21.01.2019
יום שני
17:00-09:00
קמפוס תל אביב

הכינוס ה-19 למחקר בחינוך


אוכלוסיית היעד: סגל אקדמי

חדר: אולמות ג-ד

באחריות רשות המחקר

 

הכינוס ה-19 למחקר בחינוך

יום שני, ט"ו בשבט תשע"ט (21 בינואר2019)

 

        

 תוכנית הכינוס

התכנסות באולמות ג-ד

9:30-9:00             התכנסות וכיבוד קל

10:00-9:30           פתיחה

פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך

ד"ר יעל קמחי, רקטור בפועל, מכללת לוינסקי לחינוך
10:20-10:05      פרסים למרצים מצטיינים (בשיתוף עם אגודת הסטודנטים)

קטע נגינה – שלמה עוז ומיכל ללוש

___________

 

11:30-10:20              הרצאה: מציאות מדומה הופכת לטכנולוגיה מרכזית לתגבור
למידה
                                   פרופ' מרים ריינר, הפקולטה לחינוך במדעים וטכנולוגיה, הטכניון

11:45-11:30          הפסקה

 

13:15-11:45 | מושבים מקבילים

מושב 1:  סוגות וסוגיות בספרות ובמקרא  | חדר 430 

יו"ר: ד"ר גתית הולצמן

ד"ר אסנת זינגר – הצעת פתרון לסוגיה הפרשנית – מי חטף את יוסף ומי מכרו לעבדות במצרים?

ד"ר גתית הולצמןהחיה בבית הכנסת – קפקא והיהדותד"ר אדר ירום על המצאה של סוגה ספרותית: עיון ביומני המסע של צ'יריאקו מאנקונה

ד"ר גל מנור – Three major Victorian poets on the "Kingdom of Israel"

דיון מסכם

 

מושב 2: רווחה רגשית בעולם של מוגבלויות  | חדר 431                                                                            

יו"ר: ד"ר איריס אלפי-שבתאי

ד"ר איתי הס – התאמה בין מדדים באיכות חייהם של בוגרים עם עיוורון לבין תפיסות אנשי מקצוע 

ד"ר איריס אלפי-שבתאי ושרון נווההכתיבה כפיגום לקידום יכולות השיח הדבור של תלמידה צעירה עם קשיי קשב: חקר מקרה

דנה בן ניסים וד"ר רבקה הלל-לביאן – "משנה לשנה אני הולכת ונחשפת" – חוויית החיים של שתי נשים החולות במחלה כרונית פרוגרסיבית

דיון מסכם

 

מושב 3: פסיפס של צלילים בחינוך המוזיקלי  | חדר 427

יו"ר: ד"ר דן שגיב

ד"ר שי כהן ופרופ' רון זרחי – סוגיות בכיוון צלילים במסגרת שירת מקהלה. תכנון ובניית סביבת עבודה להדגמות לסטודנטים ולפרקטיקה מעשית

ד"ר דן שגיב ואסנת יצחק ליכטנשטיין – בין קלסי לפופ/רוק
הצגתו של מדרג תרבותי באמצעות התבוננות בדרכי הוראת הנגינה בקונסרבטוריונים בישראל                                                                 

ד"ר אמירה ארליך – להתפלל, לנגן, ללמד: שיחות עם שלושה מחנכים במוזיקה יהודים ישראלים

מאיה איזנברג – פרקטיקות הוראה ותפיסה פדגוגית בחינוך המוזיקלי בבית ספר יסודי בראי השפעת תוכניות הריאליטי המוזיקליות

דיון מסכם

 

מושב 4: חדשנות ויצירתיות בהוראה של תחומי דעת שונים  | חדר 425

יו"ר: ד"ר ליאת אייל

שירן לייבו וד"ר אלונה פורקוש-ברוך – עמדות ושימושים של מורים לאנגלית במשחקים רציניים בהוראת האנגלית כאמצעי לקידום אינטראקציה חברתית

ד"ר ליאת אייל – "I have to fix the world" – Teaching Practices for Social Justice in Low Socio-Economic Schools

ד"ר גלי דינור, פרופ' ליה לאור ופרופ' יצחק גילת – "התרוצצו שם פרשנויות מפרויד ועד שירים של לאה גולדברג" – הערכת קורס 929 והחוויה הרוחנית והערכית בשירה המקראית

דיון מסכם

 

מושב 5: התשמע קולי? מפגש בין פסיכולוגיה לחינוך  | חדר 426

יו"ר: ד"ר סמדר בר-טל

ד"ר אלה שראל-מחלב ורחל משה אברהם – התשמע קולי? תפקידם של מורים במניעת אובדנות

ד"ר אור מרגלית, ד"ר אמל טאהא-פאהום וד"ר רחל שגיא – "לדעת להכיל ולקבל כל אדם" – קורס נודד "תקווה ישראלית"

