דר ערן גוסקוב

ד"ר ערן גוסקוב

eran.gusacov@l-w.ac.il

מרצה במחלקה לחינוך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. בעבר מנהל חטיבה עליונה. תחום העניין והעיסוק שלו הוא פילוסופיה של החינוך. תחומי מחקרו כוללים: חינוך פוליטי, חינוך לפטריוטיזם, חינוך לשלום, נושאים שנויים במחלוקת בכיתה, סמכות חינוכית, פילוסופיית החינוך של פוקו ושל ניטשה, יוטגוגיה. תחומי ההוראה שלו הם פילוסופיה של החינוך, ניהול כיתה, חינוך במציאות גלובלית, מערכות חינוך בישראל ובעולם, חינוך לאקטיביזם חברתי.

 

רשימת פרסומים (מבחר):

גוסקוב, ע' (2022). הוראת התיאוריה הביקורתית של הגזע כנושא שנוי במחלוקת בכיתה. חמדעת, ט"ו, 33-1. 

גוסקוב, ע' (2022). על סולידריות אזרחית, הדרה חוקתית והתנגדות פוקויאנית. עיונים בחינוך, 21, 346-327. 

גוסקוב, ע' (2021). הכאפייה והשטריימל בשיעור מולדת: על סתירות בין החינוך בבית ההורים לחינוך הממלכתי לפטריוטיזם והצעת כיוון ליישובן. בתוך ע' טבק וי' גילת (עורכים),   "ללכת בין הטיפות" – אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים (עמ' 326-297). מכון מופ"ת.

גוסקוב, ע' (2021). על מורכבותו של קשר הסולידריות שבין ההורים למערכת החינוך בימי משבר הקורונה. זמן חינוך, 7, 158-137. 

גוסקוב, ע' (2021). הקדמות לכל דיון בסוגית הוראת נושאים שנויים במחלוקת. החינוך וסביבו, מג, 51-27.

גוסקוב ע' (2020). על הרלוונטיות של מושג הפטריוטיזם במדינת ישראל ועל החינוך לקראתו. תרבות דמוקרטית, 19, 140-95.

גוסקוב ע' (2020). למה לי פוליטיקה עכשיו? על שאלת היתכנותו של חינוך פוליטי-אזרחי בישראל. גילוי דעת, 16, 149-125. 

גוסקוב, ע' (2019). שיעור מולדת – על ההכרח שבחינוך לפטריוטיזם. עיונים בחינוך, 19-18-17, 61-36. 

גוסקוב, ע' (2017). סמכות חינוכית במבט פוקויאני. בתוך ש' סיטון וי' גילת (עורכים), כותבים חינוך: על הקשר שבין התיאוריה למעשה החינוכי בתהליך הכשרת מורים (עמ' 44-13). פרדס.

גוסקוב, ע' (2017). שיעור באהבת מולדת: על פטריוטיזם וחינוך לפטריוטיזם אזרחי מכיל בישראל. פרדס. 

גוסקוב, ע' (2017). על בטלותו של חינוך פטריוטי-קוסמופוליטי במדינת היהודים. דפים, 65, 33-11. 

גוסקוב, ע' (2016). למורה כבר אין עיניים בגב: משבר הסמכות החינוכית בעידן הפוסט-מודרני וקווים מנחים לשיקומה. מכון מופ"ת. 

 

Gusacov, E. (2022). Prolegomena to the discussion on teaching controversial issues. Studies in Philosophy and Education, 41, 425–444.  https://doi.org/10.1007/s11217-022-09826-8 

Gusacov, E. (2021). On the complexity of solidarity between parents and the educational system in the days of the COVID-19 crisis. Critical Questions in Education, 12(3), 236-254. 

Gusacov, E. (2021). Educating for civil solidarity in the shadow of discriminating laws in a multicultural society: The Israeli case as an allegory. Studies in Philosophy and Education, 40, 317-335. https://doi.org/10.1007/s11217-020-09751-8 

Gusacov, E. (2020). Concerning the question of feasibility of political-civil education: Israel as a case study. Studies in Philosophy and Education, 39(2), 167-185. https://doi.org/ 10.1007/s11217-019-09689-6  

Gusacov, E. (2019). Am I or can I be a citizen of the world? Examining the possibility of cosmopolitan-patriotic education in Israel. Ethics and Education, 14(2), 213-226. https://doi.org/ 10.1080/17449642.2019.1587683  

Gusacov, E. (2018). Education for modest enlightenment. Educational Philosophy and Theory, 50(14), 1548-1549. 

Gusacov, E. (2018). Education for patriotism and the Arab-Israeli sector. International Journal of Educational Development, 60, 138-148. https://doi.org/ 10.1016/j.ijedudev.2017.11.005