בשנים האחרונות, מספר הולך ועולה של מחקרים חינוכיים מציגים עניין בקשר בין מוח וחינוך, ובאופן שבו תחום זה עשוי להשפיע על מדיניות חינוכית. נוירו-פדגוגיה (neuroeducation/educational neuroscience), הוא תחום דעת המשלב שדות מחקר של תחומים שונים כמו מדעי המוח, פסיכולוגיה, מדעים קוגניטיביים וחינוך, ורואה בלמידה תהליך עם מרכיבים ביולוגיים מרכזיים. דיסציפלינה בין-תחומית זו הופכת את הפדגוגיה ומדעי המוח לתחום הדדי, דו-כיווני, שמטרתו להבין טוב יותר את האופן שבו אנו לומדים ומלמדים, לפתח שיטות הוראה, תוכניות לימודים ואסטרטגיות למידה.
במפגש יוצג תחום הדעת ונושאים מרכזיים מתוכו המובאים בספרות בשנים האחרונות, תוך התמקדות בהשתמעויות האפשריות להוראה חדשנית זו. יוצגו אסטרטגיות הוראה שונות, ויועלו שאלות על אודות האפשרויות והקשיים הגלומים ביישום תחום דעת זה.
גב' אפרת לוצאטו – בוגרת תואר ראשון במדעי המוח ותואר שני בחינוך מיוחד, דוקטורנטית ומתמקדת במפגש מוח- חינוך במחקרה. מדריכה פדגוגית ומרצה בחוג לחינוך מיוחד בנושאים הקשורים להוראת הקריאה לילדים עם צרכים מיוחדים.
ד"ר איילת קצוף – בדוקטורט ובפוסט-דוקטורט במרכז לחקר המוח באוניברסיטת בר-אילן עסקה בחקר תהליכים תאיים המשפיעים על למידה וזיכרון בבעלי חיים. בשנים האחרונות מרצה במכללת לוינסקי לחינוך בתוכניות לתואר שני בחינוך המיוחד ובחינוך הלשוני ועוסקת במחקר נוירו-פדגוגי המתמקד בתהליכי למידה וזיכרון בהקשרים בית-ספריים.