בקשת התאמות בדרכי למידה והיבחנות.
סטודנטים המעוניינים לקבל התאמות בדרכי למידה והבחנות מתבקשים לשלוח למזכירות מית"ר (מרכז הייעוץ והתמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים) mll@l-w.ac.il את המסמכים הבאים:
האבחונים והאישורים הרפואיים יועברו לוועדת ההתאמות לדרכי למידה והיבחנות. ההחלטה על ההתאמות תישלח בדוא"ל לסטודנט הפונה ותועבר למינהל הסטודנטים.
הליך קבלת ההתאמות נמשך לפחות חודש, לכן חשוב לשים לב למועדים האלה.
כדי לקבל זכאות ללמוד בקורסים מותאמים באנגלית ובשפת ההוראה (לשון עברית) רצוי לשלוח את האישורים או את האבחונים הנדרשים בעת הקבלה למכללה, או לפחות חודשיים לפני תחילת שנת הלימודים או הסמסטר השני.
כדי לקבל התאמות לבחינות סוף סמסטר
יש להגיש את האישורים או את האבחונים למרכז התמיכה עד 45 יום לפני תום כל סמסטר בכל שנת לימודים. לאחר תאריך זה המרכז יטפל במקרים חריגים בלבד.
סטודנטים או מועמדים ללימודים שאובחנו בעבר כבעלי לקויות למידה או כבעלי לקות קשב וריכוז וסטודנטים המתקשים בלימודים ושואלים את עצמם אם הסיבה לכך היא לקות למידה – מוזמנים לפנות למית"ר לקבלת ייעוץ.
ערעור על ההחלטות של ועדת ההתאמות סטודנטים שבקשתם לקבל התאמות נדחתה באופן מלא או חלקי, זכאים להגיש ערעור לוועדת ערר על החלטת ועדת ההתאמות בנוגע להתאמות בדרכי למידה שנקבעו לסטודנט. הערעור יובא לדיון בוועדת הערעורים המתכנסת כמה פעמים בכל סמסטר. את המכתב יש להגיש למשרד דיקנית הסטודנטים. ניתן לערער פעם אחת בלבד.
ההתאמות הבאות מחייבות תיאום מיוחד לפני כל תקופת בחינות:
סטודנטים המעוניינים לממש את זכאותם להתאמות מיוחדות בבחינות יעשו זאת באופן עצמאי במערכת המידע לסטודנט, בהתאם להודעה על תאריכים בהם נפתחת המערכת. לאחר תאריכים אלה תינעל המערכת ולא ניתן יהיה לבקש ההתאמות או לערוך שינויים בהתאמות שנבחרו במערכת המידע.
לקבלת הסבר נוסף, מוזמנים לפנות למזכירות המרכז, חדר 129 טלפון: 036901634
תודה מראש על שיתוף הפעולה.
הערות:
במהלך תקופת הבחינות (מועדי א+ב) יתפרסם באתר מית"ר מידע על אפשרויות נגישות שונות, כגון היכן אפשר לקבל את המחשב הנייד להקלדה. אנא, היכנסו לאתר והתעדכנו.
אם ברצונכם לקבל הסבר נוסף, פנו נא למזכירות המרכז, חדר 129 טלפון: 036901634.
תודה מראש על שיתוף הפעולה.
בהצלחה בבחינות!
צוות מית"ר
הקורסים המותאמים מיועדים לסטודנטים הזכאים לנגישות אקדמית, שקיבלו זכאות ממית"ר
כל סטודנט יכול לצפות במידע על מספר הקורסים שהוא נדרש ללמוד במאזן הלימודים המופיע באתר המכללה (בתוך אתר "מידע לסטודנט". הרמה מופיעה תחת התחום לשון או אנגלית בעמודת "נדרש").
הרמות בלשון עברית: רמה נמוכה – 6 קורסים; רמה בינונית – 4 קורסים; רמה גבוהה – 2 קורסים
הרמות באנגלית: טרום בסיסי, בסיסי, מתקדמים א, מתקדמים ב.
חשוב לזכור,
הרשמה מוקדמת מאפשרת למינהל הסטודנטים לנסות לשבץ את הקורסים המותאמים בדרך הנוחה ביותר לסטודנט. לכן סטודנט המעוניין בקורסים מותאמים מתבקש לפנות למית"ר בהקדם האפשרי: mll@l-w.ac.il
למרות השתדלותנו ורצוננו לשבץ את הקורסים המותאמים במערכת השעות הכללית של הסטודנט בדרך הטובה ביותר, קורס מותאם עלול ליצור "חלון" במערכת השעות או הגעה מיוחדת ביום ובשעה אחרים.
