רותם ואסף איינהורן

אהבה בצל הקורונה

אהבה בצל קורונה

אסף ורותם איינהורן, סטודנטים בתוכנית לתואר ראשון בחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך, הכירו בלימודים. לאחרונה, עם היציאה מהסגר השני, נישאו בחתונה מצומצמת, שהועברה בשידור חי בפייסבוק.

חודש מארס 2020, תחילתו של  הסגר הראשון. אסף ורותם איינהורן, סטודנטים לתואר ראשון בחינוך מוזיקלי בתוכנית מצוינות רג"ב (ראש גדול בהוראה) במכללת לוינסקי לחינוך, עוברים לגור יחד אחרי שנה של זוגיות. סוף חודש אוקטובר 2020, ימים ספורים לאחר היציאה מהסגר השני. במסגרת מגבלות קורונה הם נישאים בחתונה מצומצמת בהשתתפות 20 אורחים בחצר ביתם, בטקס שהועבר בשידור חי בפייסבוק ל-150 חברים, סטודנטים ואנשי סגל ממכללת לוינסקי לחינוך.

צילום טוני בנישו רותם ואסף איינהורן בחתונה

צילום: טוני בנישו

"הבנו שלא נוכל להתחתן כפי שתכננו, והחלטנו להקדים את החתונה לסוף חודש אוקטובר מיד עם היציאה מהסגר. המשפחות עזרו ותוך ימים ספורים הצלחנו לארגן את החתונה בצורה מצומצמת רק בהשתתפות בני משפחה וחברים קרובים. לא רצינו לוותר על כל החברים והחתונה הועברה באמצעות זום ובשידור חי בפייסבוק. מבחינתי זה היה אירוע מושלם ומרגש שיכולנו לארגן לאור הנסיבות", מספרת רותם איינהורן.

סיפור אהבתם של אסף (26) ורותם (29) איינהורן החל במסדרונות הפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך. אסף איינהורן: "כשהתחלנו את הלימודים כל אחד מאיתנו היה בזוגיות. כעבור כמה חודשים כל אחד מאיתנו נפרד מבן הזוג שלו, והחל הקשר הרומנטי בינינו.  אני נאלצתי לעזוב את הדירה שהתגוררתי בה בתל-אביב וביקשתי את עזרתה של רותם במציאת דירה חדשה. במקרה הדירה שמצאתי הייתה ברחוב שרותם התגוררה בו. הקשר בינינו התהדק. בהתחלה למדנו שעות רבות יחד והכנו עבודות משותפות, ותוך כמה שבועות הקשר הפך לרומנטי. לפני שמונה חודשים, עוד לפני פרוץ מגפת קורונה, החלטנו לעבור גור יחד בפרדס חנה. כמה ימים אחרי שעברנו לגור יחד הוחלט על הסגר הראשון".

ספר על הצעת הנישואין

"חודש וחצי אחרי שעברנו לגור יחד בשיאו של הסגר הראשון הבנתי שרותם היא האישה של חיי ופשוט הצעתי לה להתחתן והיא הסכימה מיד".

אסף (26) ורותם (29) איינהורן החלו בימים אלו את השנה השלישית של הלימודים לתואר ראשון בחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך. בהתאם להנחיות קורונה הלימודים השנה נערכים בהוראה מרחוק.

רותם ואסף איינהורן

מדוע בחרתם בלימודי הוראה?

אסף אינהורן: "אימא שלי אשת חינוך ועובדת זה שלושה עשורים בתפקיד בכיר בתחום הפיקוח במשרד החינוך. כבר מגיל צעיר אימא שלי הייתה השראה לחשיבותו של מקצוע ההוראה ולתרומתו של המורה בחינוך ילדי ישראל. לאחר השחרור מהשירות הצבאי השתלבתי בתפקידי הוראה כממלא מקום, והבנתי שזה הייעוד שלי. הבחירה בתחום החינוך המוזיקלי לא הייתה מקרית. אני מוזיקאי. עד פרוץ קורונה הופעתי עם שירי רוק ופופ בבתי קפה ובברים ברחבי הארץ. לימודי חינוך מוזיקלי מבחינתי הם שילוב בין האהבה למקצוע ההוראה ותחום המוזיקה. בשנה השנייה ללימודים התחלתי ללמד מוזיקה בבית ספר יסודי במסגרת ההתנסות המעשית בהוראה במכללה, והשנה במקביל ללימודים, אני מרכז את מגמת המוזיקה בבית ספר "שקד" ביישוב שדה אליהו באזור בית שאן".

רותם איינהורן: "במהלך חמש שנים של השירות הצבאי שלי עבדתי עם אוכלוסיות מאתגרות. לאחר שנתיים של לימודים בחינוך המיוחד הבנתי שהתחום שאני רוצה להתמקצע בו הוא תרפיה במוזיקה. לתחום המוזיקה הגעתי ללא כל רקע, ובמשך שנה שלמה למדתי פיתוח קול ונגינה בפסנתר עם מורה פרטי. אחרי שנה של לימודים במכינה במכללה התחלתי ללמוד בפקולטה לחינוך מוזיקלי".

ספרו על הלימודים במכללה

אסף איינהורן: "הלימודים מקצועיים, מכינים אותנו לשטח בדגש על יחס אישי מהמרצים ומהסגל המנהלי, שתומכים תמיד ומנסים לסייע בכל דרך."

רותם איינהורן: "המרצים לא רק מעבירים ידע מקצועי, יש להם גם ניסיון רב מהשטח. מבחינתי הם לפני הכול עמיתים למקצוע, שאותם אנחנו פוגשים  מחוץ לשעות הלימודים במקומות עבודה ובפרויקטים מוזיקליים משותפים."

איך אתם מתמודדים עם הלמידה מרחוק בזום עקב מגבלות קורונה?

אסף איינהורן: "אני חווה את תחום ההוראה בזום הן כמורה והן כסטודנט. מדובר באתגר מקצועי, שיש בו גם יתרונות. אפשר להשתתף בשיעור מכל מקום והשיעור הופך לאינטראקטיבי באמצעות חלוקה לקבוצות ועבודה פרטנית. אך עדיין חסר הקשר האנושי, שהוא חשוב מאוד הן בקשר שלי כסטודנט עם המרצים והן כמורה עם התלמידים."

מה התוכניות שלכם לעתיד?

אסף איינהורן: "אני שואף להשתלב בעתיד בתפקידי פיקוח בתחום החינוך המוזיקלי ומתכנן בתוך כמה שנים לשוב למכללת לוינסקי לחינוך כמרצה."

רותם איינהורן: "אני מתכננת ללמוד לתואר שני בתחום התרפיה במוזיקה ובמקביל לעבוד כמורה למוזיקה בגני ילדים ובבית ספר יסודי. בעתיד הרחוק יותר אני שואפת לפתוח קליניקה פרטית לטיפול בתרפיה במוזיקה ולהשלים דוקטורט בהתמקדות בקשר בין ההתפתחות הקוגניטיבית למוזיקה."

האם לדעתכם העובדה ששניכם עוסקים באותו מקצוע היא יתרון?

אסף ורותם איינהורן: "בהחלט יתרון. שנינו שואבים השראה זה מזה, ומעבירים בינינו מערכי שיעורים וכל אחד מאיתנו מתאים אותם לכיתה שהוא מלמד."