27.01.2021
יום רביעי
17:00-09:00
קמפוס תל אביב

רשות המחקר, ההערכה והפיתוח: הכנס ה-21 למחקר בחינוך – יום סגל חוקר


 

הכנס ה-21 למחקר בחינוך

במתכונת מקוונת (בזום)
יום רביעי (י"ד בשבט תשפ"א) 27 בינואר 2021

 


להרשמה לכנס אנא מלאו את הפרטים הבאים:


 

 

קישור למפגש בזום>> 

https://levinsky-ac-il.zoom.us/j/83616083649

Meeting ID: 836 1608 3649

 

10:00-9:30 פתיחה

פרופ' יצחק גילת, ראש רשות המחקר, מכללת לוינסקי לחינוך

ברכות
פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך
פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בווינגייט

דבר יו"ר הוועד המנהל
מר עובד יחזקאל

10:10-10:00 אתנחתא מוזיקלית
ד"ר ביאטריס בר, מכללת לוינסקי לחינוך

11:00-10:10 אמת, דמיון והונאה במחקר ובהוראה
פרופ' ערן שר, הטכניון
ההרצאה תעסוק בסוגיות של דיווחי אמת ושימוש בדמיון וצפי ככלים מרכזיים במחקר ובהוראה, ובפלגיאט. יוצגו דוגמאות רבות של הונאה ומרמה בדיווח תוצאות מחקר, וביניהן פרסום ספר מדעי ללא ציון של כל המקורות שהמחבר השתמש בהם, תוצאות כזב שפורסמו בכתבי עת יוקרתיים בעולם, פרסום תוצאות כזב של מועמד מוביל לזכייה בפרס נובל, צילומים של מאורעות מכוננים שלא היו, ודוגמאות מעניינות נוספות.

11:15-11:00 הפסקה

 

12:45-11:15 מושבים מקבילים (6-1)

 

מושב 1:  קול התלמיד קול המורה
יו"ר: ד"ר נורית חמו

 ד"ר הדר בהרב ואליזבת נוימן – שיפור בתי ספר באמצעות מחקר בתוך הקשר: למידה מתוך תהליכי חקירה במסגרת שותפות אזורית בצפון קליפורניה

ד"ר נורית חמו ונועה בן יוסף "משנים את כללי המשחק?" – מורים מובילים כמודל חדש לפיתוח מקצועי במחוז ירושלים

ד"ר עדית ליבנה – עוד חוזר המסלול: חקר מקרה של הסללה דה-יורה בחינוך התיכון בעיר בישראל

 ד"ר אבי המי – 'קולות סבוכים' – התלות ההדדית בין 'קול-התלמיד' ו'קול-המורה' כתנאי לקידומם של תהליכים אמנציפטוריים בבתי ספר

דיון מסכם 

 

מושב 2:   אתגרים בהורות בחברה משתנה
יו"ר:  ד"ר ענת כורם

 ד"ר הדר בהרב, פרופ' יצחק גילת וד"ר ענת כורם – תפיסות הורים בנוגע לאלימות בבית הספר

אורית ויזל, ד"ר איריס גלילי, ד"ר דליה מצר, ד"ר יהודית שפי, ד"ר נאוה דקל, סיגלית אבירם בריל וד"ר ריקי גלזנר הורות והוראה כמזמנים מפגשים בין האישי למקצועי

ד"ר אלונה פלג – על המפגש של הורים וילדים במשפחות להט"ביות עם מערכת החינוך בישראל

 ד"ר אלונה פלג וד"ר איריס לוי – יחסי עבודה עם הורים בחברה מגוונת ומשתנה מנקודת מבטן של סטודנטיות מתמחות בהוראה לגיל הרך

 דיון מסכם

 

מושב 3: מנעד הרגשות בתהליכי חקר, הוראה ויצירה
יו"ר: ד"ר היילי רוזנבלום 

 ד"ר היילי רוזנבלום ופרופ' סימה זך  – תוכנית לטיפוח הממד הרגשי חברתי (SEL) אצל מורים מתחילים לחינוך גופני

ד"ר היילי רוזנבלום קידום מקום הרגש בהוראה – מחקר על תוכנית להתפתחות מקצועית של מורים מבוססת רגשות "מעגלי הלב"

