9:30-9:00 התכנסות
11:30-9:30 פתיחה וברכות
פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך
פרופ' יצחק גילת, ראש רשות המחקר
חלוקת פרסי מצוינות בהוראה לשנת תשע"ט
אתנחתא מוזיקלית, ד"ר ביאטריס בר
הרצאה: "האם ניתן למדוד מצוינות בחינוך?"
פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן לשעבר
11:45-11:30 הפסקת קפה
13:15-11:45 מושבים מקבילים
14:00-13:15 הפסקת צוהריים
15:00-14:00 מושבים מקבילים
16:00-15:00 קולוינסקי – "סגל חוקר מנגן ושר2" (בחדר 424)
מושב 1: מי מפחד ממתמטיקה?
יו"ר: ד"ר טלי נחליאלי, חדר 425
ד"ר אורלי הבל וד"ר ענת בודניוק בוץ – טכנולוגיה רובוטית ככלי לשיפור מיומנויות מתמטיות ותפקודי לומד בקרב תלמידים עם אוטיזם
פאולה לוי וד"ר טלי נחליאלי – משחקים בשיעורי המתמטיקה בכיתה ט: הזדמנויות ללמידה בהסתכלות קוגניטיבית
ד"ר טלי נחליאלי ואביטל אלבוים – פרקטיקות להוראת המתמטיקה בבית הספר העל-יסודי
ד"ר מירב צהר רוזן וזוהר גדסי – הכוונה עצמית בפתרון בעיות במתמטיקה בגן הילדים: היבטים מטה-קוגניטיביים ורגשיים
דיון מסכם
מושב 2: למידה מעוגנת גוף בהוראת מתמטיקה ומדעים
יו"ר: ד"ר עינת גיל, חדר 426
ד"ר יעל קשתן, ד"ר עינת גיל וד"ר רוני מועלם – הוראה מעוגנת גוף (Embodiment) כפרקטיקת הוראה בשיעורי פיזיקה בבית הספר העל-יסודי
ד"ר רותם עבדו – עיצוב דיאלוג רב-אופני ללמידה מבוססת טבלט בכיתת המתמטיקה
ד"ר אנטולי קורופטוב ופרופ' איבי קידרון – Constructing knowledge by means of embodiment mediation: The case of lines and planes in geometrical space
דיון מסכם
מושב 3: מילים ולחן
יו"ר: ד"ר בת-ציון ימיני, חדר 427
ד"ר בת-ציון ימיני – אמצעים לשוניים להנכחת המוען והנמען וכוחם הרטורי בשירה הלירית של אלכסנדר פן
רבקה שיין כחלון – הסופר כמבקר חברתי: הסופר היידי אברהם רייזן ומבטו הביקורתי על החברה היהודית במזרח אירופה בתחילת המאה ה-20
ד"ר שי כהן – "שבע קדנצות" לרביעיית כלי קשת, אלקטרוניקה וקולו הרדיופוני של המלחין יוסף טל
ד"ר חפציבה עמיחי וד"ר אילת יפת – גלגוליה של הבקשה – משל השועל והעורב
דיון מסכם
מושב 4: מרחבי למידה
יו"ר: ד"ר אלה שראל מחלב, חדר 430
ד"ר יעל רוט-ברקאי – קידום מיומנויות קריאה באמצעות שיטה המשלבת רגש, תנועה ופעולה בחלל עם טקסטים משמעותיים
אלה חמי, ד"ר ניר מדג'ר ופרופ' ישראל ריץ – קשר בין אקלים מוטיבציה לבין מטרות הישג וסגנונות יצירת זהות של מתבגרים
ד"ר אלה שראל מחלב וד"ר אורלי הבל – מרחבי למידה אינטרדיסציפלינריים בהכשרת מורים: תרומתם לפיתוח זהותם של מורים כמקדמים את הרווחה הנפשית של תלמידיהם
ד"ר ענת קסירר וד"ר שלומית שניצר מאירוביץ' – הוראה ויצירתיות- הילכו שניהם יחדיו?
