ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. מרצה, מדריכה פדגוגית וחוקרת. מרצה ומנחת פרקטיקום בתוכנית לתואר שני בחוג לייעוץ חינוכי, המסלול האקדמי במכללה למינהל. יועצת חינוכית ומדריכת יועצות, השירות הפסיכולוגי-ייעוצי, משרד החינוך. תחומי מחקרה העיקריים הם ייעוץ חינוכי, למידה רגשית-חברתית, טיפוח אקלים חינוכי מיטבי, תקשורת בין גננות ומורים להורים, מגדר וחינוך למיניות בריאה, הכלה וחינוך רב-תרבותי.
תחומי הוראתה כוללים ניהול גן/כיתה, טיפוח אקלים חינוכי, היבטים מערכתיים וייעוציים בעבודת המחנכת, טיפוח כישורי עבודה עם הורים בחברה משתנה, עבודת צוות, מגדר וחינוך למיניות בריאה, רב-תרבותיות, הדרכה פדגוגית וחקר ההתנסות.
רשימת פרסומים (מבחר):
פלג, א', טל, ק', לאור, נ' וכדורי -שלזק, מ' (עורכות) (בתהליך הוצאה לאור) הזדמנויות ואתגרים בחינוך לגיל הרך בעיתות משבר. רסלינג.
פלג, א' ולוי, א' (התקבל). שותפות חינוכית מוגנת: יחסי צוותי גננות ומורים- הורים בעתות קונפליקט, מלחמה ומשבר. בתוך: פלג, א', טל, ק', לאור, נ' וכדורי -שלזק, מ' (עורכות) הזדמנויות ואתגרים בחינוך לגיל הרך בעיתות משבר. רסלינג.
לוי, א', שתיל כרמון, ס', טיש, ס', קסנר ברוך, י' ופלג, א' (התקבל). התבוננות על מודל אקדמיה-גן משתי פרספקטיבות: גננות מכשירות וסטודנטיות להוראה לגיל הרך. בתוך: פלג, א', טל, ק', לאור, נ' וכדורי -שלזק, מ' (עורכות) הזדמנויות ואתגרים בחינוך לגיל הרך בעיתות משבר. רסלינג.
לוי, א, טיש, ס', פלג, א' וטל, פ' (2024), גורמים המקדמים יחסי הורים-גננות וסטודנטיות להוראה בעת משבר קורונה וגורמים המעכבים אותם, חוקרים@ הגיל הרך, כתב עת מדעי לחקר הגיל הרך, 20, 88-60 .
https://kindergarten.levinsky.ac.il/wp-content/uploads/sites/13/2023/10/Issue20_Article3.pdf
פלג, א', לוי, א', פרצ'יק, נ', טל, ק', טל, פ', ליכט וייניש, א', סקרה אטר, ע', ושלזינגר, י' (2021). הכרה במשפחות שונות צרכים כביטוי לראיה רב תרבותית ביחסי הורים – מסגרות חינוך בגיל הרך. חוקרים@ הגיל הרך, 165- 201. https://kindergarten.levinsky.ac.il/notice/%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9f-12/ https://kindergarten.levinsky.ac.il/wp-content/uploads/sites/13/2020/11/hashivut_hahakara_bemishpahot_im_tsrahim_shonim_gil_rah.pdf
טיש, ס', לוי, א' ופלג, א' (בדפוס). ימי משבר הקורונה כמבוך – תפיסות מתמחות להוראה בגיל הרך את הקשר עם ההורים. בתוך ר' לידור, ל' קוזמינסקי, ח' שכטר, ט' מיכלסקי ול' רוסו (עורכים), הכשרת מורים בתקופת משבר הקורונה – אתגרים, הזדמנויות ושינוי. מכון מופת.
פלג, א' (2020). אימהות לסבית בישראל – סיפורים של הורות תחת חובת הוכחה. הסדרה למגדר. רסלינג.
