מצויינות רג"ב

מורים, הגיע הזמן לעלות כיתה: תואר שני בחינוך – קרש קפיצה לעתיד מקצועי מבטיח

קידום מקצועי, התפתחות אישית, חדשנות, עלייה בשכר ואפשרות לתזה. אלו הן רק חלק מהיתרונות של הפונים ללמוד לתואר שני בתוכנית "הוראה ולמידה" במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי). התוכנית מתמקדת בתהליכי הנהגת צוותים, הובלת שינויים ופיתוח יוזמות חינוכיות.
"בחרתי להיות מורה מתוך אהבה לילדים ומתוך תחושת השליחות שבחינוך הדור הצעיר. אבל אחרי שמונה שנים כמורה הבנתי שהתלמידים שלי עולים כיתות, ורק אני נשארת במקום. דווקא בגלל האהבה למקצוע והרצון להמשיך בו עוד שנים רבות, ידעתי שהגיע הזמן לעשות משהו בשביל עצמי, שיקדם לי את הקריירה ויעלה לי את השכר", מספרת רעות, מורה מפתח-תקווה ובוגרת התוכנית לתואר שני בהוראה ולמידה ממרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי). "הלימודים העשירו אותי ותרמו לי רבות, ואין לי ספק שגם התלמידים שלי זכו במורה חיונית יותר", היא אומרת. ואכן, מסקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי יותר מ- 80% מהמורים מרוצים ממקצוע ההוראה שבחרו, גם אם אינם מתכוונים לעסוק בכך כל חייהם.
מקצוע ההוראה מעניק קביעות וביטחון תעסוקתי למשך שנים רבות, ולכן דווקא במקצוע זה חשוב להביט קדימה ולבחון כיצד תמנעו את השחיקה, מצד אחד, ותתקדמו בתחום החינוך, מצד שני. תואר שני בהוראה ולמידה הוא פתרון מעשי ומעשיר עבור אנשי חינוך מצוינים הרואים עצמם כממשיכים להתפתח במערכת החינוך. התואר מיועד למורים ולגננות המעוניינים להרחיב את תחומי הידע האקדמי והמקצועי שלהם, להנהיג שינוי ושיפור בתהליכי הוראה ולמידה, להניע ולהוביל צוותים ואף לשפר את שכרם.

 

תואר שני בהוראה ולמידה
קידום מקצועי, התפתחות אישית, חדשנות, עלייה בשכר ואפשרות לתזה. צילום: בניימין אדם

 

מורה טוב הוא מורה לחיים

20 שנה חלפו מאז הפרסומת של משרד החינוך, וכולנו עדיין זוכרים אותה. אנחנו גם זוכרים את אותו המורה שהשפיע עלינו, ידע לעודד אותנו ברגעים קשים, לומר לנו את המילה הטובה, ואף השפיע על החלטות שעשינו בהמשך חיינו. "מורה טוב הוא באמת מורה לחיים", אומרת ד"ר טלי נחליאלי, ראש התוכנית לתואר שני בהוראה ולמידה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי), שסיימה בימים אלו לעמוד בראש התוכנית. "זו לא רק סיסמה. מורה טוב הוא מנהיג חינוכי ובדיוק האדם שמערכת החינוך זקוקה לו. הייתי רוצה לראות בבתי הספר בארץ יותר בוגרי תואר שני בחינוך שלמדו על מדיניות החינוך בארץ, על תכנון ופיתוח יוזמות בחינוך ואשר מכירים תאוריות למידה ושיטות מחקר מגוונות המאפשרות להם להבין טוב יותר תהליכים המתרחשים בכיתה ובכך לזמן למידה משמעותית לכל תלמיד", היא מוסיפה.
השכלה גבוהה היא מנוף לפיתוח ולהובלת יוזמות בחינוך בישראל. בתי הספר והתלמידים זקוקים לא רק למורים טובים, אלא גם למנהיגים חינוכיים מצטיינים הבקיאים בתהליכי הוראה ולמידה בסביבות מגוונות וכאלה שישמשו דוגמה למורים מתחילים. גם למטרה כזאת מכין אתכם התואר השני בהוראה ולמידה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי).

 

 

תואר שני – מקפצה לקריירה

תואר שני משפר את הסיכויים לקבל תפקידים רבים ומגוונים. במערכת החינוך לצד התמקצעות בתחומכם הוא יאפשר לכם לשמש כרכזים חינוכיים, להעריך את תוכני הלימוד במשרד החינוך, לנהל בתי ספר וגנים ועוד תפקידים בכירים. לעיתים התואר השני הוא סף הקבלה לתפקיד חדש וניהולי, או יתרון בהתמודדות על תפקיד מול מועמדים אחרים. זאת ועוד, בתואר השני בהוראה ולמידה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי) קיימת אפשרות ללמוד במסלול עם תזה, ובכך הוא מאפשר לכם להמשיך ללימודים לתואר שלישי (דוקטורט בחינוך).

"תוכנית הלימודים של התואר השני בהוראה ולמידה כוללת קורסים שונים בתחומים של מנהיגות, יזמות בחינוך וחדשנות פדגוגית לצד לימודים הכוללים העמקה בתהליכי למידה והוראה", מציינת ד"ר נחליאלי. "אנחנו מתמקדים בנושאים אלה כי אנו מאמינים שמורים מצוינים עם תואר איכותי הם העתיד של החינוך בישראל, ואיתם אנחנו רוצים לצעוד קדימה".

ולדוגמה נציג רשימת נושאים של עבודות גמר מרשימות של סטודנטים מוסמכי התוכנית:

  • משחק ולמידה – שילוב משחק ופעילות חווייתית בשיעורי מתמטיקה בבית הספר היסודי
  • תפיסת תודעת הזהות בקרב קבוצת מורים מאזור המשולש (ואדי עארה)
  • קליטת מורים חדשים בבית הספר
  • בניית תוכנית לימודים בנושא התמודדות עם אבדן בקרב מתבגרים עם ADHD
  • מנהיגות חינוכית והצלחה בהובלת צוות
  • התמודדות האישה הבדואית בתפקידי ניהול בבית הספר
  • פיתוח יחידת הוראה בנושא "מגדר – שוויון בין המינים" לתלמידי כיתות ה+ו
  • מלך ומלכת הכיתה בסיפורי מחנכים
  • תהליך הטמעת התקשוב בבית ספר פנימייתי על-יסודי: ראייה דו-שנתית
  • תפיסות ההורים והגננות לגבי הבניית זהותם הישראלית-יהודית של ילדי העולים מחבר העמים