 ד"ר לידיה צוקרמן חטואל – השפעת הוראת החינוך הגופני בתקופת קורונה על תלמידים הסובלים מהיפראקטיביות, מאימפולסיביות ומהפרעות קשב וריכוז ADHD

ד"ר נורית צדרבוים – מדד האושר בסביבת מחקר רב-ממדי ובין-תחומי – וריאציות של מדידה מושכלת משולבת רגשות

דיון מסכם

 

מושב 4: יצירה במבט רב-תרבותי
יו"ר:  ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה

 ד"ר רחל שגיא, ד"ר טליה פרלשטיין והרב ד"ר ראובן טבול – הזמנה למרחב יצירה משותפת במסלול למחול במכללה דתית

 רונית אפרתי-חקוק – "רצים למרשתת" – התאמת סדרת הרשת "רצים למשנה" לילדים מהמגזר הדתי-הלאומי

ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה – דת ותעמולה במצרים הפאטמית: הגלוי והסמוי בכתובות מסגד אל-חאכם בקהיר

 רונית אפרתי-חקוק – "פרעה בפיג'מה" – בין היהודי לאוניברסלי בשירי הדיסק "גלגל השנה" של רבי אלתר

דיון מסכם 

 

מושב 5: "להתמודד עם העתיד בהווה" – חדשנות בטיפול באוכלוסיות מיוחדות
יו"ר: ד"ר אורית איזנברג                 

 ד"ר אפרת לוצאטו וד"ר אורית איזנברג – להתמודד עם העתיד בהווה ועוד בזום: שילוב סימולציות בהכשרת סטודנטיות לחינוך מיוחד בהוראה מרחוק בתקופת קורונה. מחקר חלוץ

 ד"ר אפרת לוצאטו – נוירו-פדגוגיה בשיעור קריאה: תוכנית התערבות לסטודנטים לחינוך מיוחד – תפיסתה והטמעתה בתכנון מערכי שיעור

ד"ר הדר בהרב, לורל סייפס – מערכת התראה מוקדמת Early warning systems
למניעת נשירה מבית הספר

ד"ר אורלי יזדי-עוגב ואורלי אלשייך – שילוב אייפדים בהכשרת סטודנטים מהמגמה לחינוך גופני ותרפיה בספורט לשם טיפוח מיומנויות מוטוריות בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים

 דיון מסכם

 

מושב 6:  אוכלוסיות מיוחדות במערכת החינוך: בין הלימודי לרגשי
יו"ר:  פרופ' סימה זך 

ד"ר אורלי יזדי-עוגב, פרופ' סימה זך ואביבה זאב – מאפיינים חברתיים-רגשיים של ילדים עם לקויות למידה וללא לקויות למידה

שלי ג'רבי ופרופ' איתי הס – ניבוי הערכת ההצלחה של השתלבות תלמידים עם אוטיזם: גננות מהחינוך המיוחד לעומת גננות מהחינוך הכללי

 ד"ר מירב צוהר רוזן, ד"ר דגנית הופנברטל, ד"ר אפרת לוצאטו ואסתי צביון – האתגר: תהליכי הוראה, למידה והערכה מרחוק של מורים וסטודנטים לתלמידים עם לקויות למידה בחינוך המיוחד בתקופת קורונה

 דיון מסכם

 

13:00-12:45  אתנחתא גופנית – צ'י קונג, הראל סיני

14:00-13:00 מושבים מקבילים (12-7)

 מושב 7: "כי שירי הוא בת קול ברוח" – שיר שירה ומחשבה
יו"ר: ד"ר שי כהן

 ד"ר נתן ברבר ופרופ' רוני לידור  – מהו ספורט (מבחינה פילוסופית)?

