מרצה במחלקה לחינוך בפקולטה לחינוך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.
תואר שלישי באנתרופולוגיה חברתית מבית הספר ללימודי חברה ופוליטיקה באוניברסיטת אדינבורו, בריטניה.
תחומי מחקרו המרכזיים כוללים סוגיות בחינוך בחברה רב-תרבותית, החברה הישראלית, חינוך לרב-תרבותיות ופיתוח מנהיגות.
רשימת פרסומים (מבחר):
ענב, י' (2020). חינוך לרב-תרבותיות. בתוך ל' ביברמן-שלו, י' גילת, ור' שגיא (עורכים), חינוך במרחבים רב-תרבותיים: מפגשים בין תרבויות בבית הספר ובהכשרת מורים (עמ' 87-69). רסלינג.
Biberman Shalev, L., Pinku, G., Nativ, Y., Hemi, A., Paz, O., & Enav, Y. (2022). Crisis, coping and growth: Lecturers of introductory courses in education reflect on the transition to distance teaching. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.), Teacher Education in a Reality of World Crisis (pp. 17-39). World Scientific.
Enav, Y. (in press). Normalizing occupation: The politics of everyday life in the West Bank settlements. Israeli Sociology. [in Hebrew]
Enav, Y. (2014). Israeliness in no man's land: Citizenship in the West Bank of Israel/Palestine. Peter Lang GmbH.