18.01.2022
יום שלישי
17:00-09:00

רשות המחקר: הכנס ה-22 למחקר בחינוך (יום סגל חוקר)


להורדת קובץ PDF עם התוכנית המלאה >>

הכנס ייערך במתכונת מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות

קישור לזום יישלח לנרשמים

יום סגל הזמנה מעוצבת

הרשמה לכנס ה-22 למחקר בחינוך

 

12:30-11:00 | מושבים מקבילים – סבב ראשון

 

מושב 1:  דיאלוג בין-תחומי בהוראה – חדר 425

יו"ר: פרופ' שרה הרשקוביץ

ד"ר ליבי עזריהו, ד"ר אורית ברוזה, פרופ' שרה הרשקוביץ, ד"ר שי כהן ופרופ' אסתר עדי-יפה מוזימטיקה – למידה רב-תחומית ותרומתה לילדי כיתות ג-ד

 ד"ר איתמר ארז שידלוב ופרופ' שרונה לוי – להיות תגובה כימית – למידה באמצעות למידה מעוגנת גוף

ד"ר גליה סמו, ד"ר דבורה הרפז וד"ר לימור ראובך"זה לא שיעור רגיל. יש כאן שיעור אחר": דגם הסבב בגישה בין-תחומית במקצועות ההומניסטיקה 

דיון מסכם

 

מושב 2:   "לחתור בסירה אחת" – שותפות חינוכית של מורים והורים – חדר 426

יו"ר:  ד"ר ענת כורם  

ד"ר ענת כורם, פרופ' יצחק גילת וד"ר רחל שגיא – המורה הרצוי והמורה הדחוי מנקודת מבט של הורים

ד"ר סיגל טיש, פרופ' קלודי טל וד"ר סיון שתיל כרמון – תפיסות הורים ומורים לגבי תהליכי רכישת הקריאה בכיתה א ותפקיד ההורים – מחקר גישוש לקראת יישום היוזמה ילדים-קוראים-להורים

ד"ר דניאלה מנזין – חוויית האימהות של אימהות לילדים עם הפרעות התנהגות: מחקר פנומנולוגי

ד"ר ענת כורם ופרופ' יצחק גילתחרם בין תלמידים: התופעה והשלכותיה על השותפות בין צוותי חינוך להורים

דיון מסכם

 

מושב 3: סוגיות עכשוויות בחינוך המוזיקלי – חדר 430

יו"ר: ד"ר אמירה ארליך

פיני לנזמן ופרופ' קלאודיה גלושנקוף – אריק איינשטיין – שחקן, זמר ופזמונאי: יחידת הוראה לכיתות ה-ו בבית הספר היסודי

אורית לוי וד"ר עטרה אייזקסון המורה החדש למוזיקה בבית הספר היסודי: קשיים והצלחות בשנים הראשונות

הילה בן משה ופרופ' קלאודיה גלושנקוף – תוכנית "פעמה": קונצרטים בגני ילדים

ד"ר יפעת פוריה, פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ וד"ר רבקה אלקושי – הקשר בין כושר מוזיקלי לבין אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית-התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה

דיון מסכם

 

מושב 4: מיזמים בינלאומיים – חדר 431

יו"ר:  פרופ' אלונה פורקוש-ברוך 

ד"ר דרורית רם-מרקוביץ, אילנה דרור והווידה אלטאונה-אלהואשלהתפיסות של מנחים בקורס חונכים את ההנחיה המיטבית

ד"ר אור מרגלית, ד"ר גל מנור, ד"ר דגנית הופנברטל, ויקי קוט, ד"ר רחל הס-גרין, שבי גוברין, ד"ר שרון הרדוף, ד"ר תמר שהם-גואטה ופרופ' אלונה פורקוש-ברוךLOVE.DIST@NCE
פרויקט אירופי במסגרת ארסמוס+ לקידום הכלה של אוכלוסיות ייחודיות באמצעות למידה מקוונת מרחוק