 ד"ר שי כהן וד"ר איתן אור-נוי – כלי להערכה אוטומטית של מיומנות ביצוע ווקאלי בזמן אמת

 ד"ר בת-ציון ימיני – הבדלים מגדריים בשירת אלתרמן על עולי תימן

דיון מסכם

  

מושב 8: יצירה ויצירתיות
יו"ר: ד"ר איריס לוי

ד"ר איריס לוי מוות ומחול בסצנת עריפת ראשו של יוחנן המטביל – חקר מקרה מכנסיית גיאורגיוס הקדוש ברמלה (1896) 

ד"ר אלי אשכנזי, פרופ' יונה חן וד"ר יואב אבני  – עצי פרי תרבותיים בבוסתנים נטושים אשר ניטעו במערכות חקלאיות עתיקות בהר הנגב המרכזי לפני 1948

ד"ר נורית צדרבוים – יוצר חוקר – חוקר יוצר: אומנות בחקירה ומראת דיוקן

 דיון מסכם

 

 מושב 9: זהות מקצועית בסביבות משתנות
 יו"ר:  ד"ר אלה שראל מחלב

 ויקטוריה קוט – מדענים מהגרים יוצאי חבר העמים באוניברסיטת אריאל: תפיסות של התפתחות מקצועית בצל מוסד בקונפליקט

 ד"ר שרון הרדוף-יפה, פרופ' חנוך פלום ופרופ' ברוך שוורץ – התפתחות מואצת של זהות מקצועית ברשתות חברתיות

 ד"ר אלה שראל מחלב – זהות מקצועית – סטודנטים להכשרת מורים נכנסים לחדר הטיפולים

דיון מסכם

 

מושב 10: היבטים ותפיסות בגיל הרך
יו"ר: ד"ר יעל קסנר ברוך                     

 ד"ר רינה מזוז פיצ'ון – תפיסת דמות האל אצל הילד בגיל הרך

 ד"ר יעל קסנר ברוך וד"ר מיכאלה כדורי שלזק – עמדות כלפי הוראת מדעים של סטודנטיות הלומדות בתוכנית לחינוך לגיל הרך בשנים א'-ג'

ד"ר רותם שפירא התנהגות רגשית של הורים וילדים בגיל הרך בתקופת קורונה

 דיון מסכם

 

מושב 11: הכשרה בהוראה: נקודות מבט מגוונות
יו"ר: ד"ר מיכאלה כדורי שלזק

ד"ר אורית ברוזה וד"ר מיכאלה כדורי שלזק – להיות מדריכה פדגוגית בעת משבר קורונה

ד"ר רחלי פלד וד"ר תמי ראובני – תהליך קליטה בהוראה משלוש נקודות מבט: מתמחה מורה חדש, מורה חונך ומלווה ומנהלי בתי ספר 

ד"ר רחלי פלד וד"ר אורלי הבל – Nothing About Us Without Us!

דיון מסכם

  

מושב 12: הוראה-למידה בתקופת קורונה
יו"ר: ד"ר מיכל שני

ד"ר סמדר בר-טל וד"ר תמי זייפרט – רחוק אבל קרוב – תחושת שייכות של סטודנטים בלמידה שיתופית מקוונת מרחוק

ד"ר מיכל שני וד"ר וחוה בן חורין – 'כי הקורונה היא גם הזדמנות' – עיצוב הכשרת הקיץ חותם נעמי כהכשרה היברידית 

ד"ר סיגל חן – אינטראקציה רקורסיבית בהערכה תוך טיפוח למידה חברתית אישית (SEL)

דיון מסכם

 

14:15-14:00 אתנחתא גופנית – פילאטיס, דליה מנטבר

14:15-15:15   הרצאה: סטודנטים בימי קורונה
פרופ' רמי בנבנישתי, פרופ' מרים שיף ופרופ' רות פת-הורנצ'יק, האוניברסיטה העברית בירושלים

ההרצאה תציג את הממצאים של שורה של מחקרים שנעשו על ידי צוות באוניברסיטה העברית בקרב הסטודנטים באוניברסיטאות המחקר ובמכללות רבות. בין היתר, נסקור סוגיות הנוגעות לחשיפה של הסטודנטים להיבטים השונים של משבר קורונה, טיב ההתמודדות שלהם, ההערכות שלהם לגבי התמודדות המכללה/האוניברסיטה שלהם עם המשבר, המחשבות שלהם לגבי נשירה או הארכת לימודים, דיכאון וחרדה, וצמיחה אישית בעקבות המשבר. נבחן אם יש קבוצות פגיעות במיוחד בין הסטודנטים ואם יש הבדלים שיטתיים בין מכללות לבין אוניברסיטאות.

 

 

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0