דר עינב ארגמן

ד"ר עינב ארגמן

einav.argaman@l-w.ac.il

 

מרצה בכירה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. בעבר ראש המחלקה לחינוך וכיום ראש התוכנית לתואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית. חברת הנהלה באגודה הישראלית לחקר שפה וחברה.

חוקרת מוסדות חינוך תוך התמקדות בדיבור, בטקסט ובשפת הגוף כמתווכים נושאים מוסדיים שונים, בהם: יחסים היררכיים וקולגיאליים, מיצוב (מרכז-פריפריה; רוב-מיעוט), אי הסכמות, תהליכי שינוי. 

פרסומיה מתבססים על מתודולוגיות חקר השיחה, חקר שיח וחקר מטפורות (מפרספקטיבה סמיוטית-חברתית). עבדה בשיתוף עם פרופ' צ'ארלס גודווין כחוקרת אורחת ב-UCLA, במרכז מחקר המתמחה בשפה, באינטראקציה ובתרבות. פרסמה בכתבי-עת בולטים: Discourse Studies, Journal of Pragmatics, Semiotica, Applied Linguistics

ספרה A Sociological Perspective on Hierarchies in Educational Institutions יצא לאור בהוצאת Emerald Publishing. 

תחומי הוראתה הם סוציולוגיה של החינוך, מנהל חינוך, שינויים במוסדות חינוך, תכנון לימודים, שיטות מחקר איכותניות, חקר שיח.

 

רשימת פרסומים (מבחר):

ארגמן, ע' ואסא, צ' (2017). שוויון וצדק בכיתה בעיני האדריכלות כשפה. עיונים בשפה וחברה, 10(1), 34-11.

ארגמן, ע' (2015). שפה דתית ושפה אקדמית: פער או פער לכאורה? גילוי דעת: כתב עת רב-תחומי לחינוך, חברה ותרבות, 8, 126-95.

 

Argaman, E. (2022). A sociological perspective on hierarchies in educational Institutions. Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/9781803822297

Argaman, E. (2020). Embodied manifestations of peer-hierarchy among students in higher education: Reflection on the academic and the Israeli culture. Israel Studies in Language and Society, 13(1), 1-90.

Argaman, E. (2019). Between the institution and the individual: What walking in a place which includes institutional heritage discloses. Semiotica, 229, 193–209. https://doi.org/10.1515/sem-2017-0147

Argaman, E. (2015). Signaling equality: On humor and other semiotic resources that serve disagreement and display horizontal hierarchy. Semiotica, 205, 169-190. https://doi.org/10.1515/sem-2015-0002

 

אתר אישי:

https://independent.academia.edu/EinavArgaman