מורה וילדים

לימודי גננות – להפוך את האהבה לילדים למקצוע רווחי

הכשרת הגננת והסמכתה הם המדדים החשובים ביותר להורים שמחפשים גן פרטי לילדם, נוסף על אישיות הגננת, היחס האישי, גודל הקבוצה ומבנה הגן. לימודי גננות בתכנית להכשרת גננות וגננים בגן פרטי שמציעה מכללת לוינסקי לחינוך, מאפשרת לך לרכוש מקצוע מבוקש ורווחי עם חותמת האיכות של לוינסקי

 

בקבוצת הגיל – לידה עד שלוש – נמנים היום כ־500 אלף ילדים בישראל. מתוכם 150 אלף ילדים שוהים במסגרות המפוקחות ומסובסדות על ידי משרד הכלכלה ומיועדות להורים זכאים, ו- 380 אלף ילדים שוהים במסגרות פרטיות לא מפוקחות או במסגרות משפחתיות. בניגוד לשנים עברו, שבהן אימהות רבות ויתרו על קריירה כדי לטפל בילדן עד הגיעו לגיל ארבע וכניסתו לגן העירוני, כיום מרבית הנשים בוחרות לשוב לעבודה לאחר חופשת הלידה. בהשוואה למרבית ארצות אירופה, חופשת הלידה הנהוגה בישראל קצרה בהרבה בהשוואה למרבית ארצות אירופה. עם זאת מרבית הנשים חוזרות לעבוד במהלך השנה שלאחר הלידה. כאשר האם חוזרת לעבוד, ההורים עומדים בפני התלבטות: האם להעסיק מטפלת או לרשום את הילד לגן פרטי?

להחלטה על המסגרת העתידית של הילד שיקולים כלכליים ופדגוגיים רבים, המביאים את מרבית ההורים להעדיף גן פרטי. בבואם לבחור את הגן, המדדים החשובים ביותר העומדים לנגד עיניהם של ההורים הם לא רק אישיות הגננת, היחס האישי, גודל הקבוצה ומבנה הגן, אלא גם הכשרת הגננת והסמכתה. בעוד שבגן העירוני קיים פיקוח על התכנים ועל אנשי ההוראה, בגנים הפרטיים אין זאת חובה. כיום, ההורים אינם מתפשרים על איכות ההוראה ועל אנשי הצוות גם בגנים הפרטיים. הם יעדיפו גן אשר מובל ומנוהל בידי גננת שהוסמכה לכך וצוות שעבר הכשרה פורמלית. בניגוד לשנים קודמות, הגישה היום היא שגם בגיל 0–3 הילדים זקוקים לגירויים התפתחותיים ולמידה, ולא מספיק לדאוג רק למילוי הצרכים הבסיסיים שלהם. לכן העבודה בגן פרטי מחייבת ידע תאורטי ומעשי בהתפתחות הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של ילדים. נוסף על כך – כלים לעבודה חינוכית איכותית בגן המאפשרת רווחה רגשית, התפתחות ולמידה מיטבית של הפעוטות.

לימודי תעודה - לימודי גננות בגן פרטי

המדדים החשובים ביותר העומדים לנגד עיניהם של ההורים הם לא רק אישיות הגננת, אלא גם הכשרת הגננת והסמכתה. צילום: בניימין אדם

 

רוצה להפוך את האהבה לילדים למקצוע? פרטים נוספים כאן >>

 

דמות חינוכית משמעותית עם השכלה מקצועית ברמה אקדמית

במכללת לוינסקי, אשר מובילה את תחום החינוך בישראל מעל ל- 100 שנה, הבינו כבר לפני 6 שנים את הצורך בהכשרה של גננות וגננים בגנים הפרטיים, והחליטו להרים את הכפפה ולפתוח ייחודית להסמכת צוות חינוכי וניהול גן פרטי, הנושאת את חותמת האיכות של לוינסקי. התכנית נרקמה עבור מחנכים בעלי ניסיון עבודה במסגרות לפעוטות, הרוצים לרכוש השכלה מקצועית ברמה אקדמית ולהוות דמות חינוכית משמעותית בהתפתחותם וחינוכם של הילדים בגיל הרך. התכנית מקנה ידע עדכני, תיאורטי ומעשי בתחום ההתפתחות הפיזית, הפסיכולוגית והחברתית של ילדים, ושמה דגש על פיתוח כישורים איזה כישורים? להובלת צוות חינוכי מקצועי.