אם סטודנט חוזר בו ומוותר על שיבוצו בקורס מותאם, המכללה לא תוכל להתחייב לשבצו פעם נוספת בקורס מותאם באותו הסמסטר. השיבוץ ייעשה על בסיס מקום פנוי.
ניתן לפנות בבקשה לתמיכה למזכירות המרכז חדר 129
טלפון: 036901634 | מייל mll@l-w.ac.il
ניתן לראות גם בדף דיקנט הסטודנטים https://www.levinsky.ac.il/שירות-פסיכולוגי/
ניתן לפנות בבקשה לתמיכה ולצורך הכוונה לקבלת התאמות בעבודה למזכירות המרכז חדר 129
טלפון: 036901634 | מייל mll@l-w.ac.il
ראו איגרת מצורפת:
לכבוד
הסטודנטים במוסדות ההכשרה להוראה
הנדון: התאמות לסטודנטים עם מוגבלות, לקראת השמה לעבודה במערכת החינוך
חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח 1998 קובע כי אסור להפלות אדם בשל מוגבלותו בקבלה לעבודה, בתנאי העבודה, בקידום בעבודה, ובלבד שהוא כשיר למלא את התפקיד. כמו כן, מקום העבודה נדרש לבצע התאמות לצורך שילוב העובד, כל עוד לא מוטל בכך נטל בלתי סביר על המעביד. עוד עוסק החוק בחובת ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ובדרכים לקידום הייצוג ההולם, בין היתר, על ידי מתן העדפה מתקנת.
החובה לשלב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה מושתתת על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם, על ההכרה בעקרון השוויון ועל ההכרה בעקרון כבוד הבריות.
מערכת החינוך נדרשת לשמש דוגמה בכל הנוגע ליחס הראוי לאנשים עם מוגבלות. מערכת החינוך משלבת בתוכה תלמידים עם מוגבלויות שונות, וראוי שגם בקרב עובדי ההוראה ישתלבו מורים עם מוגבלויות. אנו סבורים שככל שהתלמידים במערכת החינוך ייחשפו לשילוב של עו"ה עם מוגבלויות כמוריהם וכמחנכיהם, יתרום הדבר להבניית חברה המכבדת את כל פרטיה.
כדי לאפשר יישום אפקטיבי של חוק השוויון בשיבוץ עו"ה במערכת החינוך, משרד החינוך ינהיג מערך סיוע לקליטת המורים עם מוגבלות, לעבודה במוסדות החינוך.
אנו מבקשים להביא לידיעתכם, שכל סטודנט עם מוגבלות, החל משלב ההתמחות, הזקוק מחמת מוגבלותו להתאמות שיאפשרו לו למלא את תפקידו ולהשתלב באופן מיטבי במוסד אליו שובץ לעבודה, רשאי לפנות למשרד החינוך ולבקש התאמות אלה.
לצורך קבלת ההתאמות בעבודה, על הסטודנט להגיש לגב' שרית לוי ארבל, אגף בכיר לכ"א בהוראה, משרד החינוך, ירושלים, בקשה בכתב, המלווה בחוות דעת מקצועית מוסמכת בתחום מוגבלותו, אשר מעידה על קיום מוגבלות.
היות ההתאמה המתבקשת נדרשת מחמת המוגבלות, כדי לאפשר לעובד לבצע את תפקידו או לתפקד בעבודה.
נשמח לקבל משוב מסטודנטים עם מוגבלות לגבי הליך השיבוץ להתמחות. אנא פנו לד"ר שרה זילברשטרום, מנהלת אגף א', התמחות וכניסה להוראה.
בכבוד רב
שרית ארבל, מנהלת תחום הרווחה,
עו"ה נח גרינפלד, מנהל הגף להכשרת עובדי הוראה
וועד תשע"ח:
משותף עם סמ"ן – סטודנטים מובילים נגישות
דוא"ל לפנייה לוועד mll@l-w.ac.il
ועד הסטודנטים מייצג את הסטודנטים הנעזרים במרכז התמיכה.
הוועד שם לעצמו מטרה לקדם את נושא הנגישות במכללה בקרב הסטודנטים ובקרב המרצים כאחד, לשמור על זכויות הסטודנטים של חברי מית"ר במכללה ולהיות קשוב לכל בעיה או סתם רצון לשיחה של כל חברה וחבר במרכז מית"ר.