דיון מסכם
מושב 5: תרבות ורב-תרבותיות בהוראה
יו"ר: פרופ' משה א' אפשטיין, חדר 431
ד"ר גתית הולצמן – מגדל בבל – מיתוס, מציאות ופרשנות
ד"ר אורי חורש וד"ר רועי גפטר – מדברים בחי"ת ועי"ן בעברית ובערבית? שוֹנוּת לשונית בעברית של דוברים דו-לשוניים ביפו
ד"ר רונה פולס-כהן ופרופ' אלינה סימונה רוסו – גורמים תרבותיים המשפיעים על הרקע המוזיקלי של סטודנטים יהודים וערבים אשר בחרו ללמוד הוראת מוזיקה
ד"ר רחל שגיא וד"ר פאטמה אליען – "אני לא באה לתקן את המציאות ואתם לא באים לתקן את המציאות. זאת לא העבודה שלנו, התיקון הוא ללמוד מסוגיות כאלה"
דיון מסכם
מושב 6: סוגיות בהכשרת מורים
יו"ר: ד"ר מיכל גנץ-מישר, חדר 434
ד"ר מירב צהר רוזן, ד"ר רחלי פלד, ד"ר ענת קסירר וד"ר אורלי הבל – הכשרת סטודנטים לשילוב והכלה של תלמידים עם לקויות מורכבות בחינוך הרגיל
ד"ר אמירה ארליך וד"ר אור מרגלית – מקום ביער – שלושה מעגלי שינוי בקורס לימודי חובה ביהדות בתוכנית מצוינות רג"ב 2019-2014
עידית פורת, ד"ר מירי מילר וד"ר מיכל גנץ-מישר – מאפייני השיח הספרותי במודל דיאדי להוראה בצמד בתוכנית אקדמיה-כיתה בבית הספר היסודי
ד"ר יעל קסנר ברוך – "תלקיט אישי" – מטלה בקורסי מכללות ככלי לטיפוח מיומנויות הלומד במאה ה-21
דיון מסכם
מושב 7: מתודולוגיות חדשניות בחינוך
יו"ר: ד"ר סיגל חן, חדר 425
ד"ר ביאטריס בר, ד"ר סיגל חן וליבי עזריהו – "רונדו בהערכה" – תהליך גיבוש כלי להערכת ההוראה-למידה של סטודנטים לחינוך מוזיקלי בבית הספר היסודי
אבי המי – מצלמה בידיהם של תלמידי בית ספר – כלי הרסני או אמצעי לשינוי חברתי?
מסקנות ממחקר מבוסס PhotoVoice שנערך בקרב תלמידים מוחלשים בבית ספר במרכז הארץ
אבי המי – Power-View פרקטיקה לכינון יחסי כוח שוויוניים במחקרי פעולה משתפים עם צעירים
דיון מסכם
מושב 8: קריירה שניה בהוראה
יו"ר: ד"ר סמדר בר-טל, חדר 426
ד"ר סמדר בר-טל וד"ר ליאת ביברמן שלו – ברוכים הבאים לקריירה שנייה בהוראה
ד"ר דרורית רם-מרקוביץ וד"ר סמדר בר טל – הצלחה בהוראה כקריירה שנייה – תהליך הקליטה של מורים חדשים בוגרי תוכנית M.Teach
ד"ר ליאת ביברמן שלו וד"ר סמדר בר-טל – חיברות לתרבות המתמטיקה בקרב מורים בקריירה שנייה – מה מגלים בלוגים שנכתבו בשנת הסטאז'
דיון מסכם
מושב 9: הורים – מה הם חושבים ומה הם עושים?
יו"ר: ד"ר ענת כורם, חדר 427
ד"ר מיכאלה שלזק כדורי, ד"ר סיגל טיש, ד"ר איריס לוי, סיון שתיל כרמון וד"ר קלודי טל – גננות חדשות ומשפחות הילדים – בניית קשרים ושותפויות
ד"ר סיגל טיש, פרופ' ברברה קומבר ופרופ' סו ניקולס – תפקיד ההורים בישראל ובדרום אוסטרליה ביחס להתפתחות האוריינית של ילדיהם בשנה הראשונה בבית הספר
פרופ' יצחק גילת וד"ר ענת כורם – עמדות הורים בנושא שיעורי בית: ממצאים מרכזיים והשלכות לחינוך
דיון מסכם
מושב 10: גן שלנו מה נחמד הוא
יו"ר: ד"ר יעל קסנר ברוך, חדר 430
ד"ר קלודי טל – בלוג בנושא חינוך לגיל הרך כאמצעי של התפתחות פרופסיונלית
ד"ר יעל קסנר ברוך – "זה הרגיש שגם אני מוצאת את הכוחות שיש בי" – היבטים אישיים ומקצועיים בתרומתה של השתלמות לגננות
ד"ר אורה סגל-דרורי וד"ר ענת בן שבת – תפיסות של ילדים לגבי שילוב טכנולוגיות חדשניות בגן הילדים
דיון מסכם
מושב 11: יצירה ויצירתיות בחינוך
יו"ר: ד"ר דינה כהן-אור, חדר 431
ד"ר דינה כהן-אור – ציר ה"סתם צורה" – המפה שמעודדת סטודנטיות למגע סנסו-מוטורי בחומרי יצירה
ד"ר ענת קסירר – יצירתיות בציורי ילדים ובהפקה מטפורית בקרב ילדים עם אוטיזם
מיכל פוקס וד"ר דינה כהן-אור – מודל "לגעת בטבע בהווה למען העתיד"
דיון מסכם
מושב מליאה – חדר 424
16:00-15:15 קולוינסקי – "סגל חוקר מנגן ושר 2"
אירוע מוזיקלי חווייתי הכולל שירה, האזנה פעילה ונגינה
מנחה: ד"ר ביאטריס בר