לוגו קרן טראמפ לוגו מכון ויצמן

 

בתקופה האחרונה אנו מתמודדים עם מצב חדש של אי ודאות. כולנו עסוקים בניתוח גרפים, משמעויות של גדילה מעריכית, קצב שינוי, הסתברות ועוד, שבו המתמטיקה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כולנו. מצב זה ממחיש את הקריטיות של חשיבה על מיומנויות הלומד במאה ה-21. כמו כן, התוצאות האחרונות של מבחני פיזה הראו שרמת ההישגים במתמטיקה שלתלמידים בישראל ממוצעת-נמוכה ביחס למדינות OECD. נוסף על כך, התוצאות מצביעות על פערים גדולים בין החברה הערבית ליהודית וכן בין תלמידים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה לתלמידים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך.


לוח גיר עם משוואה

נערוך ארבעה מפגשי חשיבה מקוונים לדון בשאלות:

חץ ירוק  מהן המטרות שלשמן אנו מלמדים מתמטיקה?
חץ ירוק  מהי המתמטיקה שאנו בוחרים ללמד בחטיבות הביניים?
חץ ירוק  מהן ההזדמנויות ללמידה שאנו מעוניינים לזמן לתלמידים?


במפגשים ישתתפו אנשי משרד החינוך, מורים, מורי מורים, חוקרי חינוך מתמטי, מתמטיקאים ומפתחי תוכן.

במסגרת המפגשים נתייחס באופן ספציפי למסגרת המושגית שארגון OECD פיתח סביב מבחן פיזה הבינלאומי, ולהשלכות של מסגרת זו על הוראת מתמטיקה בחטיבות הביניים – על היעדים, המתמטיקה, הכשרת המורים וההתפתחות המקצועית של מורים וכן על פערים בין תלמידים במערכת החינוך הישראלית.

 

המפגשים המקוונים בימי רביעי בשעות 18:15-15:30:

19.8.2020 – היעדים להוראת מתמטיקה בחטיבת הביניים והשלכות של המסגרת המושגית של פיזה על יעדים אלו

26.8.2020 – המתמטיקה שאפשר (וכדאי) ללמד בחטיבת הביניים

2.9.2020 –   הכשרת מורים והתפתחות מקצועית של מורים

9.9.2020 –   פערים בלימודי המתמטיקה בחברה הישראלית


הוועדה המארגנת:
ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך
פרופ' בוריס קויצ'ו, מכון ויצמן למדע
ד"ר ג'ייסון קופר, מכון ויצמן למדע
ד"ר אנטולי קורופטוב, מכללת לוינסקי לחינוך