למי מתאימה התוכנית?

למועמדות ומועמדים עם תואר שני בחינוך מיוחד או תואר שני בלקויות למידה עם ניסיון של שלוש שנים לפחות במערכת בחינות. התוכנית מיועדת להכשרת מאבחנים דידקטיים בגילי בית הספר.

לבוגרי התוכנית תוענק תעודה נוספת בהתמחות בהוראה מותאמת בשפה, בקריאה ובכתיבה

לבוגרי התוכנית תוענק תעודה נוספת בהוראה מותאמת עברית וחשבון

למה ללמוד אבחון דידקטי?

התוכנית הכשרה ללימודי אבחון דידקטי מכשירה מומחים לאבחון תלמידים לקויי למידה. אבחון דידקטי הוא אחד הצעדים החשובים בסיוע לילדים ולבני נוער המתמודדים עם קשיים בלימודים. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הילדים ובני הנוער המאובחנים כלקויי למידה. לפי הנחיות משרד החינוך, ילדים עם לקויות למידה פעמים רבות משולבים בכיתות הרגילות. המאבחנים יהיו מיומנים באבחון וגם בבניית תוכנית עבודה שתתאים את אסטרטגיות הלמידה ומטרותיה בהתאם לממצאי האבחון.

על התוכנית

התוכנית ללימודי אבחון דידקטי פועלת במסגרת לימודי תעודה ופיתוח מקצועי במכללת לוינסקי לחינוך. אבחון דידקטי מתבסס על שורת מבדקים בתחומי למידה שונים – תפקודי הזיכרון והקשב, מיומנויות שפה, קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ועוד.

בהתבסס על מבדקים אלה, לומד המאבחן על נקודות החוזק והקשיים של הנבדק ובונה עבורו תוכנית אישית, שכוללת התאמה של שיטות ההוראה, סביבת ההוראה ואסטרטגיות למידה יעילות.

במסגרת הלימודים נסקור את ההגדרות ללקויות למידה, את המאפיינים הנוירו-קוגניטיביים והרגשיים, ואת העקרונות והדגשים לאבחון ולטיפול מסוג הוראה מותאמת ורכישת אסטרטגיות למידה.

תוכנית הלימודים משלבת לימודים תיאורטיים, צפייה באנשי מקצוע והתנסות מודרכת באבחון דידקטי.

על הלומדים בתוכנית להשלים התנסות מעשית (סטאז') באבחון דידקטי של ילדים ובני נוער במרכזי אבחון חיצוניים. על ההתנסות לכלול צפייה באבחונים וביצוע אבחונים באופן עצמאי.

לבוגרי התוכנית תוענק תעודה נוספת בהוראה מותאמת עברית וחשבון

הלימודים יתקיימו באופן משולב של למידה מרחוק ולמידה פרונטאלית. לעיתים ובהודעה מראש יערכו אבחונים, הלימודים בימים אלו יתחילו מוקדם יותר ויסתיימו מוקדם יותר.

הסטאז' יתקיים במהלך הלימודים או בסיומם בתיאום אישי של הסטודנט עם המאבחנת המאמנת בתוספת תשלום. המכללה תסייע במציאת מקום להתמחות, אך אינה מתחייבת למצוא מקום התמחות לכל סטודנט. על מקום ההתמחות להיות מוכר על ידי המכללה.

הכרה בגמולים לרפורמה ולשנת שבתון

  1. מורים יוכלו להגיש בקשה להכרה בשעות לפיתוח מקצועי (אופק חדש) במסלול אישי עד 45 יום לפני פתיחת התוכנית. האישור כפוף להחלטה של משרד החינוך ולפיכך המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט אינו צד בעניין.
    להורדת טופס לגמול אישי לחצו כאן >>
  2. מורות ומורים, גננות וגננים בשנת שבתון יוכלו ללמוד בתוכנית לפי תעריפי קרן ההשתלמות*.

* כפוף לתנאי האגף לפיתוח מקצועי
** יתרת שכר הלימוד תשולם לאחר קיזוז תשלום קרנות השבתון.

עיקרי התוכנית

מרכזת התוכנית

ד"ר רוני וינברגר

ייעוץ והרשמה:
03-6901690

דוא"ל:
limudyhemshech@l-w.ac.il

  • ימי לימוד במכללה

    ימי לימוד במכללה

    לפרטים נוספים יש לפנות למרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט

  • מועדי תחילת לימודים

    מועדי תחילת לימודים

    הלימודים יפתחו בסמסטר א' תשפ"ה (נובמבר 2024)

<< אוקטובר 2024 >>
אבגדהוז
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2