דר דוד אוהד

ד"ר אוהד דוד 

ohad.david@l-w.ac.il

חוקר ומרצה בכיר במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. מומחיותו בחינוך לערכים ככלל, ובחינוך לזהות יהודית וישראלית פלורליסטית בחינוך הממלכתי בפרט, וכן בפיתוח מנהיגות בחינוך. עוסק בחינוך פוליטי, בתפיסות מכוונות של מורים בחינוך לזהות ובהכשרתם לקיום שיח זהויות מפרה בחברה הישראלית רבת-התרבויות. מלמד מגוון קורסים בתוכניות לתואר ראשון בחינוך ובתוכניות לתואר שני בתחומים אלה. מנחה פרויקט גמר בתוכניות לתואר שני.

בעבר ראש התוכנית לתואר שני בחינוך (M.Ed.) בהוראה, למידה ומנהיגות חינוכית בקמפוס תל אביב ובקמפוס אילת של מכללת לוינסקי לחינוך. חבר בוועדת ההיגוי של תוכנית הכשרת מנהלי בתי הספר במסגרת המרכז האקדמי. בעבר מנחה של מנהלי בתי ספר בתהליכי שינוי ארגוני ופדגוגי במסגרת תוכנית "מארג – אות מצוינות בחינוך יהודי, ציוני ואזרחי".

 

רשימת פרסומים (מבחר):

דוד, א' (2023). קורסי שיח זהות במכללה לחינוך כנתיב לפיתוח מנהיגות חינוכית של מורים: נקודת המבט של מרצה כמתכנן לימודים. עיונים בחינוך, 22, עמ' 79-57.

דוד, א' (2020). כששיח זהות פוגש אידיאולוגיה חינוכית: הפוטנציאל הקוריקולרי בהוראת נושא "תכנית החלוקה". דפים, 73, 66-35.

דוד, א' (2016). מהי זהות ומהו חינוך לזהות יהודית וציונית? שלוש גישות לאור שירי יהודה עמיחי. זהויות – כתב עת לתרבות ולזהות יהודית, 7, 92-63.

דוד, א' (2012). פַּסָלֵי פָּנֶיהַ שֶׁל אֻמָה: זהות יהודית וישראלית במקראות המאה העשרים. מונוגרפיה בסדרת דור לדור, כרך מ"א. אוניברסיטת תל-אביב.

 

David, O. (2022). The meaning of the dialogue between an educational practitioner and his students during a period of social distancing. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.). Teacher education in a reality of a world crisis – The narrative of a faculty of education in a teacher education college (219-236). World Scientific Publishing.

David, O. (2016). When Jewish and Zionist identities encounter otherness – Educational case study. In K. Sharvit & E. Halperin (Eds.), The Israeli-Palestinian conflict: A social psychology perspective – Celebrating the legacy of Daniel Bar-Tal (Volume II . 187-197). Springer.

David, O., & Bar-Tal, D. (2009). A socio-psychological conception of collective identity: The case of national identity as an example. Personality and Social Psychology Review, 13(4), pp. 354-379.

Oren, N., Bar-Tal, D., & David, O. (2004). Conflict, identity and ethos: The Israeli-Palestinian case. In Y-T Lee, C. R. McCauley, F. M. Moghaddam & W. Worchel (Eds.), Psychology of ethnic and cultural conflict (pp. 133-154). Greenwood.