12.03.2017
יום ראשון
23:59-00:00
רחבת האודיטוריום

קתדרלות קמות לתחייה – בלה עקרוני


12.03.17 – 19.04.17

שיח גלריה עם האמנית בשיתוף החוג לאמנות יתקיים ב- 20.03.17

בשעה 16:00 באולם ג'

סדרת העבודות של בלה עקרוני, המוצגות בגלריה של מכללת לוינסקי לחינוך, מביעות ברישום מוקפד ומדויק מגוון קתדרלות וכנסיות מארצות שונות, צרפת, איטליה, רוסיה ופרו.
הרישומים, שנראים במבט מרחוק כצילומים בשחור-לבן, עשויים מלאכת מחשבת ועם הקפדה על הפרטים הקטנים שרק מבט קרוב מאפשר לנו להבחין בהם. ידה המיומנת של האמנית, שרושמת ומציירת את המונומנטים המורכבים מבחינה אדריכלית, מחייה אותם מחדש תוך כדי ניתוקם מסביבתם הטבעית ובידודם כאובייקט פיסולי מורכב.
בלה עקרוני החלה את דרכה האמנותית כצ'לנית וכמורה למוזיקה, שלמדה במקביל עיצוב פנים. מרכיבים אלה בהשכלתה באים לידי ביטוי בציוריה, החל מהתקופה שאמנותה התאפיינה בסגנון סוריאליסטי ברוח מגריט, דאלי ואחרים, וכלה בעת זו ברישומי הקתדרלות והכנסיות שמסמלות את הקלסיקה התרבותית ומחברים בין מוזיקה לאדריכלות ובין רוח לחומר.
את רישומי הקתדרלות והכנסיות הציגה בלה עקרוני בשנת 2013 במכון הטכנולוגי בחולון וכעת הם מוצגים בגלריה של מכללת לוינסקי לחינוך.
הקתדרלות קמות שוב לתחייה.
אריה ברקוביץ

מדברי הביקורת על עבודותיה

"תערוכה זו של אישה רבת כשרונות – מעידה על מנטליות סוריאליסטית מובהקת, אך גם על רמה מקצועית ועל סגנון. מי שאינו שולל עקרונית כל ציור סוריאליסטי, יתרשם קודם כל מן הדומיננטה הכחולה ומהנחת הצבע המתורבתת, אך גם מן ה"מיתולוגיה" של האמנית. היא הצליחה להשליט עולם פיוטי משכנע, קודר, בלתי אלים ובלתי מעוות, וציורה הוא, ככל הנראה, תגובה רגשית מאופקת לטכנולוגיה המשעבדת את האדם."

מרים טל, "ידיעות אחרונות".

"אצל בלה עקרוני מבליחה תחילתו של שינוי. בתמונות אחדות שלה, שנעשו בשנה האחרונה, אין הצבעוניות והצורות משועבדות לחלוטין לרעיון ולאווירה. הן עומדות בפני עצמן ומצטיינות בחיוניות ציורית ממשית. זה גרעין חיובי. כלחלק מן הסוריאליסטים יש לה כלים רגשיים ומיומנות טכנית, שבעזרתם ניתן לפתח גרעין זה."

דר' נסים מבורך, "הארץ".

"פנטסיה בכחול הוא שמה של תערוכת בלה עקרוני. הסגנון הסוריאליסטי מאפשר לה הפוגות דמיון פיגוראליות במרחבי החלל.

בלה עקרוני היא צ'לנית ומורה למוסיקה, ומכאן הכושר שלה לתרגם חוויות לשפת פרופורציות, לפי הגישה הסוריאליסטית של בניית כמה וכמה ממדי חלל בתמונה אחת, עם מעברים קופצים ומתחלפים. מבחינה צורנית זו התמונות מקוריות למדי."

"דבר", "משא".

"שרשרת חוזרת של כלי השחמט מצביעה על הנטייה הסימבולית של ציוריה, בשורה שאינה זו של האבסטרקט בלבד ושל משחקי בדיו ותבליטיו. הטכניקה מושלמת, ומשהו מן המשטחים הקיימים בין הרביעיות והשמיניות משתקף בלוחות השחמט שלה השבירים הפורחים באוויר או בנופים האנושיים-הסטטיים הגלמודים, שבהם העצם עוטה מסיכה בנוקשות, מסתיר דמעה אדומה כדם, סוד רוטט של אובייקט כלוא בעולם, שאת חוקיו נבצר ממנו להבין."

"סמאנה", בספרדית.

"בלה עקרוני מציגה בעבודותיה רישומים של קתדרלות וכנסיות מארצות שונות וביניהן – צרפת, איטליה, רוסיה ופרו. במבט מרחוק אנו נפעמים מיופיו של הרישום ובמבט מקרוב רואים עד כמה כל אחד מהם הוא מלאכת מחשבת מורכבת ביותר."

דברים על התערוכה ב- HIT , חולון.

"הרישום מרהיב".

מאיר עוזיאל, עיתונאי, 31 באוקטובר, 2013 .

להוספת האירוע ליומן
iCal
0