אוכלוסיית היעד: סגל אקדמי והקהל הרחב
חדר: 122 (FLS)
באחריות ד"ר עינת גיל
כל מורה יכול ללמד: לימוד מבוסס פרויקטים בהוראת רובוטיקה בחטיבות ביניים I ד"ר יאיר צדוק, המרכז ללימודים אקדמיים
יום רביעי 21.11.2018 15:00-13:30 בחדר 122
הוראת קוד ורובוטיקה היא חלק ממגמות ההולכות ורווחות בבתי הספר, בכללם בתי הספר היסודיים וכן בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים במסלולים שאינם טכנולוגיים. זוהי אחת מהמגמות העדכניות שדוחות הורייזון מצביעים עליהן.
שילוב למידה מבוססת פרויקטים (למ"פ) ויישומה בהוראת מקצוע הרובוטיקה בחטיבות הביניים, יצרו מציאות חדשה שבה המורים המלמדים רובוטיקה בשילוב למ"פ, באים מרקע מקצועי מגוון העשוי לכלול תחומי דעת הומניסטיים, ריאליים והנדסיים, לפי בחירתו של מנהל בית הספר. לנוכח מציאות זאת, יש עניין לבחון את חוויית ההוראה של מורים המנהלים פרויקט בתחום דעת שאינו מקור מומחיותם.
כיצד נתרמים המורים והתלמידים מהוראת רובוטיקה בלמ"פ? מהו השינוי שהמורים חווים ומה ההשלכות שלו על תפקידם בכיתה? ד"ר יאיר צדוק, חוקר בתחום הרובוטיקה בחינוך ודיקן הפקולטה להייטק במרכז ללימודים אקדמיים, יציג את ממצאי מחקרו בנושא, לצד דוגמאות לפרויקטים מעניינים בתחום זה המשתמשים בלמידה מבוססת פרויקטים כאפיק ללמידה והוראה משמעותית.