לאוריינות מדיה חשיבות עליונה בעידן שבו אמצעי התקשורת המגוונים מציפים את עולמנו ומעצבים כל פן בחיינו, כולל את הערכים שלנו, את הדימוי העצמי שלנו ואת תפיסתנו את האחר. זהו שם כולל ליכולת לפענח מסרים המתקבלים מאמצעי התקשורת: אינטרנט, טלוויזיה, מוזיקה, שלטי חוצות, עיתונים, ירחונים, ואפילו אמוג'ים ו-GIFS, באופן שיעצים את הפרט ביחס למסרים אלה ויאפשר התייחסות ביקורתית אליהם.
בארצות דוברות אנגלית, דוגמת ארצות הברית, בריטניה וקנדה, מקום חשוב לאוריינות המדיה בתוכניות הלימודים. במפגש תציג ד"ר מנור מודל לניתוח תוצרי תקשורת שמקורו ב-Centre for Media Literacy, ותספר על פיתוחו ויישומו במסגרת קורס במכללה ועל תוצריו המעניינים.