מרצה בכירה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט וראש מרכז המחקר והידע הארצי "מהות" ליחסי צוותי חינוך-הורים הפועל בשיתוף עם אגף בכיר שפ"י במשרד החינוך. יועצת חינוכית וחברה בסגל המגמה לייעוץ חינוכי באוניברסיטה העברית בירושלים.
חוקרת פיתוח כשירות חברתית של תלמידים בילדות ובגיל ההתבגרות ומציגה את מחקריה בכינוסים מדעיים בינלאומיים. מתמקדת בנושאים כגון מעמדות חברתיים, ביישנות, אסרטיביות ומיומנויות תקשורת, פיתוח של המשגה בתחום, ויחסי צוותי חינוך-הורים. תחום מחקר נוסף הוא הכשרת מורים לנושא זה וכישורים חברתיים בהקשרים רב-תרבותיים. ביצעה מחקר פוסט-דוקטורט בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה ופרסמה מאמרים אמפיריים ומאמרים עיוניים בכתבי עת בולטים, ביניהם: European Psychologist, Social Psychology of Education, Teaching and Teacher Education, International Journal of Intercultural Relations.
תחומי הוראתה כוללים פסיכולוגיה של החינוך וההוראה, למידה חברתית-רגשית (Social Emotional (Learning – SEL, פיתוח כישורים חברתיים, גיל ההתבגרות, רב-תרבותיות בחינוך, יעוץ חינוכי.
רשימת פרסומים (מבחר):
כורם, ע' וגילת, י' (2023). חרם בקרב תלמידים: מאפייני התופעה והשלכותיה האופרטיביות על עבודת היועץ החינוכי. הייעוץ החינוכי, כד, 281-263. קישור למאמר
כורם, ע' (2022). שותפות בין אנשי חינוך להורים בפיתוח כשירות חברתית של תלמידים: נקודות למחשבה בעבודתן של יועצות חינוכיות. זמן חינוך, 8, 71-61. קישור למאמר
כורם, ע' וגילת, י' (בדפוס). חרם בין תלמידים: מאפייני התופעה והשלכותיה על עבודת היועץ החינוכי. הייעוץ החינוכי, כ"ד.
כורם, ע' (2021). חמש תפיסות שגויות של מתכשרים להוראה באשר לפיתוח כשירות חברתית של תלמידים. רב-גוונים: מחקר ושיח, 21, 84-71. קישור למאמר
כורם, ע' (2021). שותפות עם הורים בסיוע לתלמיד במישור החברתי: נקודות מבט ואסטרטגיות של אנשי חינוך. בתוך ע' טבק וי' גילת (עורכים), "ללכת בין הטיפות": אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים (עמ' 131-111). מכון מופ"ת.
כורם, ע' (2016). פיתוח הכשירות החברתית של התלמידים להתמודד עם הקנטות בבית הספר ובזירת האינטרנט. במעגלי חינוך, 6, 215-204.
כורם, ע' (2012). אימון לאסרטיביות עם מתבגרים יוצאי אתיופיה. הייעוץ החינוכי, י"ז, 30-13.
Korem, A. (2023). Opening the door of self-disclosure: Supporting adolescents’ journey from loneliness to friendship. European Psychologist, 28(2), 122-132.
Korem, A. (2023). A three-stage model for developing social competence in teased students. European Journal of Psychology of Education. https://rdcu.be/datke
Korem, A. (2023). What is shyness and how to overcome it. Frontiers for Young Minds. https://kids.frontiersin.org/articles/10.3389/frym.2023.1303630
Biberman-Shalev, L., Korem, A. & Ram, D. (2022). Types of online scaffolds provided by a teacher educator in a communal blog for supporting pre-service teachers' reflective practice: A case study. Teacher Education Advancement Network Journal (TEAN), 14(1), 61-75.
Korem, A. (2019). Supporting shy students in the classroom: A review. European Psychologist, 24, 278-286.
Korem, A. (2019). Success stories of educators with socially neglected students: Perceptions and support strategies. Social Psychology of Education, 22, 687-700.
Korem, A. (2016). Teachers’ outlooks and assistance strategies with regard to “shy” pupils. Teaching and Teacher Education, 59, 137-145.
Korem, A., & Horenczyk. G. (2015). Perceptions of social strategies in intercultural relations: The case of Ethiopian immigrants in Israel. International Journal of Intercultural Relations, 49, 13-24.