דר ליאת אייל

ד"ר ליאת אייל

liate@l-w.ac.il

 

חוקרת ומרצה בכירה במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. מומחית לתכנון לימודים, לעיצוב למידה דיגיטלית, להובלת חדשנות חינוכית ולהטמעתה. מלמדת סמינריונים וקורסים בנושאים, כגון עיצוב למידה בסביבות היברידיות, ניהול כיתה וארגון מערכות למידה, הובלת חדשנות חינוכית, מחקר איכותני ומחקר פעולה, ומנחה מורים בעבודות תזה ובפרויקט גמר בתוכניות לתואר שני. מובילה את התמחות מורי המורים 'עיצוב למידה בעידן המידע' בבית הספר להתמחויות במכון מופ"ת, המיועדת להכשיר סגל אקדמי ובעלי תפקידים לפתח מומחיות בעיצוב דרכים חדשניות לעיצוב חוויית הלמידה בקורסים האקדמיים. יועצת אקדמית לבתי ספר מובילי חדשנות ומבצעת סקירות ומחקרי הערכה לגופים שונים.

מחקריה האחרונים עוסקים בתבניות עיצוב להוראה במרחבי למידה חדשניים, בהבנת משמעות של מרחבי למידה היברידיים להוראה ולמידה, ברכיבי איכות של קורסים מקוונים במכללות להכשרת מורים, בשילוב משחקים דיגיטליים בחינוך ועוד, והם מוצגים מדי שנה בכנסים בארץ ובחו"ל.

בעבר ראש הפורום של מרכזי תוכנית המצוינות רג"ב במכון מופ"ת, ראש תוכנית המצוינות רג"ב במכללת לוינסקי לחינוך, חברה בוועדת העליונה של אגף מו"פ ניסויים ויזמות במשרד החינוך, מדריכה ארצית למידענות ואתיקה במשרד החינוך ועוד.

 

רשימת פרסומים (מבחר):

אייל, ל', סנפיר ז'. (2023). הראוי, הרצוי, המצוי והסיכוי לשינוי – בין מדיניות בין לאומית לבין שינויים בתפיסות ובפרקטיקות של מורים בעל יסודי בעידן של פוסט קורונה. דוח מחקר שהוגש למרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט במימון קרן הנשיאה.

אייל, ל' (2022). מורים מוכווני צדק חברתי: מודל לאפיון פרחי הוראה כקריירה שניה. בתוך: בחירה בהוראה כקריירה שנייה בראי המחקר. עורכים: בר-טל, ס' וגילת י'. רסלינג. עמ' 249-282.

אייל, ל', אליקים נ', נבון י' (בדפוס). רוקדים טנגו- נוכחות מרצה דינאמית ופרסונלית בקורסים מקוונים במוסדות להכשרת מורים בתקופת הקורונה.  בתוך: לידור ר', קוזמינסקי ל', שכטר ח', מיכלסקי ט' ורוסו ל' (עורכים). הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה – אתגרים, הזדמנויות ושינוי.

אייל, ל', אליקים, נ' ונבון, י' (2021). רכיבי איכות בקורסים מקוונים בתקופת הקורונה במכללות להכשרת מורים מנקודת מבטם של המעורבים – למידה מהצלחות. דוח מחקר שהוגש למכון מופ"ת ולמשרד החינוך.  

אייל, ל' (2021). קונים דעת – דרכי התמודדות של מנחי עבודות עם חוסר יושרה של סטודנטים במכללות לחינוך. בתוך ל' יוספסברג-בן יהושע, ד' שפרלינג וע' רן (עורכים),  אתיקה ופאניקה בעולם המידענות, זכויות היוצרים והפרסום האקדמי (עמ' 36-15). מכון מופ"ת. 

 

Meirovitz T. & Eyal, L. (2022). The VaKE model through the lens of a computer -supported collaborative learning. In: Weyringer, S. Patry J.L, Borhaug F.B & Pnevmatikos, D. The VaKE Approach-Theory and practice of Values and Knowledge Education. BRILL SENSE. Pp. 283-293.

Eyal, L., Rabin, E., & Meirovitz, T. (2023). Pre-Service Teachers’ Attitudes toward Integrating Digital Games in Learning as Cognitive Tools for Developing Higher-Order Thinking and Lifelong Learning. Education Sciences, 13(12), 1165. https://doi.org/10.3390/educsci13121165

Eyal, L., & Gil E. (2022). Hybrid learning spaces – a three-fold evolving perspective. In E. Gil, C. Kohls, Y. Dimitriadis & Y. Mor (Eds.), HLS-Hybrid Learning Spaces (pp. 11-23). Springer.

Eyal, L., & Gil, E. (2020). Design patterns for teaching in academic settings in future learning spaces. British Journal of Educational Technology, 51(4), 1061-1077.