26.03.2017
יום ראשון
12:00-11:15
ספריה

השקת ספרים של חברי הסגל 26 במרץ 2017


הספרייה ורשות המחקר

השקת ספרים של חברי הסגל

ביום ראשון כ"ח באדר תשע"ז 26.3.2017
בשעות 11:15 – 12:00
בקומה השנייה של ספריית המכללה
סיכום האירוע השני לציון השקת ספרים חדשים בספרייה 26.3.2017

האירוע השני לציון השקת ספרים חדשים בספרייה המרכזית התקיים ביום ראשון 26.3.2017 במפלס העליון של הספרייה המרכזית. הפעם חגגנו את הוצאתם לאור של שלושה ספרים:
– Moral Classroom Management in Early Childhood Education, ד"ר קלודי טל
– אני הוא גופי, ד"ר מזל קאופמן
– להיות טיוטור – מנחה של עמיתים: משימה אפשרית, פרופ' מרים מבורך, ד"ר רבקה רייכנברג וד"ר רחל שגיא (עורכות)

 

בפתיחת האירוע נישאו דברי תודה וברכה לכל המסייעים בארגון האירוע; לאחר מכן נשיאת המכללה פרופ' מיכל בלר ורקטור המכללה פרופ' חנה עזר נשאו דברי ברכה.

קטע מוזיקלי: נגינה באקורדיון, גב' ניקה קושניר

ולסיום הובאו קטעי שירה מאת מר אוסאמה אלוחואח

כמה מילים על הספרים מטעם המחברות והעורכות:

ד"ר קלודי טל

הספר "Moral Classroom Management in Early Childhood Education" מציג מודל תיאורטי שרואה בניהול כיתה פרספקטיבה שמשמשת להתבוננות על הכיתה (או על הגן) במטרה להבין את המתרחש בה, מזוויות הסתכלות מגוונות, וגם כישור-על ההולך ומתפתח לכל אורך חייהם המקצועיים של מורים וגננות. התפתחותו של כישור-על זה מונעת על ידי עמדה בסיסית של מחויבות חברתית ומצד שני על ידי אין סוף מעגלים של התבוננות, ניסיון להבין את המתרחש בכיתה, איתור בעיות וטעויות, ובניית תוכנית פעולה להתמודדות עם בעיות. בספר מוצגים הרכיבים של המודל, כמו גם מקרים שבהם המודל המוצג שימש גננות וסטודנטיות להוראה בחינוך לגיל הרך לעריכת מחקרים שבאו להשביח את כישורי ניהול הכיתה שלהן או להבין סוגיה חינוכית. המקרים מציגים מחקרים שמתמקדים בהתמודדות עם בעיות התנהגות, תכנון חינוכי צומח ועבודה בקבוצות קטנות והתמודדות עם שונות בכיתות הגן.

פרופ' מרים מבורך, ד"ר רבקה רייכנברג וד"ר רחל שגיא

"להיות טיוטור – מנחה של עמיתים: משימה אפשרית"?
מיהו הטיוטור? מה מאפיין את תפקידו ומה מייחד תפקיד זה מכל תפקידי ההנחיה וההדרכה המוכרים במקצועות האקדמיים השונים?
בספר באים לידי ביטוי מגוון מודלים של עבודה טיוטוריאלית, הפועלים בהתמחויות השונות בבית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ"ת.
הספר מאפשר התבוננות מעמיקה בעשייה הטיוטוריאלית, במאפייניה ובמהותה.
כל הפרקים בספר הם פרי מחקריו של סגל בית הספר המציג, במגוון סוגות מחקר, את תפיסת התפקיד של הטיוטור בראי המתמחים-הלומדים ובראי הטיוטורים על מגוון היבטיהם.

מזל קאופמן

"אני הוא גופי, עיונים פנומנולוגיים בשירת עזריאל קאופמן"
ספרה של ד"ר מזל קאופמן עוסק בבחינת מופעיו הרבים של הגוף בשירתו של בעלה ז"ל, המשורר והצייר עזריאל קאופמן. במחקרה הראתה מזל כי בשירה זו נוכחים הגוף והנפש כישות הוליסטית אחת וכי הכרתו של ה'אני השר' מעורבת "עד קצות אצבעותיה" בגוף ומקבלת את תוקפה ממנו, באופן שאין חציצה בינו לבין העולם. היבט זה משתקף הן בתמטיקה והן בטקסטורה הלשונית. הנה שורת שיר אחת אשר תמחיש זאת ולו במעט:
"אַתָּה כּוֹתֵב תּוֹלַעַת/ אֶת לַעֲנָת הָאֲדָמָה/ אֶת מְתִיקוּת הַגּוּף/ אֶת חֶשְׁכָתְך בַּחֹשֶׁךְ/ אֶת כָּל מְעִידוֹתֶיךָ/
אֶת קוֹלְךָ לְרֹעַ/ אֶת קוֹלְךָ לְטוֹב" ('הפיך ומרתק', עמ' 18).


להוספת האירוע ליומן
iCal
0