דר סיגל חן

ד"ר סיגל חן

sigalc@l-w.ac.il

 

מרצה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ועוסקת בהערכה ומדידה בחינוך. מחקריה מתמקדים בהערכת תוכניות לימודים חדשניות ובתפיסות אפיסטמולוגיות של אנשי חינוך והאופן שבו הן משפיעות על דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ועל הזהות המקצועית. בעבר מדריכה ביחידה להערכה ומדידה במחוז תל-אביב וראש היחידה לפיתוח מקצועי של המורה הבכיר במכללת לוינסקי לחינוך.  תחומי הוראתה כוללים תכנון לימודים, תורת ההוראה, הערכה בחינוך, חלופות בהערכת שפה.

 

רשימת פרסומים (מבחר):

קסנר ברוך, י', לוי, א, חן, ס. (2024). זהות הגננת ותפיסתה את תפקידה כגורמים המעצבים את למידת הנושא יום העצמאות בגן הילדים. חוקרים@ הגיל הרך, כתב עת מדעי לחקר הגיל הרך, 20, 120-90.

חן, ס', אליהו-לוי, ד' (2024). תפיסת חווית הלמידה האוטונומית של סטודנטים לחינוך בסביבה מקוונת שיתופית ורב תרבותית. בתוך ס' בר-טל וי' גילת (עורכים). בין פדגוגיה לטכנולוגיה: חדשנות בהוראה בהכשרת מורים (אושר לפרסום).

אליהו-לוי, ד', חן, ס', (2024). טיפוח מיומנויות רפלקטיביות כגשר ללמידה רגשית חברתית. מעגלי חינוך – (אושר לפרסום).

אליהו-לוי, ד', הלל-לביאן, ר', חן, ס', סמו, ג' (2023). חווית הלמידה של סטודנטיות בקורסים המושתתים על עקרונות רגשית חברתית. חמדת ט"ז – https://did.li/AdR5q 

עזריהו, ל., חן, ס. ובר, ב. (2022). חינוך להקשבה בשיעורי מוזיקה כמיומנות גנרית בהוראה. זמן חינוך, 8 עמ' 95-111.

חן, ס' ולוי, ד' (2021). מיפוי של קורס אקדמי בין-לאומי ופיתוח זהות מקצועית של מתכשרים להוראה. החינוך וסביבו, מ"ג, 160-129. 

חן, ס', לוי, א' וקסנר-ברוך י' (2020). חגיגת חנוכה בגן הילדים מנקודת מבטן של גננות. חוקרים @ הגיל הרך, 10, 136-93. 

ליברמן, א' וחן, ס' (2017). אמונות אפיסטמולוגיות ותפיסות בנוגע לתהליכי למידה והערכה  משמעותיים בבסיס זהותם המקצועית של פרחי הוראה. בתוך ש' סיטון וי' גילת (עורכים), כותבים חינוך – על הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי בתהליך הכשרת מורים (עמ' 108-65). פרדס.

חן, ס' (2016). הערכת תוכניות. לקסי-קיי לקסיקון מכללת קיי, 4-3(5), 9-7.

Chen, D. Eliyahu-Levi (2023), Reflective skills and professional insights among education training students, ICERI2023 Proceedings, pp. 7853-7859. doi: 10.21125/iceri.2023.1994

Eliyahu-Levi, D., & Chen, S. (2022). Hebrew in Tel Aviv, Beijing, Denver, and Melbourne: Assessing peer learning in a multicultural environment. Interactive Learning Environments. http://doi/org10.1080/10494820.2022.2059519  

Chen, S. (2022). Designing a unique teaching model in distance learning of curriculum planning. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.), Teacher education in a reality of a world crisis – The narrative of a faculty of education in a teacher education college (pp. 41-60). World Scientific Singapore. 

Chen, S., & Letzter, I. (2018). Various patterns of the propensity for teacher-parent dialogue. Future Academy ERD Education, Reflection, Development, 97, 814-821. http://doi.org10.15405/epsbs.2018.06.97