מדברי יו"ר הוועד, הסטודנטית עינב יעקובי, בערב פתיחת שנה שערך הוועד ב-8.11.2015:
"ועד הסטודנטים של מית"ר הוקם לפני כמה שנים על ידי עידן קארו, סטודנט שלמד באותן שנים במכללה. מאז מטרות הוועד עוברות כמורשת לחברי הוועד הפועלים בו. המורשת היא: עשיית כל מאמץ אפשרי לפתח בקרב הסטודנטים עם צרכים מיוחדים תחושה של ביטחון ואמונה ביכולת ללמוד ולהצליח על אף הצרכים המיוחדים של כל אחת ואחד מחברי מית"ר. אנו חברי הוועד ממשיכים ומתחייבים לפעול בהתאם למורשת זו בכל שנה.
אחת המטרות המרכזיות העומדות לנגד עינינו, היא העלאת המודעות לצרכים המיוחדים של חברי מית"ר בקרב כלל האנשים הפועלים במכללה: הסגל האקדמי, הסגל המינהלי והסטודנטים.
אנחנו פועלים לכך שהלמידה במכללה תהיה חוויה נעימה ותומכת. אנו מעוניינים להמשיך לפעול למענכם, ומזמינים אתכם הסטודנטים לפנות אלינו בכל שאלה, תהייה, התייעצות או רעיון.
סטודנטים יקרים, אני פונה לכל אחת ואחד מכם באופן אישי ורוצה שתדעו שאנו, ועד הסטודנטים של מית"ר, פה למענכם. לאחר מסע לא קל במשך שנים במערכות הלימוד הצלחתם והגעתם לאקדמיה. היו סמוכים ובטוחים כי יש לכם יכולת להצליח גם בשנים אלו באקדמיה. הדרך כרגיל לא תמיד תהיה קלה ולפעמים אף מתישה, אך ההצלחה אפשרית והיא בהישג ידיכם, על ידי השקעה ואמונה. לאורך כל הדרך תמיד תזכרו שאנו, חברי ועד הסטודנטים של מית"ר, פה לצדכם כדי לתמוך, לעזור ולסייע להצלחתכם".
תקנון חדרי מית"ר (נכתב בשיתוף ועד הסטודנטים של מית"ר ובעידודו)
• חדרי מית"ר נועדו אך ורק לחברי מית"ר, כלומר: לאלה שקיבלו זכאות לתמיכה אקדמית מהמכללה.
• נוסף על חברי מית"ר, מוזמנים להיכנס לחדרים החונכים של חברי מית"ר.
• חדרי מית"ר נועדו ללימוד ומנוחה.
• ניתן לשהות בחדרי הלימוד עד שעתיים. במידה ואין סטודנטים אחרים הצריכים את החדרים – ניתן להישאר ללמוד בהם.
• אפשר לאכול רק בחדר ההסבה (ולא בחדרי הלימוד האישיים).
• יש לשמור על השקט.
• את השיחות בטלפון הסלולרי יש לעשות מחוץ לחדר.
• יש לשמור על הסדר והניקיון של החדר.
• יש לנקות אחרי כל ארוחה את המיקרוגל ואת השולחן.
• אין להשאיר אוכל במקרר ליותר מיום אחד. האוכל במקרר ייזרק פעם בשבוע.
• יש לשמור על הציוד.
• אין להתקין תוכנות במחשבים.
• ביציאה מהחדר בסוף היום יש לכבות מחשבים, מזגן ואור, יש להקפיד לסגור את החלונות.
חברי מית"ר מוזמנים לפנות בכל שאלה הנוגעת לשימוש בחדרים ולתקנון לוועד הסטודנטים של מית"ר, האחראי לניהול יעיל ומהנה של החדרים.
לרשות הסטודנטים הלומדים במכללה והרשומים במינהל הסטודנטים (משרד הקליטה) עומדת תמיכה בתחום השפה העברית ובתחומים נוספים.
לייעוץ, ליווי ומימוש זכויות העומדות לרשות הסטודנט הזכאי אפשר לפנות לד"ר מיכאלה כדורי-שלזק בדוא"ל: michaella_ksl@yahoo.com.
ניתן לצור קשר עם מית"ר mll@l-w.ac.il
לייעוץ, ליווי ויצירת קשר עם המקשר בביטוח הלאומי, למימוש זכויות העומדות לרשות הסטודנט הזכאי לשיקום מקצועי
אפשר לפנות לד"ר הדס קסירר-יזרעאלי, בדוא"ל: hadass.kasirer@gmail.com
לרשות הסטודנטים הזכאים לשירותי מית"ר עומד חדר הסבה (עבודה ומנוחה) וחדרי לימוד אישיים.
כל סטודנט הרוצה להשתמש בחדר צריך לצלם כרטיס חבר של מית"ר (במזכירות המרכז). נוסף על כך, לרשות הסטודנטים הזכאים לשירות עומדים חדרי לימוד אישיים.