דר אורית ברוזה

ד"ר אורית ברוזה

oritbroza1@l-w.ac.il

מרצה בכירה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. חוקרת אינטראקציות של מורה-תלמיד וכלים מתווכים בסביבות למידה עשירות בפיגומים. משתמשת במחקרי עיצוב תוך שימוש במתודולוגיות של ניתוח שיח. מומחית בקידום למידה בקרב תלמידים תת-משיגים במתמטיקה, בלמידה מבוססת אתגרים, בלמידה מבוססת משחקים דיגיטליים בהקשר הבית ספרי, בקידום שיח מחויב בתיווך מורה (accountable talk) ובהכשרת מורים. עוסקת בתהליכי התערבות בשדה בדגש על פיתוח מקצועי של מורים בפועל והפיכתם למנהיגים ומובילי פדגוגיה איכותית. לשעבר ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי בפקולטה לחינוך. 

 

רשימת פרסומים (מבחר):

ברוזה, א' וחמו, נ' (2022). תופעת המנהיגות החדשה בקרב מורים בישראל: תפיסות מכוונות ותרגומן לפרקטיקות בשדה. חמדעת, טו, 193-163.

ברוזה, א', ליפשיץ, א', עצמון, ש' ונעמתי, ר' (2019). הוראת מיומנויות של ניתוח שיח לפיתוח חשיבה רפלקטיבית ביקורתית בקרב מתכשרות להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי. מספר חזק 2000, 30, 44-28.

ברוזה, א' ובן-דוד קוליקנט, י' (2017). תהליכי למידה של תלמידים תת משיגים במתמטיקה בסביבה עשירה בפיגומים ותיווך אינטנסיבי של מורה – חקר מקרה. מספר חזק 2000, 28, 29-14.

 

Biberman-Shalev, L., Broza, O. & Patkin, D. (Eds.). (2022). Teacher education in a reality of a  world Crisis. Singapore: Scientific World Press. [346 pages]

Broza, O. & Chamo, N. (2022). A new phenomenon of leadership among teachers in Israel: perceptions and field practices. Hem-Daat,16, 163-193. [Hebrew]

Broza, O., Kadury-Slezak, M., Biberman-Shalev, L., & Patkin, D. (2022). Agility and flexibility: Key aspects for pedagogical mentoring in the age of COVID-19 crisis. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education (IJCDSE), 13(1), 4631-4634.

Azaryahu, L., Broza, O., Cohen, S., Hershkovitz, S., & Adi-Japha, E. (2022). Development of Creative Thinking Patterns via Math and Music. Thinking Skills and Creativity, 101196.

Cohen, S., Azaryahu, L., Broza, O., Hershkovitz, S., & Adi-Japha, E. (2023). The Contribution of Technology to Understanding Shared Phenomena in Math and Music. International Journal for Technology in Mathematics Education, 30(4), 265-270.‏

Chamo, N. & Broza, O. (2023) Six milestones responding to five calls in the process of becoming teacher-leader, European Journal of Teacher Education, DOI: 10.1080/02619768.2023.2288549.

Biberman-Shalev, L., Broza, O., Chamo, N., Guvrin, S., & Ettinger, K. (2023). 1 of 4: Evaluating a structural change in teacher college timetable as a post Covid-19 response. Policy Futures in Education. https://doi.org/10.1177/14782103231196282.‏

Broza, O., Biberman-Shalev, L., & Chamo, N. (2023). "Start from Scratch": Integrating computational thinking skills in teacher education program. Thinking Skills and Creativity, 28, 101-285

Biberman-Shalev, L., Broza, O., & Chamo, N. (2023). Contextual changes and shifts in pedagogical paradigms: Post-COVID-19 blended learning as a negotiation space in teacher education. Education Sciences, 13, 275-288.

Chamo, N., Biberman-Shalev, L., & Broza, O. (2023). "Nice to meet you again": When Heutagogy met Blended Learning in teacher education post-pandemic era. Education Sciences, 13(6), 536 (13 pages).

Kadury-Slezak, M & Broza, O. (In Press). Being a Pedagogical Instructor in time of COVID-19 Crisis. In R. Lidor, L. Kozminsky, C. Shechter, T. Miklasky and L. Ruso (Eds.), Teacher training during the Corona crisis: challenges, opportunities, and change (21 pages). Israel:  MOFET Publishing. [Hebrew]

Chamo, N., Biberman-Shalev, L., & Broza, O. (accepted). Transformations in the collective-pedagogical consciousness of teachers and teacher educators, as they transition to blended learning in post-Covid Reality. Iyyunim Bechinuch. [Hebrew]

Broza, O., & Kadury-Slezak, M. (2022). “Anything is possible” – The narrative of a pedagogical mentor during a period of crisis. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.), Teacher education in a reality of a world crisis (pp. 135-151). Scientific World Press. 

Broza, O., Biberman-Shalev, L., & Patkin, D. (2022). Learning through sharing: Constructing a narrative of a faculty of education in a time of crisis. In L. Gómez Chova, A. López Martínez & I. Candel Torres (Eds.), 16th International Technology, Education and Development Conference. INTED2022 Proceedings (pp. 8479-8482). IATED Academy.

Broza, O., Lifsitz, A., & Atzmon, S. (2021) Exploring a model to develop critical reflective thought among elementary school math pre-service-teachers. Journal of Education, pp. 1-10. https://doi.org/10.1177/0022057421998336 

Broza, O., & Ben-David Kolikant, Y. (2020). The potential of rich digital game-based learning environments to promote low-achieving students' participation in Mathematics. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL)10(4), 40-54.‏

Broza, O., & Ben-David Kolikant, Y. (2018). A design of rich environment for teaching meaningful Mathematics to low-achieving students: Research Implications. International Journal on Advances in System and Measurements, 13 (3-4), 329-338. 

Broza, O., & Ben-David Kolikant, Y. (2015). Contingent teaching to low-achieving students in Mathematics: Challenges and potential for scaffolding meaningful learning. ZDM, 47(7), 1093-1105.