשר זה כולל התייחסות לתיאוריות על למידה והוראה ובחינת האופן שבו הן רלוונטיות להוראה בפועל, וכן בקשר בין ממצאים של מחקרים על הוראה ולמידה של תחומי תוכן שונים לפרקטיקות ההוראה הנלמדות בתוכניות שונות להכשרת מורים או להתפתחות מקצועית של מורים.

פרויקט פרקטל מתמקד בניסוח פרקטיקות להוראת מתמטיקה ופיזיקה בבית הספר העל-יסודי. במסגרת הפרויקט אנחנו מצלמים מורים הנחשבים מורים מצוינים, ומנתחים את השיעורים כדי לזהות פרקטיקות הוראה. נוסף על כך, אנחנו מזהים פרקטיקות להוראה מתוך ממצאי מחקרים שנעשו ומנסים ללמד על פיהם בכיתה.

כנס זה יתמקד בפרקטיקות להוראת מתמטיקה ופיזיקה בבית הספר העל-יסודי. במהלך הכנס נכיר גישות ממוקדות פרקטיקות להוראה ולהכשרת מורים במתמטיקה ובפיזיקה, נדון באופן ביקורתי בשאלות לגבי העיסוק בפרקטיקות הוראה, ניחשף לנעשה בעולם בהקשר זה, ונבחן דוגמאות שנאספו מעבודתם של מורים מובילים בארץ.

טופס הרשמה

יום שני 1.2.2021

 

15:00 – 15:15  ברכות 
פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך
אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ
15:15 – 16:00 רוטינות מורה כאבני בניין של תהליכי הוראה
פרופ' אנה ספרד, אוניברסיטת חיפה
16:00 – 16:15   הפסקה
16:15 – 16:30  פרקטל: הצגת הפרויקט
פרופ' טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך
16:30 – 17:00  מעברים קריטיים בלמידת מתמטיקה
פרופ' טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך
ד"ר אביטל אלבוים כהן, בית הספר התיכון ע"ש אהרון קציר, רחובות
17:00 – 17:45  דיון בקבוצות – הפרקטיקות שלי
17:45 – 18:00  הפסקה
18:00 – 18:45  Preparing Just Teachers: Leveraging the Disruptive Potential
of Teacher Education
Prof. Deborah Loewenberg Ball, University of Michigan
18:45 – 19:30 Building Thinking Classrooms
Peter Liljedahl, Simon Fraser University
19:30 – 20:00 דיון מסכם

 

יום שלישי 2.2.2021

 

15:00 – 15:15  פתיחה
15:10 – 15:55 פרקטיקות ליבה וחשיבה מסדר גבוה: הילכו שניהם יחדיו?
פרופ' ענת זוהר, האוניברסיטה העברית בירושלים
15:55 – 16:10  הצגת פרויקט פרקטל, פיזיקה
Embodiment בהוראה ולמידה
ד”ר יעל קשתן, מכללת לוינסקי לחינוך
ד"ר רוני מועלם, מכללת לוינסקי לחינוך ומכללת סמינר הקיבוצים
ד"ר שרה האופט, מכללת לוינסקי לחינוך ואוניברסיטת בר-אילן
16:35 – 16:45 הפסקה
16:45 – 17:45 מורים משתפים: פרקטיקות להוראה מרחוק
קובי שורצבורד, מרכז חינוך לאו בק, חיפה
אייל שלמה, בית הספר מקיף ז "עמל", באר-שבע
ד"ר רוני מועלם, מכללת לוינסקי לחינוך ומכללת סמינר הקיבוצים
18:45-17:45 Conceptual Model of Physics Teacher Preparation
Developing Habits of Mind and Practice through Apprenticeship in a Community 
Prof. Eugenia Etkina, Rutgers, The State University of New Jersey
18:45 – 19:00 הפסקה
19:00 – 19:45 Developing a Practice-Based Teacher Education Curriculum:
 Pitfalls and Opportunities
Dr. Francesca Forzani, University of Michigan
19:45 – 20:00 דיון מסכם

 

יו״ר הכנס פרופ' טלי נחליאלי

בין הדוברים בכנס

Anna Sfard, University of Haifa

Anat Zohar, The Hebrew University

Deborah Loewenberg Ball, University of Michigan

Francesca Forzani, University of Michigan

Eugenia Etkina, Rutgers School of Education

Peter Liljedahl, Simon Fraser University

 

הרצאות באנגלית יתורגמו באופן סימולטני לעברית.

פס לוגואים

הרשמה

 

 

 

 

 

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0