 ד"ר סמדר בר-טל ופרופ' יצחק גילת – הוראה כקריירה שניה: לקראת הערכה מסכמת

דיון מסכם

 

14:00-13:15                    הפסקת צוהריים

 

 15:30-14:00 | מושבים מקבילים

 

מושב 6: יחיד ומיוחד: נקודות מבט על החינוך בגיל הרך  | חדר 430

יו"ר: ד"ר גילה רוסו-צימט

ד"ר גילה רוסו-צימט – מיוחד, ייחודי, יחיד או אולי ילד אחר?
תפיסות של סטודנטיות להוראה ושל גננות את הילד המאתגר בכיתה הרגילה

ד"ר יעל קסנר ברוך וד"ר מיכאלה כדורי-שזלק – עמדות של סטודנטיות בשנה ג המיישמות תוכנית לימודים בצמיחה בגני ההתנסות כלפי הוראת מדעים בגיל הרך

ד"ר מירב צהר רוזן, ד"ר יעל קמחי ודליה כהן – פיתוח תוכנית התערבות במתמטיקה לילד בן 5  על ספקטרום האוטיזם: חקר מקרה

דיון מסכם

 

 מושב 7: מבט רב תחומי על המשולש ילדים-מורים-הורים  | חדר 431

יו"ר: ד"ר סיגל חן

ד"ר איריס גלילי – המפגש בצומת האימהות-אשת חינוך לגיל הרך: אתגר, הלימה וקונפליקט

רונית אפרתי-חקוק – "אנחנו לא אשמים שנולדנו ישר אל העתיד" – מיצוב הורים וילדים בעצומות מקוונות בנושא 'שיר הסלפי' בפסטיגל 2014

ד"ר סיגל חן וד"ר עירית לצטר – השפעת הנרטיב של מורים לפיתוח שותפות ותקשורת מיטבית עם הורים

דיון מסכם

 

מושב 8: כותבים בכל גיל: היבטים בכתיבה של תלמידים צעירים ובוגרים  | חדר 427

 יו"ר: ד"ר בתיה סרוסי

ד"ר בתיה סרוסי, פרופ' ענת סטבנס וד"ר שרה זדונאיסקי-ארליך – הקשר בין הישגים במבדקים לשוניים ובמבחני כתיב לבין האיכות הלשונית של שיח עיוני בקרב ילדים בבית הספר היסודי

ד"ר אורנה דוידי-בראלי – השוואת יכולות הכתיבה של תלמידים תקינים בכיתה ז לבני גילם בעלי ליקויי למידה/שפה במטלת שיחזור טקסט

ד"ר דבורה הרפז – מצריכת ידע ליצירת ידע – תלמידי תיכון כותבים ערכים לוויקיפדיה

דיון מסכם

 

מושב 9: התפתחות מקצועית וזהות מקצועית: בין יציבות לשינוי  | חדר 425

יו"ר: ד"ר מיכל שני

ד"ר מיכל שני, ד"ר פנינת טל ופרופ' אילנה מרגולין – מהדרכה פדגוגית להובלה אקדמית שיתופית

 ד"ר ורדה צימרמן – הזהות המקצועית של המורה החונך

 ד"ר רונית רוזנשיין, ד"ר זהר סנפיר וד"ר יוסי מחלוף – התפתחות מקצועית בשתי קבוצות פרחי הוראה בעלות הבדלים בידע דיסציפלינרי ובהתנסות מעשית

 דיון מסכם

 

מושב 10: סביבות למידה חדשניות בשדה החינוך | חדר 426

יו"ר: ד"ר אלונה פורקוש-ברוך

פרופ' מיכל טבח וגילה אוזרוסו-חגג – ארגונומיה בכיתת המתמטיקה בראשית לימודי האלגברה: השלכות לגבי היבט מיושם והיבט מושג של תוכנית הלימודים

נטע פרי, ד"ר אורנית ספקטור-לוי ופרופ' אסתר עדי-יפה – הסביבה החינוכית בגן – תפיסות ועמדות – קולם של הילדים

ד"ר רבקה גדות וד"ר אלונה פורקוש-ברוך – שילוב אוצרות חברתית דיגיטלית בקרב פרחי הוראה: לקראת למידה אותנטית

דיון מסכם

 

15:45-15:30         הפסקת קפה

 

מושב מליאה – חדר 424

16:45-15:45        קטע נגינה, שלמה עוז ומיכל ללוש   

קולוינסקי – "סגל חוקר מנגן ושר"
אירוע מוזיקלי חווייתי הכולל שירה, האזנה פעילה ונגינה

מנחה: ד"ר ביאטריס בר


הירשמו לכינוס ה-19 למחקר בחינוך

 


להוספת האירוע ליומן
iCal
0