אוכלוסיית היעד: סגל אקדמי
חדר: אולמות ג-ד
באחריות רשות המחקר
התכנסות באולמות ג-ד
9:30-9:00 התכנסות וכיבוד קל
10:00-9:30 פתיחה
פרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך
ד"ר יעל קמחי, רקטור בפועל, מכללת לוינסקי לחינוך
10:20-10:05 פרסים למרצים מצטיינים (בשיתוף עם אגודת הסטודנטים)
קטע נגינה – שלמה עוז ומיכל ללוש
11:30-10:20 הרצאה: מציאות מדומה הופכת לטכנולוגיה מרכזית לתגבור
למידה
פרופ' מרים ריינר, הפקולטה לחינוך במדעים וטכנולוגיה, הטכניון
11:45-11:30 הפסקה
מושב 1: סוגות וסוגיות בספרות ובמקרא | חדר 430
יו"ר: ד"ר גתית הולצמן
ד"ר אסנת זינגר – הצעת פתרון לסוגיה הפרשנית – מי חטף את יוסף ומי מכרו לעבדות במצרים?
ד"ר גתית הולצמן – החיה בבית הכנסת – קפקא והיהדותד"ר אדר ירום – על המצאה של סוגה ספרותית: עיון ביומני המסע של צ'יריאקו מאנקונה
ד"ר גל מנור – Three major Victorian poets on the "Kingdom of Israel"
דיון מסכם
מושב 2: רווחה רגשית בעולם של מוגבלויות | חדר 431
יו"ר: ד"ר איריס אלפי-שבתאי
ד"ר איתי הס – התאמה בין מדדים באיכות חייהם של בוגרים עם עיוורון לבין תפיסות אנשי מקצוע
ד"ר איריס אלפי-שבתאי ושרון נווה – הכתיבה כפיגום לקידום יכולות השיח הדבור של תלמידה צעירה עם קשיי קשב: חקר מקרה
דנה בן ניסים וד"ר רבקה הלל-לביאן – "משנה לשנה אני הולכת ונחשפת" – חוויית החיים של שתי נשים החולות במחלה כרונית פרוגרסיבית
דיון מסכם
מושב 3: פסיפס של צלילים בחינוך המוזיקלי | חדר 427
יו"ר: ד"ר דן שגיב
ד"ר שי כהן ופרופ' רון זרחי – סוגיות בכיוון צלילים במסגרת שירת מקהלה. תכנון ובניית סביבת עבודה להדגמות לסטודנטים ולפרקטיקה מעשית
ד"ר דן שגיב ואסנת יצחק ליכטנשטיין – בין קלסי לפופ/רוק
הצגתו של מדרג תרבותי באמצעות התבוננות בדרכי הוראת הנגינה בקונסרבטוריונים בישראל
ד"ר אמירה ארליך – להתפלל, לנגן, ללמד: שיחות עם שלושה מחנכים במוזיקה יהודים ישראלים
מאיה איזנברג – פרקטיקות הוראה ותפיסה פדגוגית בחינוך המוזיקלי בבית ספר יסודי בראי השפעת תוכניות הריאליטי המוזיקליות
דיון מסכם
מושב 4: חדשנות ויצירתיות בהוראה של תחומי דעת שונים | חדר 425
יו"ר: ד"ר ליאת אייל
שירן לייבו וד"ר אלונה פורקוש-ברוך – עמדות ושימושים של מורים לאנגלית במשחקים רציניים בהוראת האנגלית כאמצעי לקידום אינטראקציה חברתית
ד"ר ליאת אייל – "I have to fix the world" – Teaching Practices for Social Justice in Low Socio-Economic Schools
ד"ר גלי דינור, פרופ' ליה לאור ופרופ' יצחק גילת – "התרוצצו שם פרשנויות מפרויד ועד שירים של לאה גולדברג" – הערכת קורס 929 והחוויה הרוחנית והערכית בשירה המקראית
דיון מסכם
מושב 5: התשמע קולי? מפגש בין פסיכולוגיה לחינוך | חדר 426
יו"ר: ד"ר סמדר בר-טל
ד"ר אלה שראל-מחלב ורחל משה אברהם – התשמע קולי? תפקידם של מורים במניעת אובדנות
ד"ר אור מרגלית, ד"ר אמל טאהא-פאהום וד"ר רחל שגיא – "לדעת להכיל ולקבל כל אדם" – קורס נודד "תקווה ישראלית"
ד"ר סמדר בר-טל ופרופ' יצחק גילת – הוראה כקריירה שניה: לקראת הערכה מסכמת
דיון מסכם
14:00-13:15 הפסקת צוהריים
מושב 6: יחיד ומיוחד: נקודות מבט על החינוך בגיל הרך | חדר 430
יו"ר: ד"ר גילה רוסו-צימט
ד"ר גילה רוסו-צימט – מיוחד, ייחודי, יחיד או אולי ילד אחר?
