תכנית דלתא של מכללת לוינסקי

דרושים אנשים איכותיים ללימודי הוראה בתחומי המתמטיקה והמדעים

אם גם אתם שומעים השכם והערב על הצורך באנשי חינוך איכותיים בהוראת המתמטיקה והמדעים ואתם מאמינים שביכולתכם לעשות שינוי – דעו שמעכשיו אתם יכולים.

תוכנית "דלתא", תוכנית לימודים יוקרתית ומיוחדת בשיתוף קרן טראמפ, מאפשרת לאקדמאים שסיימו את לימודיהם בהצטיינות ללמוד לתעודת הוראה במדעים (ואפילו לקבל מלגה). בדרך זו תוכלו לתרום לשינוי ולהשפיע על מצוינות ולהוביל את הנוער להישגים גבוהים במקצועות מבוקשים.

תכנית דלתא של מכללת לוינסקי

בדרך זו תוכלו לתרום לשינוי ולהשפיע על מצוינות ועל הובלת הנוער. צילום: שחף הבר

מעוניינים לדעת איך תוכלו להשתלב?

"תוכנית דלתא בעצם בחרה בי", מספר ערן דולב, לשעבר מנהל קריאייטיב, וכיום בוגר תוכנית דלתא של מכללת לוינסקי לחינוך ומורה למדעים ב"תיכונט". "חוויית הלימודים הייתה יוצאת דופן, והדגש העיקרי היה על השילוב בין הלימודים לפרקטיקה, וזה שילוב מצוין. למדו איתי דוקטורים ואקדמאים מצטיינים, והחתירה להצלחה הייתה בהתאם". ערן הוא אחד מתוך רבים שהחליטו לעשות שינוי בחייהם ולעבור הסבה מקצועית להוראה בבית הספר העל-יסודי.

בשנים האחרונות אקדמאים רבים מחליטים לערוך שינוי בחייהם המקצועיים, לעזוב מקצועות עם הכנסה גבוהה ולהסב עצמם להוראה. מבין התוכניות להסבת אקדמאים למקצועות הריאליים והמדעים תוכנית "דלתא" היא היוקרתית ביותר וחלוצה בתחומה.

את התוכנית ייסדו ד"ר טלי נחליאלי וד"ר יעל קשתן במכללת לוינסקי לחינוך בשיתוף קרן טראמפ. תוכנית זו מתמקדת במקצועות הריאליים (ביולוגיה ומתמטיקה), ופונה באופן סלקטיבי לבוגרי תואר שני במדעים או תואר ראשון במתמטיקה או הנדסה שהצטיינו בלימודיהם וסיימו אותם בציון סופי של 80 לפחות. "כאשר בוחנים את חתך הבוגרים שלנו, אפשר לראות שהרוב המכריע של הסטודנטים הגיע אלינו מתפקידים מעניינים ובכירים בתעשייה, והמשותף לכולם הוא שהם חדורי מוטיבציה להעניק מעצמם למען בני הנוער ולהניעם לאהבת המתמטיקה והמדעים", אומרת הדס אסף, מנהלת מרכז ייעוץ והרשמה במכללת לוינסקי לחינוך.

לפרטים על תוכנית דלתא של מכללת לוינסקי לחינוך >>

תכנית דלתא של מכללת לוינסקי

משרד החינוך מעניק למתקבלים לתוכנית הלוואה תמורת התחייבות לשנת עבודה במערכת החינוך. צילום: שחף הבר

מחכים לפגוש את התלמידים

שירה בקל, לשעבר מנהלת פרויקטים בהיי-טק, יצאה לחופשת לידה, ובעקבותיה החליטה לערוך שינוי בחיים ובקריירה ונרשמה לתוכנית: "מדי שבוע חיכיתי שיגיע היום שבו אפגש עם התלמידים, אלמד אותם ואלמד איתם ביחד". גם שירה, כאשר נשאלה ליתרון המוביל בתוכנית הלימודים בעיניה, מציינת שהוא נעוץ בדגש הגדול על הפרקטיקה. "בסופו של דבר, לימודי הוראה היא מקצוע טיפולי", היא אומרת, ומוסיפה: "אנחנו מחנכים אותם, גם אם אנחנו לא מורים מחנכים בפועל, אלא מורים למתמטיקה. כמו בכל תחום טיפולי, הניסיון האמיתי הוא הדרך הטובה ביותר ללמוד את המקצוע". תוכנית שמביאה את הסטודנטים ישירות אל התלמידים, ללא תיווך.

לימודי חינוך בתוכנית זו מתאימים במיוחד לסטודנטים עובדים מאחר שהלימודים מתקיימים רק יום אחד בשבוע. ה"פרקטיקה", שציינו ערן ושירה, מתחילה למעשה כבר מהיום הראשון ללימודים. את החומרים העיוניים הסטודנטים מקבלים באמצעים מקוונים, דרך האינטרנט ובלמידה עצמית, אך התוכנית עצמה מתקיימת בבית הספר במקביל לליווי והנחיה פדגוגיים צמודים. יש בכך יתרון עצום, משום שהפיתוח המקצועי מתרחש כבר מהרגע הראשון בשדה ההוראה. הסטודנטים עומדים על דרכי הלמידה השונות של התלמידים ועל פיתוח שיטות ההוראה בהתאם. במקביל, במהלך הניסיון בכיתה, למדים הסטודנטים על עצמם באמצעות קורס "חקר ההוראה": הם מצולמים בכיתה בווידאו, נצפים על ידי הסגל ואף עורכים סימולציות. הכול כדי להעניק להם משוב ומחקר מלווה שיסייע להם להתפתח ולהיות מורים מצוינים. "התוכנית מעניקה לך אפשרות ליצור דברים בעצמך וזה מאוד קסם לי. אני מניח שבשנה הבאה, כאשר אני אהיה מורה בבית הספר, יבואו סטודנטים של דלתא וילמדו בכיתה שלי", אומר ערן דולב.

גם משרד החינוך תומך

אם אתם מתעניינים בתוכנית, כדאי שתדעו שמשרד החינוך מעניק למתקבלים לתוכנית הלוואה מותנית בסך 5,800 ש”ח תמורת התחייבות לשנת עבודה במערכת החינוך.

מעוניינים להתקבל לתוכנית דלתא היוקרתית?

למעוניינים להתמחות בתחום המתמטיקה נדרש תואר ראשון בממוצע 80 במתמטיקה או תואר ראשון מתחומים ריאליים אחרים שהם עתירי מתמטיקה.

על המעוניינים להתמחות בתחום המדעים להיות בעלי תואר ראשון או תואר שני בתחום מדעי, למשל: ביולוגיה, כימיה, מדעי החיים וכדומה.

מצוינים בהוראה. מכללת לוינסקי לחינוך.