22.10.2018
פורום חדשנות בהוראה: עתיד ושמו תשוקה I ד"ר יואב ארמוני
15:00-13:30 בחדר 122
בעולם שבו המידע משנה את מעמדו והופך להיות "גדול" (big data), והדרישה לעובדים יוריסטיים* אף היא גדלה, יורד הצורך בשינון ידע (מי היה גנרל אלנבי?), ובמקום זאת עולה הצורך בפיתוח תכונות בתלמיד כגון יצירתיות, סקרנות וביקורתיות.
קל לומר וקשה לבצע, שכן לא פשוט ללמד סקרנות או יזמות, עצמאות או עבודת צוות. בהרצאה ננסה לשכנע שהתשובה איננה 42** אלא תשוקה של המורים ושל התלמידים, תשוקה לידע, לאושר, לכוח, לביטחון, לדת למוזיקה או לאהבה (מחק/הוסף בהתאם לצורך).
*מטלה יוריסטית – דורשת פתרונות שונים ויצירתיים בכל פעם מחדש (פסיכולוג למשל), לעומת מטלה אלגוריתמית שיש אלגוריתם לפתרונה, דהיינו סדרת שלבים מוגדרים מראש לפתרון (פועל יצור למשל).
** 42 היא "התשובה לחיים, ליקום ולכל השאר", על פי המדריך לגלקסיה.
ד"ר יואב ארמוני – איש הייטק בעבר החוקר את עתיד החינוך בהווה. יוזם עמותת ניצוצות, ורוכב אופנועים בזמנו החופשי.