קשת 12 לוגו

ד"ר יגאל מירטנבאום בערוץ קשת 12

ד"ר יגאל מירטנבאום מלחין ומרצה מכללת לוינסקי לחינוך, דבר זוכי פרסי מפעל הפיס ע"ש לנדאו למדים ואמנויות.

 

"ערוץ הטלוויזיה קשת 12", משדר מיוחד עם ליאור אשכנזי, 8.1.2020

לצפייה בדבריו של יגאל מירטנבאום >>

 

יגאל מירטנבאום זוכה פרס הפיס ע"ש לנדאו

 

תמלול:

ליאור אשכנזי : טוב, רגע לפני שממשיכים, אני מתכבד להזמין את נציגי הזוכים לא להיות שקטים, ולשאת דברים בשם הזוכים כולם. אז קבלו את חתני פרסי מפעל הפיס לאומנויות ומדעים על שם לנדאו הטריים, ד"ר יגאל מירטנבאום, מלחין ומרצה במכללת לוינסקי, ופרופ' מיכל אירני מהפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן. בבקשה.
ד"ר יגאל מירטנבאום : ערב טוב. פרסים הם דרכה של חברה להביט על עצמה, להחליט מה חשוב לה ולמעשה לעצב את דמותה. העובדה שיושבים כאן יוצרים וחוקרים מתחומים רבים ושונים כל כך, מגלה גיוון שיש פה הצהרה משמעותית . בעברית טעם משמעו Reason , היגיון, וגם Taste, חוויה חושית. כדי למצוא טעם ומשמעות , עלינו ללכת אל מעבר לדיסיפלינרי, לנישה ולקליקה. לדעת לפרק מחיצות , לחבר ולהתחבר מחדש . בשם מקבלי הפרס, אני מאחל לכולנו שנים רבות של עשיה מבורכת , שמוצאת ונותנת טעם . תודה רבה. מיכל.
פרופ' מיכל אירני : אני חושבת שיש חזון בלהעניק פרס בו זמנית לאומנים ומדענים. הרי קשרים בין מדע ואומנות, עבותים הם, כן, כל אומן הוא גם מדען בנשמתו וכל מדען הוא אומן. רוב הזמן אנחנו מגששים באפלה, מחפשים את הלא נודע , מועדים, מתוסכלים, אבל כל זה שווה בשביל אותם רגעים, כשפתאום מגלים משהו חדש יפה, אלגנטי , כשהמבינים שהגענו למקום, שאיש לפנינו לא היה בו. אני רוצה להודות ליו"ר מפעל הפיס, מר אביגדור יצחק, ולוועדת פרס לנדאו, על הבחירה ועל המעמד. אני לא חושבת שאיש מאיתנו, לא ציפה שיום אחד אראלה תצלצל גם אליו. תודה רבה.
ליאור אשכנזי : תודה רבה ליגאל ומיכל.