דר עדית ליבנה

ד"ר עדית ליבנה

iditliv@l-w.ac.il

 

סוציולוגית של החינוך, החוקרת תהליכים של ריבוד ואי-שוויון במערכת החינוך בארץ בהשוואה למדינות אחרות. תחומי המחקר שלה כוללים את ההסללה דה יורה וההסללה דה פקטו בחינוך התיכון, ההקבצות בחטיבות הביניים ובחינוך היסודי, החינוך העל-תיכוני הלא-אקדמי בהשוואה לאוניברסיטאות ולמכללות וכן הלאה. מלמדת קורסים שעניינם בנושאים אלה וכן בתכנון לימודים יחד עם קורסים מתודולוגיים המתמקדים הן במתודה הכמותית, הן בזו האיכותנית.

 

רשימת פרסומים (מבחר):

אופלטקה, י' וליבנה, ע' (2019). ההיבטים הפדגוגיים והארגוניים של תוכנית יכולות לבגרות, מקצוע חסם. אוניברסיטת תל אביב.

ליבנה, ע' (2017). הסללה בתוך מסלול: הסללה דה פקטו במסלול העיוני בחינוך התיכוני בישראל. בתוך ר' ארביב-אלישיב, י' פניגר וי' שביט (עורכים), יש סיכוי לשינוי? תיאוריה ומחקר עדכני על שוויון הזדמנויות בחינוך (עמ' 112-83). מכון מופ"ת.                                                                  

ליבנה, ע', פזמוני-לוי, א' וארביב-אלישיב, ר' (2016). המכללות הטכנולוגיות הדו-שנתיות בישראל: הקמה, התפתחות ומאפייני הסטודנטים כיום. בתוך א' אדי-רקח וא' כהן (עורכים), דינמיות בהשכלה הגבוהה (עמ' 188-161). אוניברסיטת תל-אביב.

יוגב, א', ליבנה, ע' ומקדוסי, ע' (2015). ההפרטה בהשכלה הגבוהה והשלכותיה על הרכב הסטודנטים: מי מצטרף לתוכניות החוץ-תקציביות לתואר השני באוניברסיטה ומדוע? מגמות, נ(1), 286-258. 

 

Bialik, G., Kafri, Y., & Livneh, I. (2013). Does everyone want social justice? Conflicting school governance perspectives regarding social justice. Journal of Educational Policy (eJEP).

Feniger, Y., Livneh, I., & Yogev, A. (2012). Globalization and the politics of international tests: The case of Israel. Comparative Education, 48(3), 323-335.

Pizmony-Levy, O., Livneh, I., Arviv-Elysahiv, R., & Yogev, A. (2012). The development of tow-year technological colleges in Israel and its implications for stratification in higher education. International Perspectives on Education and Society, 17, 183-212.

Ayalon, H., & Livneh, I. (2012). Curriculum implementation and gender differences in mathematical achievement: A comparative study. Social Science Research, 42, 432-445.