ד"ר דולי אליהו-לוי וד"ר מיכל גנץ-מישר – KIDS4ALL  – ילדים מלמדים ילדים 

ד"ר דרורית רם-מרקוביץ, ד"ר עינת ברכה, ד"ר ציפי בבצ'יק, עידית פורת וד"ר סמדר בר-טל מאפיינים ייחודיים להכשרת חונכים ומלווים בחממה יישובית קהילתית בראשון לציון

דיון מסכם

 

מושב 5: "בגוף בריא – נפש בריאה" חדר 434

יו"ר: פרופ' נילי קנופ-שטיינברג

ליאב אלבז ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג – השוואת מבנה גיד אכילס בקרב ילדים ומתבגרים עם השמנת יתר ועודף משקל לעומת ילדים במשקל תקין

שני פונק, שלי בר-סלע, ד"ר מיכל פנטוביץ, אוריה מורן, ד"ר שני סבוראי ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג אימון ייחודי למניעת היארעות פציעות שלד-שריר בקרב לוחמים בצה"ל

גל אליאס ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג השפעת עייפות על מערכות שיווי משקל: המערכת הסומטוסנסורית, המערכת הווסטיבולרית והמערכת החזותית בקרב משתתפים עם וללא יציבות של הקרסול

פרופ' נילי קנופ-שטיינברג ופרופ' יצחק זיו-נר כאבי ברך פטלו-פמורליים (Patello-femoral pain) ומבנה גוף של רקדניות מתבגרות במגמות מחול: שנתיים מעקב

דיון מסכם

 

מושב 6:  סוגיות חינוכיות באספקלריה של עידן קורונה – חדר 437

יו"ר:  ד"ר ליאת אייל

ד"ר טל וייס וד"ר ביאטריס בר – "הוראה בפיג'מה" – גמישות ויצירתיות בתוכנית ההכשרה בחינוך המוזיקלי

ד"ר נורית חמוהכרעות קוריקולריות בתוכנית להכשרת מנהלים בשנה"ל 2021-2020 על רקע מגפת קורונה

ד"ר ליאת אייל, ד"ר ניצן אליקים וד"ר יעל נבוןרכיבי איכות בלמידה מקוונת בעת קורונה במוסדות להכשרת מורים – נקודת המבט של הסטודנטים

רונית אפרתי-חקוק ופרופ' וורן ברודסקישירי תוכנית הטלוויזיה "זהו זה 2020 – ימי קורונה" (עונה 1) ותפקידם החברתי בתקופת משבר קורונה

דיון מסכם

 

 מושב 7: העתיד כבר כאן? תוכניות הכשרה חדשניות – חדר 411

יו"ר: ד"ר אורלי הבל

ד"ר אפרת לוצאטו, ד"ר דגנית הופנברטל, ד"ר אסתי צביון, ד"ר דפנה פונו, ד"ר מירב צהר-רוזן
תפיסת התרומה של סימולציות בהוראה מרחוק בהכשרת מורים, בקרב סטודנטיות בתוכנית לחינוך מיוחד

ד"ר אורלי הבל – השימוש בתמונות סלפי (Selfie) להעצמת הקשר, התקשורת וההנכחה של תלמידים עם לקויות תקשורת מורכבות

ד"ר סיגל טיש, ד"ר מיכאלה כדורי-שלזק, ד"ר איריס לוי, ד"ר סיון שתיל כרמון ופרופ' קלודי טל – תוכנית לימודים בצמיחה בחצר הגן

ד"ר ענת קסירר וד"ר מירב צהר רוזן – תפיסת היצירתיות המתמטית בגן הילדים מנקודת מבט של גננות לילדים בספקטרום האוטיסטי

דיון מסכם

  

13:45-12:45 | מושבים מקבילים – סבב שני

 