תפיסות של סטודנטיות להוראה ושל גננות את הילד המאתגר בכיתה הרגילה
ד"ר יעל קסנר ברוך וד"ר מיכאלה כדורי-שזלק – עמדות של סטודנטיות בשנה ג המיישמות תוכנית לימודים בצמיחה בגני ההתנסות כלפי הוראת מדעים בגיל הרך
ד"ר מירב צהר רוזן, ד"ר יעל קמחי ודליה כהן – פיתוח תוכנית התערבות במתמטיקה לילד בן 5 על ספקטרום האוטיזם: חקר מקרה
דיון מסכם
מושב 7: מבט רב תחומי על המשולש ילדים-מורים-הורים | חדר 431
יו"ר: ד"ר סיגל חן
ד"ר איריס גלילי – המפגש בצומת האימהות-אשת חינוך לגיל הרך: אתגר, הלימה וקונפליקט
רונית אפרתי-חקוק – "אנחנו לא אשמים שנולדנו ישר אל העתיד" – מיצוב הורים וילדים בעצומות מקוונות בנושא 'שיר הסלפי' בפסטיגל 2014
ד"ר סיגל חן וד"ר עירית לצטר – השפעת הנרטיב של מורים לפיתוח שותפות ותקשורת מיטבית עם הורים
דיון מסכם
מושב 8: כותבים בכל גיל: היבטים בכתיבה של תלמידים צעירים ובוגרים | חדר 427
יו"ר: ד"ר בתיה סרוסי
ד"ר בתיה סרוסי, פרופ' ענת סטבנס וד"ר שרה זדונאיסקי-ארליך – הקשר בין הישגים במבדקים לשוניים ובמבחני כתיב לבין האיכות הלשונית של שיח עיוני בקרב ילדים בבית הספר היסודי
ד"ר אורנה דוידי-בראלי – השוואת יכולות הכתיבה של תלמידים תקינים בכיתה ז לבני גילם בעלי ליקויי למידה/שפה במטלת שיחזור טקסט
ד"ר דבורה הרפז – מצריכת ידע ליצירת ידע – תלמידי תיכון כותבים ערכים לוויקיפדיה
דיון מסכם
מושב 9: התפתחות מקצועית וזהות מקצועית: בין יציבות לשינוי | חדר 425
יו"ר: ד"ר מיכל שני
ד"ר מיכל שני, ד"ר פנינת טל ופרופ' אילנה מרגולין – מהדרכה פדגוגית להובלה אקדמית שיתופית
ד"ר ורדה צימרמן – הזהות המקצועית של המורה החונך
ד"ר רונית רוזנשיין, ד"ר זהר סנפיר וד"ר יוסי מחלוף – התפתחות מקצועית בשתי קבוצות פרחי הוראה בעלות הבדלים בידע דיסציפלינרי ובהתנסות מעשית
דיון מסכם
מושב 10: סביבות למידה חדשניות בשדה החינוך | חדר 426
יו"ר: ד"ר אלונה פורקוש-ברוך
פרופ' מיכל טבח וגילה אוזרוסו-חגג – ארגונומיה בכיתת המתמטיקה בראשית לימודי האלגברה: השלכות לגבי היבט מיושם והיבט מושג של תוכנית הלימודים
נטע פרי, ד"ר אורנית ספקטור-לוי ופרופ' אסתר עדי-יפה – הסביבה החינוכית בגן – תפיסות ועמדות – קולם של הילדים
ד"ר רבקה גדות וד"ר אלונה פורקוש-ברוך – שילוב אוצרות חברתית דיגיטלית בקרב פרחי הוראה: לקראת למידה אותנטית
דיון מסכם
15:45-15:30 הפסקת קפה
מושב מליאה – חדר 424
16:45-15:45 קטע נגינה, שלמה עוז ומיכל ללוש