"הורים לפעוטות רוצים ביטחון שהצוות החינוכי שמטפל בילדם ידע להקנות לו חינוך ודרכי התנהגות נאותות, ידע להכיר בחוזקותיו ובחולשותיו, ולפיהן יכוון וידריך אותו ויתאים את התכנים לגילו ולהתפתחותו", אומרת עידית צולמן, ראש התוכנית להכשרת גננות וגננים בגן פרטי במכללת לוינסקי. "בנוסף", היא מסבירה, "מחקרים מראים שרמת ההוראה וההשקעה בכוח ההוראה הם הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הילדים בלימודים ובכלל, כבר מהגיל הרך. הדמויות המטפלות ואופי הטיפול הם אלה שמשפיעים הכי הרבה על התנהגות הפעוטות".

 

מסגרת חינוכית איכותית

לא מספיק, אם כן, לתת לילדים רק חום ואהבה. על הגננות והצוות החינוכי לספק גירויים ותכנים מותאמים לגיל, לדאוג לאינטראקציות חיוביות בין הילדים ולעזור לילדים לפתור סיטואציות שליליות. בשביל כל אלה יש ללמוד נורמות התפתחות, לדעת מהם אפיוני הגיל השונים, לדעת כיצד לתווך מצבים שונים לילדים ולהקנות להם הרגלים. "על מנת שכל דמות חינוכית תוכל לרקוח לעצמה את המתכון הנכון לחינוך הפעוטות, יש ללמוד את העקרונות והגישות החינוכיות, ואת זה אנחנו עושים בתכנית להכשרת גננות וגננים בגן פרטי", מסכמת צולמן.

הלימודים מאפשרים לא רק להפוך את האהבה לילדים למקצוע, אלא גם לזכות במשכורת גבוהה משמעותית מהמקובל במשק בתחומי החינוך, בין אם מדובר במנהלי הגן, שהגן הוא מפעל חייהם, או בגננת ואנשי הצוות החינוכי שלצדה. עם קבלת תעודת ההסמכה של לוינסקי, יוכלו בוגרי התכנית לספק מעטפת כוללת של מסגרת חינוכית איכותית, המציעה הקניית ערכים לפעוטות, סדר יום תואם התפתחות וסביבה מעשירה. הם ידעו להתמודד עם אתגרים בעבודה מול ילדים והורים, להתנהל נכונה מול הקהילה והרשויות, לנהל את הגן כעסק וליהנות ממקצוע מספק ורווחי.

 

לימודי גננות – מחפשים את האסמכתא המקצועית

אחת מבוגרות התכנית היא הילה וקסלר, שהייתה סייעת בגן ילדים, ולאחר קבלת התעודה ממכללת לוינסקי, החלה לעבוד כגננת בגן בהוד השרון. "מאז ומתמיד אהבתי לעבוד עם ילדים בגיל הרך", היא מספרת. "במשך מספר שנים הייתי סייעת ואפילו פתחתי משפחתון בבית. כשהבנתי שהעתיד המקצועי שלי הוא כגננת, היה לי ברור שאני צריכה להירשם ללימודים. גם משום שאני חושבת שמי שמובילה את קבוצת הילדים בגן צריכה להיות מלומדת ומוסמכת, וגם משום שזו הדרישה של ההורים. הם מחפשים את האסמכתא המקצועית".

אל הלימודים במכללת לוינסקי הגיעה וקסלר בזכות המוניטין של המכללה, איכות הלימודים ונוחות המסלול. "רציתי מסלול לימודים שיאפשר לי לעבוד, ללמוד ובמקביל – להיות אימא. התכנית של לוינסקי מאוד נוחה וגמישה, ומאפשרת לשלב את הלימודים בחיים היום-יומיים", היא מסבירה. "קיבלתי הרבה מאוד מהלימודים. הם היו מעשירים וממצים, התרכזו בעיקר ולא בטפל, והייתי חוזרת עליהם בשמחה".

 

רוצים לקבל פרטים נוספים? לחצו כאן >>

לפרטים על תעודת הוראה לחצו כאן >>

על הגננות והצוות החינוכי לספק גירויים ותכנים מותאמים לגיל. צילום: בניימין אדם

 

לימודי תעודה - קורס גננות בגן פרטי