קישור לזום יישלח לנרשמים
12:30-11:00 | מושבים מקבילים – סבב ראשון
מושב 1: דיאלוג בין-תחומי בהוראה – חדר 425
יו"ר: פרופ' שרה הרשקוביץ
ד"ר ליבי עזריהו, ד"ר אורית ברוזה, פרופ' שרה הרשקוביץ, ד"ר שי כהן ופרופ' אסתר עדי-יפה מוזימטיקה – למידה רב-תחומית ותרומתה לילדי כיתות ג-ד
ד"ר איתמר ארז שידלוב ופרופ' שרונה לוי – להיות תגובה כימית – למידה באמצעות למידה מעוגנת גוף
ד"ר גליה סמו, ד"ר דבורה הרפז וד"ר לימור ראובך – "זה לא שיעור רגיל. יש כאן שיעור אחר": דגם הסבב בגישה בין-תחומית במקצועות ההומניסטיקה
דיון מסכם
מושב 2: "לחתור בסירה אחת" – שותפות חינוכית של מורים והורים – חדר 426
יו"ר: ד"ר ענת כורם
ד"ר ענת כורם, פרופ' יצחק גילת וד"ר רחל שגיא – המורה הרצוי והמורה הדחוי מנקודת מבט של הורים
ד"ר סיגל טיש, פרופ' קלודי טל וד"ר סיון שתיל כרמון – תפיסות הורים ומורים לגבי תהליכי רכישת הקריאה בכיתה א ותפקיד ההורים – מחקר גישוש לקראת יישום היוזמה ילדים-קוראים-להורים
ד"ר דניאלה מנזין – חוויית האימהות של אימהות לילדים עם הפרעות התנהגות: מחקר פנומנולוגי
ד"ר ענת כורם ופרופ' יצחק גילת – חרם בין תלמידים: התופעה והשלכותיה על השותפות בין צוותי חינוך להורים
דיון מסכם
מושב 3: סוגיות עכשוויות בחינוך המוזיקלי – חדר 430
יו"ר: ד"ר אמירה ארליך
פיני לנזמן ופרופ' קלאודיה גלושנקוף – אריק איינשטיין – שחקן, זמר ופזמונאי: יחידת הוראה לכיתות ה-ו בבית הספר היסודי
אורית לוי וד"ר עטרה אייזקסון – המורה החדש למוזיקה בבית הספר היסודי: קשיים והצלחות בשנים הראשונות
הילה בן משה ופרופ' קלאודיה גלושנקוף – תוכנית "פעמה": קונצרטים בגני ילדים
ד"ר יפעת פוריה, פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ וד"ר רבקה אלקושי – הקשר בין כושר מוזיקלי לבין אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית-התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה
דיון מסכם
מושב 4: מיזמים בינלאומיים – חדר 431
יו"ר: פרופ' אלונה פורקוש-ברוך
ד"ר דרורית רם-מרקוביץ, אילנה דרור והווידה אלטאונה-אלהואשלה – תפיסות של מנחים בקורס חונכים את ההנחיה המיטבית
ד"ר אור מרגלית, ד"ר גל מנור, ד"ר דגנית הופנברטל, ויקי קוט, ד"ר רחל הס-גרין, שבי גוברין, ד"ר שרון הרדוף, ד"ר תמר שהם-גואטה ופרופ' אלונה פורקוש-ברוך – LOVE.DIST@NCE
פרויקט אירופי במסגרת ארסמוס+ לקידום הכלה של אוכלוסיות ייחודיות באמצעות למידה מקוונת מרחוק
ד"ר דולי אליהו-לוי וד"ר מיכל גנץ-מישר – KIDS4ALL – ילדים מלמדים ילדים
ד"ר דרורית רם-מרקוביץ, ד"ר עינת ברכה, ד"ר ציפי בבצ'יק, עידית פורת וד"ר סמדר בר-טל – מאפיינים ייחודיים להכשרת חונכים ומלווים בחממה יישובית קהילתית בראשון לציון
דיון מסכם
מושב 5: "בגוף בריא – נפש בריאה" – חדר 434
יו"ר: פרופ' נילי קנופ-שטיינברג
ליאב אלבז ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג – השוואת מבנה גיד אכילס בקרב ילדים ומתבגרים עם השמנת יתר ועודף משקל לעומת ילדים במשקל תקין
שני פונק, שלי בר-סלע, ד"ר מיכל פנטוביץ, אוריה מורן, ד"ר שני סבוראי ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג – אימון ייחודי למניעת היארעות פציעות שלד-שריר בקרב לוחמים בצה"ל
גל אליאס ופרופ' נילי קנופ-שטיינברג – השפעת עייפות על מערכות שיווי משקל: המערכת הסומטוסנסורית, המערכת הווסטיבולרית והמערכת החזותית בקרב משתתפים עם וללא יציבות של הקרסול
פרופ' נילי קנופ-שטיינברג ופרופ' יצחק זיו-נר – כאבי ברך פטלו-פמורליים (Patello-femoral pain) ומבנה גוף של רקדניות מתבגרות במגמות מחול: שנתיים מעקב
דיון מסכם
מושב 6: סוגיות חינוכיות באספקלריה של עידן קורונה – חדר 437
יו"ר: ד"ר ליאת אייל
ד"ר טל וייס וד"ר ביאטריס בר – "הוראה בפיג'מה" – גמישות ויצירתיות בתוכנית ההכשרה בחינוך המוזיקלי
