דר סמדר בר-טל

ד"ר סמדר בר-טל

smadar_b@l-w.ac.il

 

חוקרת ומרצה בכירה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. בעבר מורה, מחנכת, רכזת מקצוע ורכזת חברתית בחט"ב, וכן ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר העל-יסודי ומובילה של תחום ההוראה והלמידה המקוונת במרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללת לוינסקי לחינוך. כמו כן, הייתה ראש המדור לסביבות הוראה ולמידה מקוונות במכון מופ"ת, מדריכה ומנחה בתחום שילוב המחשב בהוראה במחוז תל-אביב במשרד החינוך ומנהלת מרכז המחשבים במרפ"ד הרצליה.

יזמה והובילה מפגשים, השתלמויות, ימי למידה וכנסים בינלאומיים מקוונים. יזמה והובילה את הרשת החברתית המקצועית לאנשי חינוך – "שלובים".

מחקריה מתמקדים בשילוב טכנולוגיות בהוראה ובלמידה, פעילות אנשי חינוך וסטודנטים ברשתות חברתיות, כניסתם של מורים חדשים להוראה בבתי הספר ויחסי הורים-מורים.

תחומי הוראתה הם פדגוגיה דיגיטלית, שיטות מחקר והנחיית סדנאות התמחות מקוונות בתוכנית לתואר שני בהוראה M.Teach.  

 

רשימת פרסומים (מבחר):

בר-טל, ס' וזייפרט, ת' (2019). המאפיינים הבולטים של קבוצות החברים ושל מנהלי הקבוצות ב"שלובים". זמן חינוך, 5, 77-49.

שלייפר, מ' ובר-טל, ס' (2019). התלהמויות גלויות ושבחיים סמויים – שיחוח כתוב ביום עיון מקוון: חקר נוכחויות. עיונים בחינוך, 19-18-17, 684-667.  

 

Seifert, T., & Bar-Tal, S. (2020). A professional social network as a platform for teacher educators’ professional development. In A. Swennen & E. White (Eds.), Being a teacher educator: Improving teacher education from within (pp. 99-111). Routledge.

Bar-Tal, S., Chamo, N., Ram, D., Snapir, Z., & Gilat, I. (2020). First steps in a second career: Characteristics of the transition to the teaching profession among novice teachers. European Journal of Teacher Education, 1-16. http://doi.org/10.1080/02619768.2019.1708895

Bar-Tal, S., & Gilat, I. (2019). Second-career teachers looking in the mirror. Journal of Multidisciplinary Research, 11(2), 27-50.

Bar-Tal, S., & Seifert, T. (2019). Characteristics of leading groups on a professional social network. I-manager’s Journal of Educational Technology, 16(2), 1-13. https://doi.org/10.26634/jet.16.2.15043

Bar-Tal, S., & Schleifer, M. (2018). "The Power" of the keyboard in online academic conferenceI-manager’s Journal of Educational Technology, 15(3), 26-39.

Bar-Tal, S., & Seifert, T. (2018). The Shluvim social-professional network: A bridge for educational challenges and trailblazers in education. In M. N. Yildiz, S. Funk & B. De Abreu (Eds.), Promoting global competencies through media literacy (138-159). IGI Global.

עריכת ספרים

  Shagrir, L., & Bar-Tal, S. (Eds.). (2021). Exploring Professional Development Opportunities for Teacher Educators: Promoting Faculty-Student Partnerships. Routledge.

  בר-טל, ס' ו גילת, א' (עורכים). (2022). בחירה בהוראה כקריירה שנייה. הוצאת רסלינג

  בר-טל, ס' ו גילת, א' (עורכים). (בפרסום). בין פדגוגיה לטכנולוגיה: חדשנות בהוראה בהכשרת מורים. הוצאת רסלינג.

 

מאמרים ופרקים בתוך ספרים

Bar-Tal, S. (2021). Chapter 5 – The Silent Revolution in Teacher Education. In L. Shagrir & S. Bar-Tal (Eds.), Exploring Professional Development Opportunities for Teacher Educators: Promoting Faculty-Student Partnerships (pp.69-90). UK: Routledge, Taylor and Francis Group.

  בר-טל, ס' (2021). כנסים מקוונים. בתוך ר' קלויר, ב' שישון ונ' כהן (עורכים), כנסי סטודנטים בתוכנית רג"ב כקלידוסקופ פדגוגי בהכשרת המורים (443-430). תל-אביב: מכון מופ"ת.

