דר יעל ילי נתיב

ד"ר יעל (ילי) נתיב

nativ@l-w.ac.il

סוציולוגית וחוקרת מחול ישראלי עכשווי וחינוך למחול בישראל מנקודת מבט תרבותית, מגדרית ופמיניסטית. מרצה בכירה בבית הספר לחברה ואומנויות במכללת אונו, במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, וחברה בסגל המרצים של לימודי אומנות מקוונים באוניברסיטת רטגרס בניו ג'רזי. חוקרת מחול עכשווי בישראל וחינוך למחול בישראל. מחקרה העכשווי עוסק ברקדנים מקצועיים מזדקנים המופיעים על הבמה ובחוויית הגוף הרוקד המתבגר. מרצה בקביעות על מחול בהיבטים חברתיים ופוליטיים  במסגרות ופורומים מגוונים בארץ ובחו"ל. משנת 2018 יו"ר עמותת הכוריאוגרפים. 

תחומי הוראתה כוללים תיאוריות סוציולוגיות, סוציולוגיה של החינוך, סוציולוגיה של המחול, סוציולוגיה של התרבות, סוציולוגיה של הגוף, סוציולוגיה של היצירתיות, סוציולוגיה של האומנות, תיאוריות פמיניסטיות, חברה ישראלית, היסטוריה תרבותית של המחול, מחול ישראלי עכשווי, שיטות מחקר איכותניות, אתנוגרפיה, תנועה, מחול ופרפורמנס – פרקטיקה ותיאוריה. 

 

רשימת פרסומים (מבחר):

נתיב, י' ואופיר, ה' (2016). סדקים של חירות: גוף מגדר ואידיאולוגיה בחינוך לריקוד בישראל – שתי אתנוגרפיות. הקיבוץ המאוחד, סדרת מגדרים.

נתיב, י' (2016). "אני עצמי גוף": מתיחת גבולות הגוף פעולה חברתית בקרב תלמידות מחול, מחווה לאייריס מריון יאנג.  בתוך מ' קומם, ע' לחובר וע' פלד (עורכות), נערות וגופן: מדברות, נוכחות, נסתרות (110-86). מגנס.  

נתיב, י' (2012). אימון לאמון: פעולות אלתור בריקוד במגמות מחול בקרב נערות בבתי ספר תיכוניים בישראל. סוציולוגיה ישראלית כתב עת לחקר החברה בישראל, י"ג(2), 372-353. 

 

Sagiv, D., & Nativ, Y. (2021). Habitual play: Body, cultural sacredness and professional dilemmas in classical musician education. In: P. Schmidt. & R. Write (Eds.), Sociology of music education handbook. Routledge.

Nativ, Y. (2020). Embodied social dimensions in the creative process: The linkage between trust and risk in dance improvisation among girls in Israeli high school programs. In N. Otmazgin & E. Ben Ari (Eds.), Creative context: Creativity and innovation in the media and cultural industries (pp. 51-61). Springer.

Nativ, Y. (2020). From Baruch Agadati to Arkadi Zaides: Explicit and implicit representations of Arabs and the Israeli-Palestinian conflict in Israeli dance. In H. Rottenberg & D. Roginsky (Eds.), Points of contacts: Dance, politics and Jewish-Arab relations in Israel (pp. 104-124). Routledge.

Nativ, Y. (2015). Thick attentiveness as a social key mechanism in the practice of dance among young women. In S. Schonmann (Ed.), The wisdom of many: Key issues in arts education – International yearbook for research in arts education 3/2015 (pp. 136-140). Die Fachbücher.

Beberman-Shalev, L., Pinku, G., Nativ, Y., Hemi, A., Paz, O., & Enav, Y. (2022). Crisis, coping and growth: Lecturers of introductory courses in education reflect on the transition to distant teaching. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.), Teacher education in a reality of a world crisis (pp. 17-39). World Scientific Publishing.