אודות החוג

החוג למחשבת ישראל במכללת לוינסקי לחינוך שואף ליצור ולהעמיק את תחושת השייכות לעם ישראל וליצירותיו ולהקנות לבוגרי המכללה התמצאות בארון הספרים היהודי, מתוך אמונה שידע זה הוא ידע תשתית חיוני לכל איש חינוך הפועל בזירת התרבות המקומית. החוג למחשבת ישראל מבסס את למידת התכנים המהותיים למחשבה יהודית על סובלנות ועל פתיחות לכתבי הקודש של בני דתות אחרות ועל קשב לרצף ההיסטורי והמסורתי שעיצב את אמונתם.

השיעורים שנותן החוג למחשבת ישראל במכללת לוינסקי בנויים למתן תמיכה חינוכית ומשמעותית בתכני ההתמחויות של המכללה. הם פתוחים לשיח עם דיסציפלינות אחיות, מתחום הספרות, הלשון, המקרא. החוג למחשבת ישראל משלב את תכני היהדות בתכנים החינוכיים של כלל תוכניות ההכשרה, ובהם הכשרה לגיל הרך, החינוך המיוחד, החינוך המוסיקלי,תוכניתרג"בלמצוינות, החינוך למדעים ולימודי התואר השני בהוראה ובלמידה.

שיעורי החוג למחשבת ישראל במכללת לוינסקי יוצרים שיח אקדמי הניזון משליטה בספרות היסוד של ארון הספרים היהודי בעת העתיקה, ימי הביניים והעת החדשה, על הפעלה חווייתית של תכנים רוחניים המעוגנים בטקס בסמל ובעיצוב אורחות החג וימי המועד ועל טיפוח זהות יהודית הפתוחה לשותפות ולפעילות בחברה דמוקרטית.

צוות המרצים בחוג למחשבת ישראל הוא מקצועי וברמה אקדמית גבוהה. התמחותם כוללת את מחשבת חז"ל, הפילוסופיה והפיוט בימי הביניים, זרמים ודמויות חדשניים בהגות זמננו.

חברי הסגל הם פרופ' עמירה ערן, ד"ר אילן צים, ד"ר אור מרגליתוד"ר גיתית הולצמן.

על תוכנית הלימודים

החוג מציע תוכנית לימודים ייחודית לגיל הרך המשולבת עם קורסים מחוג תנ"ך. תוכנית זו נלמדתכתת התמחותבהיקף של חטיבה (15 ש"ש).לימודי החטיבה מפתחים הכרה והזדהות בתחומי מורשת ישראל באמצעות לימוד וחוויה. הסטודנטים יצוידו בכלי ידע ויצירה שיאפשרו להם להורות ולשמר את ערכי היהדות והישראליות, החגים והמועדים, דמויות המופת ומקורות ההזדהות האישית והלאומית כפי שעוצבו במחשבת הדורות, החל במקרא ובדברי חז"ל וגמור בהוויית ימינו. התוכנית בנויה להעשרה אישית ולהקניית תכני תשתית החיוניים להתפתחות האישית מן הגיל הצעיר.
קורסים לדוגמה: מורשת ישראל והילד הרך; סיפורי האבות במקרא;חג ומועד בלוח השנה; ספר שמות: משעבוד לגאולה; נשים ונשיות בתלמוד ובמורשת ישראל; טקסים וסמלים כמעצבי זהות אישית ולאומית.

נוסף לכך, מציע החוגקורסי תשתית כחלק מלימודי החובה לתואר בהיקף 1 ש"ש בשנה א'. קורסים המוצעים במסגרת לימודי החובה:

מחשבה יהודית: מיסטיקה, פילוסופיה וחינוך; זוגיות ואהבה באגדות התלמוד; מקום ביער: מסע יהודי מוזיקלי מאז ועד היום; האישה והאשמה בתרבות ישראל; שער לעולם התפילה והפיוט ועוד.

עיקרי התוכנית

ראש התכנית

<< אוקטובר 2024 >>
אבגדהוז
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2