Bar-Tal, S. (2022). To be an online distance teacher – a dream come true. In Biberman-Shalev, L., Broza, O., & Patkin, D. (Eds.). (Accepted). Teacher education in a reality of a world crisis – The narrative of a faculty of education in a teacher education college (pp. .(61-82Singapore: World Scientific Publishing Co. Pte., Ltd. 

ביברמן שלו ל' ובר-טל ס' (2022) בחירה בהוראה כקריירה שנייה. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים), חיברות לתרבות המתמטיקה: מה מגלים בלוגים של מתמחים להוראה כקריירה שנייה? (117-91)רסלינג.

בר-טל ס' (2022) בחירה בהוראה כקריירה שנייה. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים), מבוא. (26-17) רסלינג.

בר-טל ס' (2022). בחירה בהוראה כקריירה שנייה. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים), רק על עצמי לספר ידעתי: בלוגים אישיים של מורים משני קריירה(63-59). רסלינג.

בר-טל ס' וביברמן שלו ל' (2022). בחירה בהוראה כקריירה שנייה. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים), הדהודים ושילובים של קריירה ראשונה בקריירה שניה בהוראה.(89-65) רסלינג.

בר-טל ס', חמו נ', סנפיר ז' מרקוביץ-רם ד', וגילת א' (2022). בחירה בהוראה כקריירה שנייה. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים), לבחור בחינוך: אתגרים בתהליך הכניסה להוראה של מורים בקריירה שנייה. (56-29). רסלינג.

בר-טל ס' (בפרסום). בין פדגוגיה לטכנולוגיה: חדשנות בהוראה בהכשרת מורים. בתוך ס' בר-טל וא' גילת (עורכים),אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים: שינויים בעמדות של מורים לעתיד כלפי הוראה מרחוק מקוונת. רסלינג.

 

מאמרים בכתבי עת

Bouton, E., Bar-Tal, S., & Asterhan, C. (2021) Students, social network technology and learning in higher education: Visions of collaborative knowledge construction vs. the reality of knowledge sharing. The Internet and Higher Education. 49, 100787.

Bar-Tal, S., & Biberman-Shalev, L. (2022). Reverberations of a Previous Career as Reflected in Personal Blogs of Career Switchers into Teaching. International Education Studies, 15(2) 172-181. DOI:10.5539/ies.v15n2p172

Seifert, T., & Bar-Tal, S. (2022). Student-teachers’ sense of belonging in collaborative online learning. Education and Information Technologies, 1-30. DOI: 10.1007/s10639-022-11498-3

Biberman-Shalev, L., & Bar-Tal, S. (2023). The codes of school mathematics culture as mirrored in mathematics interns' reflective blogs. Asia Pacific Education Review, 1-12. DOI:10.1007/s12564-023-09864-y

 

דו"חות מחקר

בר-טל, ס' (2021, אוקטובר). הורים -מורים ומורים-הורים בתקופת הקורונה. מבטם של מורים בכניסתם להוראה, שבחרו בהוראה כקריירה שנייה. דוח מחקר. תל-אביב: מכללת לוינסקי לחינוך ומרכז מהות.

זייפרט, ז' ובר-טל, ס' (2022, נובמבר). זהותם המקצועית של סטודנטים להוראה ומתמחים בהוראה כמורים המלמדים מרחוק מקוון.– דוח מחקר. תל אביב: מכון מופ"ת.

בר ניר, א', גילת, י', לוי, א', פלג, א', הרפז, ד', ברודי שרודר, ה', טנצר הרשקוביץ, ל', עודה סאבא, ל' ובר-טל, ס' (2023). קהילות אקדמיה-כיתה/גן-גורמים תומכים ומעכבים במבט על חקר הצלחות. המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

בר-טל, ס' (2024). למידה שיתופית מקוונת מרחוק של סטודנטים להוראה, הלומדים בתוכניות ההסבה. המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

 

 ניירות עמדה
בר-טל, ס', גולדשטיין, א', גלסנר, א', זידאן, ו', יריב, א', כלפון, לידור, ר', לינדר,י', קוזמינסקי, ל', שינפלד, מ' שלי-הובר, ה' (2023). הובלת שינוי פדגוגי מערכתי במוסדות להשכלה הגבוהה-צוות חשיבה "שינוי פדגוגי מערכתי באקדמיה". תל אביב: מכון מופ"ת.