ד"ר נורית חמו – הכרעות קוריקולריות בתוכנית להכשרת מנהלים בשנה"ל 2021-2020 על רקע מגפת קורונה
ד"ר ליאת אייל, ד"ר ניצן אליקים וד"ר יעל נבון – רכיבי איכות בלמידה מקוונת בעת קורונה במוסדות להכשרת מורים – נקודת המבט של הסטודנטים
רונית אפרתי-חקוק ופרופ' וורן ברודסקי – שירי תוכנית הטלוויזיה "זהו זה 2020 – ימי קורונה" (עונה 1) ותפקידם החברתי בתקופת משבר קורונה
דיון מסכם
מושב 7: העתיד כבר כאן? תוכניות הכשרה חדשניות – חדר 411
יו"ר: ד"ר אורלי הבל
ד"ר אפרת לוצאטו, ד"ר דגנית הופנברטל, ד"ר אסתי צביון, ד"ר דפנה פונו, ד"ר מירב צהר-רוזן
תפיסת התרומה של סימולציות בהוראה מרחוק בהכשרת מורים, בקרב סטודנטיות בתוכנית לחינוך מיוחד
ד"ר אורלי הבל – השימוש בתמונות סלפי (Selfie) להעצמת הקשר, התקשורת וההנכחה של תלמידים עם לקויות תקשורת מורכבות
ד"ר סיגל טיש, ד"ר מיכאלה כדורי-שלזק, ד"ר איריס לוי, ד"ר סיון שתיל כרמון ופרופ' קלודי טל – תוכנית לימודים בצמיחה בחצר הגן
ד"ר ענת קסירר וד"ר מירב צהר רוזן – תפיסת היצירתיות המתמטית בגן הילדים מנקודת מבט של גננות לילדים בספקטרום האוטיסטי
דיון מסכם
13:45-12:45 | מושבים מקבילים – סבב שני
מושב 8: פילוסופיה ומדיניות בחינוך – חדר 425
יו"ר: ד"ר זוהר מעיין
ד"ר נתן ברבר ופרופ' רוני לידור – כדורסל כמעבדה מוסרית
ד"ר זוהר מעיין, פרופ' רוני לידור וד"ר מיכל ארנון – הגיל היחסי של ספורטאים צעירים: ממצאים והשלכות לקידום מדיניות ספורט שוויונית
ציפי מרחיים – הצגת מחקר בנושא: הכשרת מורים וגיבוש זהות חינוכית ברוח קורצ'אק
דיון מסכם
מושב 9: הכשרת מורים במציאות משתנה – חדר 426
יו"ר: פרופ' ישעיהו הוצלר
ד"ר עדית ליבנה, פרופ' אורית אבידב-אונגר, ד"ר יעל גרינשטיין, פרופ' חיים שקד וד"ר דניאל ניקריטין – תפיסת המורים המאמנים בהתנסות מנקודת המבט של בעלי תפקידים בתוכניות להכשרת מורים בראי התיאוריה המוסדית החדשה
פרופ' ישעיהו הוצלר, ד"ר הילה בק, ברי רייכמן, ד"ר אביבה גורל וד"ר נועה חורש – תחושת המסוגלות של סטודנטים לחינוך גופני שהשתתפו בקורס מתוקשב להוראה מכילה של אוכלוסיות מיוחדות
ד"ר אלונה פלג, ד"ר איריס לוי וד"ר סיגל טיש – מודל אינטגרטיבי לקידום תקשורת חינוכית מוגנת בין גננות ומורים להורים מקבוצות מגוונות (מודל תח"ם) ופרוטוקול לניהול שיחה עם הורים על פי מודל זה
דיון מסכם
מושב 10: מחברים בין עולמות – חדר 430
יו"ר: ד"ר ערן גוסקוב
ד"ר רחל שגיא ופרופ' יצחק גילת – עמדות כלפי רב-גוניות תרבותית בבתי ספר
פרופ' יצחק גילת, ד"ר רחל שגיא וד"ר מיכל ארנון – הערכה מעצבת של תוכנית חינוכית לחיים משותפים ברשת אורט באמצעות מחקר אקדמי
ד"ר ערן גוסקוב – ילדי המחאה: הרהורים על חינוך פוליטי ועל פוליטיקה בחינוך
דיון מסכם
מושב 11: מי מפחד מהומניסטיקה? – חדר 431
יו"ר: ד"ר גתית הולצמן
רחל ניב מזרחי ועידית פורת – לא לפחד מהארנב – מקומה של הפרשנות בפיתוח גישת ההוראה לספרות בבית הספר היסודי
דן מישייקר – ביקורת כלפי היחס לטבע: עיון בסיפור "ציפורי" לעגנון
ד"ר גתית הולצמן – פרשנות המקרא של אליהו בן אמוזג ומשמעותה המסתורית של ירושלים ביצירתו
דיון מסכם
מושב 12: ו.. נשמע קולם – חדר 434
יו"ר: פרופ' איתי הס
ד"ר יעל קסנר-ברוך – קולם של ילדים צעירים – מחקרים העוסקים בפרספקטיבה של ילדים בגיל הרך
עידית המאירי ופרופ' איתי הס – "את עיקר המגבלה החברה שמה עלינו, אנחנו בעניין של בחירה" – דיווחי בוגרים עם עיוורון לגבי נושאים מעצימים מול חסמים בהתנסויות של אינטראקציות חברתיות
ד"ר סמדר בר-טל – האתגרים של מורה-הורה והורה-מורה בתקופת קורונה
דיון מסכם
14:30-13:45 "בתנועה ובצליל" – אתנחתה מוזיקלית וגופנית – חדר 424
"קצב הקליפסו" בהנחייתה של ד"ר ביאטריס בר
"מיינדפולנס על רגל אחת" בהנחייתו של אלון פאר
15:30-14:30 ארוחת צוהריים – ברחבת אולם 424