דוחות מחקר
אלחטיב שחאדה, ח', טל, פ', ציפר- ברגר, י', פלג, א', ולוי, א' (2023). חקר הערכה על תכנית לימודים בין-תחומית ורב-קולית להכשרה בגיל הרך תשפ"ב. הקרן למחקר יישומי בהכשרה להוראה וחינוך, מכון מופ"ת
בר ניר, א', גילת, י', לוי, א', פלג, א', הרפז, ד', ברודי שרודר, ה', טנצר הרשקוביץ , ל', עודה סאבא , ל', ובר- טל, ס' ( 2023). קהילות אקדמיה-כיתה/גן: גורמים תומכים ומעכבים במבט על חקר הצלחות. אקדמיה כיתה, משרד החינוך.
חומרי למידה
פלג, א', לוי א' וטיש, ס' (2021). פיתוח חומרי למידה מבוססי תרחישים/אירועים בנושא השותפות מורים-הורים, מרכז ארצי מהות בתחום תקשורת משפחות- מערכת החינוך.
https://mahut.levinsky.ac.il/wp-content/uploads/sites/15/2023/07/maarah_shiur_hamevusas_model_tikshoret_hinuhit_mugenet.pdf
Peleg A., & Levy, I. (2023). Safe educational partnership with parents: a new integrative model of parent-teacher relationships in a diverse, polarized and changing society. Sociology International Journal, 7(1):22-30. DOI: 10.15406/sij.2023.07.00320
Tish, S., Levy, I., Tal, P., & Peleg, A. (2023). Parent-pre-school teacher relations during the COVID-19 pandemic ‒ Promoters and undermining factors. Pedagogical Research, 8(1), 149. https://doi.org/10.29333/pr/12724
Levy, I & Peleg, A. (2022) Educational Counselors’ and Psychologists’ Roles in Interactions with Parents in a Diverse, Polarized and Changing Society: Early Childhood Education Interns' Perceptions. Journal of pedagogical sociology and psychology, 4(2), 131-143. https://www.j-psp.com/article/educational-counselors-and-psychologists-roles-in-interactions-with-parents-in-a-diverse-polarized-12775
Tal, P., Levy, I., Tish, S., Peleg, A (2022). Parent-Preschool Teacher Relationships during the COVID-19 Pandemic: The Viewpoint of Early Childhood Education (ECE) Pre-Service Teachers. In : L, Biberman-Shalev, O, Broza, & D. Patkin (Eds.), Teacher Education in a Reality of a World Crisis – The Narrative of a Faculty of Education in a Teacher Education College. Levinsky College of Education ,(pp. 113-133). World Scientific Publishing. https://doi.org/10.1142/12875
Tal, P., Levy, I., Tish, S., Peleg, A (2022). Parent-preschool teacher relationships during the COVID-19 pandemic: The viewpoint of early childhood education (ECE) pre-service teachers. In L. Biberman-Shalev, O. Broza & D. Patkin (Eds.), Teacher education in a reality of a world crisis – The narrative of a faculty of education in a teacher education college (pp. 113-133). World Scientific Publishing.
Peleg, A., & Hartman, T. (2019). Minority stress in an improved social environment: Lesbian mothers and the burden of proof. Journal of GLBT Family Studies, 15(5), 442-460.
Peleg, A., Perchik, N., Licht Weinish, O., Levy , I., Sequerra Ater, E., Shlesinger, Y., Tal , C., & Tal , P. (2019). The difficulties and challenges facing interns of early childhood education regarding their working relations with parents: Towards a new model of family – school relations in a culturally diverse and changing society. In P. E. McDermott (Ed.), Teacher training: Perspectives, implementation and challenges (pp. 183-237). Nova Science Publishers.
Levy , I., Shlesinger, Y., Peleg, A., Sequerra Ater, E., Perchik, N., Licht Weinish, O., Tal , P., & Tal , C. (2019). "Walking on eggshells” – Patterns of change and development in student teachers’ perceptions of parent-teacher relationships in the framework of a ‘Working with Parents’ course. In P. E. McDermott (Ed.), Teacher training: Perspectives, implementation and challenges (pp. 239- 269). Nova Science Publishers.
Sequerra Ater, E., Licht Weinish, O., Levy, I., Peleg, A., Perchik, N., Shlesinger, Y., Tal, P., & Tal , C. (2019). Simulation based on role playing as a significant learning tool for training student teachers to communicate with parents In P. E. McDermott (Ed.), Teacher training: Perspectives, implementation and challenges (pp. 143- 181). Nova Science Publishers.