מושב 8: פילוסופיה ומדיניות בחינוך – חדר 425

יו"ר: ד"ר זוהר מעיין

ד"ר נתן ברבר ופרופ' רוני לידור – כדורסל כמעבדה מוסרית

ד"ר זוהר מעיין, פרופ' רוני לידור וד"ר מיכל ארנון – הגיל היחסי של ספורטאים צעירים: ממצאים והשלכות לקידום מדיניות ספורט שוויונית

ציפי מרחיים הצגת מחקר בנושא: הכשרת מורים וגיבוש זהות חינוכית ברוח קורצ'אק 

דיון מסכם

 

מושב 9: הכשרת מורים במציאות משתנה – חדר 426

יו"ר:  פרופ' ישעיהו הוצלר

ד"ר עדית ליבנה, פרופ' אורית אבידב-אונגר, ד"ר יעל גרינשטיין, פרופ' חיים שקד וד"ר דניאל ניקריטיןתפיסת המורים המאמנים בהתנסות מנקודת המבט של בעלי תפקידים בתוכניות להכשרת מורים בראי התיאוריה המוסדית החדשה

פרופ' ישעיהו הוצלר, ד"ר הילה בק, ברי רייכמן, ד"ר אביבה גורל וד"ר נועה חורש תחושת המסוגלות של סטודנטים לחינוך גופני שהשתתפו בקורס מתוקשב להוראה מכילה של אוכלוסיות מיוחדות

ד"ר אלונה פלג, ד"ר איריס לוי וד"ר סיגל טיש – מודל אינטגרטיבי לקידום תקשורת חינוכית מוגנת בין גננות ומורים להורים מקבוצות מגוונות (מודל תח"ם) ופרוטוקול לניהול שיחה עם הורים על פי מודל זה

דיון מסכם

 

מושב 10: מחברים בין עולמות – חדר 430

יו"ר: ד"ר ערן גוסקוב                     

ד"ר רחל שגיא ופרופ' יצחק גילת – עמדות כלפי רב-גוניות תרבותית בבתי ספר 

פרופ' יצחק גילת, ד"ר רחל שגיא וד"ר מיכל ארנון – הערכה מעצבת של תוכנית חינוכית לחיים משותפים ברשת אורט באמצעות מחקר אקדמי

ד"ר ערן גוסקוב – ילדי המחאה: הרהורים על חינוך פוליטי ועל פוליטיקה בחינוך 

דיון מסכם

 

מושב 11: מי מפחד מהומניסטיקה? – חדר 431

יו"ר: ד"ר גתית הולצמן 

רחל ניב מזרחי ועידית פורתלא לפחד מהארנב – מקומה של הפרשנות בפיתוח גישת ההוראה לספרות בבית הספר היסודי

דן מישייקר ביקורת כלפי היחס לטבע: עיון בסיפור "ציפורי" לעגנון

ד"ר גתית הולצמן – פרשנות המקרא של אליהו בן אמוזג ומשמעותה המסתורית של ירושלים ביצירתו

דיון מסכם

 

מושב 12: ו.. נשמע קולם – חדר 434

יו"ר: פרופ' איתי הס

ד"ר יעל קסנר-ברוך – קולם של ילדים צעירים – מחקרים העוסקים בפרספקטיבה של ילדים בגיל הרך

עידית המאירי ופרופ' איתי הס  – "את עיקר המגבלה החברה שמה עלינו, אנחנו בעניין של בחירה" – דיווחי בוגרים עם עיוורון לגבי נושאים מעצימים מול חסמים בהתנסויות של אינטראקציות חברתיות 

ד"ר סמדר בר-טלהאתגרים של מורה-הורה והורה-מורה בתקופת קורונה

דיון מסכם

  

 

14:30-13:45 "בתנועה ובצליל" – אתנחתה מוזיקלית וגופנית – חדר 424

"קצב הקליפסו" בהנחייתה של ד"ר ביאטריס בר
"מיינדפולנס על רגל אחת" בהנחייתו של אלון פאר

 

15:30-14:30 ארוחת צוהריים – ברחבת אולם 424

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0