תואר שני בחינוך לגיל הרך

מגננת למנהיגה חינוכית: התואר שידאג לך להתפתחות ולקידום מקצועי

אם את רואה את עצמך מנהיגה בחינוך לגיל הרך ומעוניינת להוביל לשיפור מערכת החינוך לטובת הילדים, ההורים והחברה בארץ – התוכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך מחכה רק לך.

כריס אולמר, מורה מפלורידה, לא חלם להפוך לכוכב רשת ולשמש מקור השראה לאנשים כה רבים ברחבי העולם. סרטון שמופץ לאחרונה באינטרנט הציג את אולמר מתחיל את הבוקר בכיתה שהוא מחנך במחמאות לתלמידים. במשך עשר דקות בכל בוקר הוא קורא לכל אחד מהילדים שבכיתה, ואומר לו את כל הדברים הטובים והמיוחדים שהוא מזהה בו. הוא עושה זאת לפני כל הכיתה. מחווה חיובית זו גרמה לכך שהביטחון העצמי של התלמידים עלה משבוע לשבוע, והם אף החלו להחמיא זה לזה בכל פעם שנפגשו. אולמר שימש השראה למורים רבים בעולם וגם בישראל, והם אימצו את הרעיון בהתלהבות יתרה. מורים וגננות כאלה, בעלי מוטיבציה ואכפתיות ועם התואר המתאים, יוכלו לקדם את הילדים וגם להפוך בעצמם למנהיגים חינוכיים. את המורים והגננות האלה בדיוק מחפשת ד"ר קלודי טל, ראש התוכנית לתואר השני בחינוך לגיל הרך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי).

תואר שני בחינוך לגיל הרך

אם אתם רואים את עצמכם מנהיגים בחינוך לגיל הרך, התוכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך מחכה רק לכם. צילום: בנימין אדם

 

למי מתאים תואר שני בחינוך לגיל הרך?

התוכנית ללימודי התואר שני בחינוך לגיל הרך מיועדת לגננות, לאנשי חינוך, למורים בכיתות א'-ב', למנהלות במעונות יום ולמנהלות של אשכולות גנים, חטיבות צעירות, מחלקות חינוך לגיל הרך בשלטון המקומי, בעיריות ובמשרד החינוך. הכוונה היא שאנשי חינוך וגננות שירצו בכך יכשירו בעצמם את דור המורים הבא. "מטרת התוכנית היא לאפשר למורים ולגננות קידום מקצועי והרחבת האופק התעסוקתי שלהם", אומרת ד"ר טל. "מי שכבר עוסק בתחום, עושה זאת מתוך אידיאולוגיה להוביל לשיפור מערכת החינוך לטובת הילדים, ההורים והחברה בארץ. בוגרי התואר השני הוכשרו להיות מנהיגים ומומחים בחינוך לגיל הרך, ונוסף על כך, יוכלו לשמש בתפקידים ניהוליים, מצד אחד, ולעסוק במחקר ובהוראה במסגרות אקדמיות, מצד שני", היא מוסיפה.

 

מחקר בהנחיה אישית

לימודי התואר השני עוסקים בהרחבה ובהעמקה של הידע בהתפתחות הילד, בארגון ובמינהל של מערכות הגיל הרך, במנהיגות ובהובלת שינויים, בפיתוח מסגרות חינוכיות ובבניית מודלים של הכלת ילדים עם צרכים מיוחדים. בסיום הלימודים הסטודנטים מגישים עבודת מחקר לסיום התואר, המלווה בהנחיה אישית של סגל מובחר מטעם המכללה. הסטודנטים הם אלה שבוחרים את נושא המחקר שלהם. דבר זה מאפשר להם להתעמק בתחומים המעניינים אותם והרלוונטיים לעבודתם ולסביבתם, שיאפשרו להם להוביל תהליכים כמנהיגי החינוך בישראל.

בין הנושאים שנחקרו עד כה בתוכנית היו "שילוב מתמטיקה בתוכנית הלימודים בגיל הרך", "שיפור אוצר המילים בעברית אצל ילדים ששפתם הראשונה היא אמהרית", "סיטואציות חברתיות בקרב ילדי עובדים זרים" ועוד סוגיות משמעותיות המיוחדות למערכת החינוך הישראלית.

 

לעשות שינוי של ממש

"כמורה מחנכת בכיתה א' זכיתי להשפיע מדי יום על חינוך הילדים ולזכות באמון ההורים שמפקידים בידיי את עיצוב האישיות של ילדם", מספרת רותם, בוגרת התואר השני בחינוך לגיל הרך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס לוינסקי). "אם התואר הראשון בחינוך פתח לי את הדלת לשנים רבות של עשייה ערכית, התואר השני נתן לי את הכלים הדרושים להגיע לתפקיד הבא שלי: מנהלת חטיבה צעירה". כמנהלת החטיבה הצעירה בבית הספר היסודי שבו רותם מלמדת, היא שמה דגש על שיתוף ולמידה בין המורים ובין התלמידים בכיתות א' ו-ב'. בתחילת השנה, לדוגמה, כתבו ילדי כיתה ב' ספרון ובו טיפים והסברים לחיי בית הספר, והגישו אותו לילדים שהחלו זה עתה ללמוד בכיתה א'. בט"ו בשבט ערכו ילדי כיתה ב' נטיעות מיוחדות: הם נטעו תכונות אופי וכוחות שהיו רוצים שיהיו בהם כדי שיצמחו וילבלבו. ילדי כיתה א' כתבו את תעודת המחצית והעריכו את עצמם, לצד הציונים שנתנו להם המורים. בפסח התקיימה פעילות משותפת לילדי שכבות א' ו-ב' יחדיו ובמסגרתה הם העלו קושיות שמעניינות אותם בחיי היום-יום, וחיפשו את התשובות בספרייה, באינטרנט ונעזרו גם בצוות ההוראה.

"כמחנכת בכיתה א' תמיד חלמתי על שיתוף פעולה עם המורות בכיתות המקבילות ועל פעילויות שיוצאות מגבולות הכיתה ומשתפות את כל תלמידי השכבה יחדיו. כמנהלת החטיבה הצעירה הגשמתי את החלום הזה והוצאתי אל הפועל את כל התוכניות שהיו לי", אומרת רותם. רותם מכוונת גבוה ושואפת להיות ראש מחלקת החינוך לגיל הרך בעירייה. עם הניסיון שצברה, ההכשרה האקדמית שלה והניצוץ בעיניים כשהיא מדברת על חינוך ילדים, אין ספק שהיא תכבוש גם את הפסגה הזו.

 

רוצים להתקדם לתואר שני בחינוך לגיל הרך? לחצו כאן >>

לפרטים על לימודי תעודת הוראה לחצו כאן >> 

תואר שני בחינוך לגיל הרך