הקווים המנחים לקידום חברי הסגל האקדמי לדרגות מרצה ומרצה בכיר במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מסתמכים ומבוססים על שלושה מרכיבים: החלטת המועצה להשכלה גבוהה, כפי שהתגבשה במסגרת "דוח הוועדה לבחינת סוגיית הניהול האקדמי של המוסדות להשכלה גבוהה שאינם אוניברסיטאות", דירוג המינויים וכללי המינוי כפי שהם מוצגים במוסדות אקדמיים מוכרים והמאפיינים וההדגשים הקיימים במכללות המכשירות להוראה בכלל ובמרכז האקדמי בפרט.
מסמך זה מתייחס לשני מסלולי קידום כפי שגובשו בהסכם בין משרד החינוך והמל"ג-ות"ת בפברואר 2015:
מסלול אקדמי-מחקרי (רגיל) – המסלול מיועד לעידוד ולקידום חברי סגל אקדמי השוקדים על מחקרים ופרסומים מדעיים.
מסלול פרקטי יישומי (מקביל) – המסלול דומה בייעודו ובמאפייניו למסלולים מקבילים במוסדות להשכלה גבוהה ובו שני ערוצים:
המסמך מתייחס לארבע דרגות קידום:
דרגת מרצה במסלול המחקרי
דרגת מרצה בכיר במסלול המחקרי
דרגת מרצה במסלול המקביל (מקצועי או יוצר)
דרגת מרצה בכיר במסלול המקביל (מקצועי או יוצר)
עמידה בתנאי-הסף
בטרם יתחיל הליך הגשת המועמדות לקידום, על המועמד לוודא שמועמדותו תואמת את תנאי-הסף של מסלול הקידום המיועד ועומדת בהם. תנאי-הסף מפורטים בהמשך.
פגישה עם יו"ר ועדת הקידום לדרגות מרצה ומרצה בכיר (להלן, ועדת הקידום)
המועמד יפנה ליו"ר ועדת הקידום לקביעת פגישה. בפגישה יוצג התלקיט שעל המועמד להגיש לוועדת הקידום ותיבחן לעומק ובמשותף בשלותה של המועמדות, בהתייחס לקריטריונים מהותיים נוסף על אלו המצוינים בתנאי-הסף.
כתיבת התלקיט
המועמדים לדרגת מרצה ומרצה בכיר, בשני המסלולים, יגישו את התלקיט באנגלית. במקרים חריגים ולאחר אישור יו"ר ועדת הקידום, יוכלו מועמדים לדרגת מרצה במסלול המקביל (מקצועי/יוצר) להגיש את התלקיט בעברית.
בחינת התלקיט
המועמד ישלח את התלקיט ליו"ר ועדת הקידום, אשר יוודא שהתלקיט כתוב בהתאם להנחיות ושהוא ראוי להישלח לוועדת הקידום. יו"ר ועדת הקידום יעדכן את המועמד באשר לאיכות התלקיט וינחה אותו באשר לשינויים הנדרשים. התלקיט יישלח לוועדת הקידום רק לאחר ביצוע השינויים שהוסכמו על דעת יו"ר ועדת הקידום והמועמד.
הגשת התלקיט
א. הגשת תלקיטים תתאפשר בשלושה מועדים במהלך השנה האקדמית. המועדים יתפרסמו עם תחילתה של כל שנה אקדמית באתר המרכז האקדמי.
ב. לתלקיט יש לצרף:
ג. את התלקיט ואת החומרים הנלווים לו יש לשלוח לוועדת הקידום בדואר אלקטרוני לכתובת: d.kidum@l-w.ac.il
ד. עם קבלת התלקיט והחומרים הנלווים, יפנה יו"ר ועדת הקידום לדיקן הפקולטה או לראש בית-הספר הרלוונטי לקבלת חוות דעת. חוות הדעת תכלול, בין היתר, התייחסות להיבטים הבאים:
כמו כן, יפנה יו"ר ועדת הקידום לראש הרשות להוראה חדשנית ומיטבית לקבלת תוצאות משובי הוראה של שלושה משובי הוראה משלוש השנים שקדמו למועד הגשת המועמדות אשר ענו עליהם יותר מ-30% מהלומדים.
ה. התלקיט והחומרים הנלווים, חוות הדעת והמשובים יועברו להערכת חברי הוועדה בצירוף טבלת תבחינים להערכת המועמדות.
ועדת הקידום
ועדה מקצועית אוטונומית הכוללת תשעה חברים: יו"ר בדרגת פרופ' חבר, שלושה דיקני פקולטות או ראשי בתי-ספר בדרגת מרצה בכיר לפחות, שני פרופסורים בדרגת פרופ' חבר ושני חברי סגל בדרגת מרצה או מרצה בכיר. במקרה הצורך יוכל להתמנות לוועדה מי שאינו חבר סגל במרכז האקדמי, כפוף לאישור נשיאת המרכז האקדמי.
הוועדה מתכנסת לדיון בתלקיטים של מועמדים בשלושה מועדים שונים במהלך השנה האקדמית. המלצות הוועדה מתקבלות לפי דעת הרוב. בתום כל דיון מגיש יו"ר ועדת הקידום את המלצת הוועדה בדבר קידום המועמד לנשיאת המרכז האקדמי. ההמלצה עשויה להיות:
לאחר אישור ההמלצה על הקידום על ידי נשיאת המרכז האקדמי, מוזמן המועמד לפגישה עם יו"ר ועדת הקידום לשיחה על החלטת הוועדה.
תקופת הקידום
מועמד שהעסקתו במסגרת ות"ת
אם אושר קידום לדרגת מרצה, תקופת הקידום היא לשלוש שנים בלבד. לקראת תום תקופה זו, על המרצה להגיש מועמדות לדרגת מרצה בכיר. ועדת הקידום תדון במועמדות ותמליץ על:
חשוב לציין, כדי להגיש מועמדות לדרגת מרצה ומרצה בכיר בשני המסלולים נדרש היקף העסקה של 50% במרכז האקדמי. קבלת דרגת קידום אינה מלווה בקבלת קביעות.
אם אושר קידום לדרגת מרצה, יוכל מועמד להגיש בקשה לקידום לדרגת מרצה בכיר לאחר שחלפו שלוש שנים מדרגת המרצה.
חשוב לציין, כדי להגיש מועמדות לדרגת מרצה בשני המסלולים נדרש היקף קביעות של 60% במרכז האקדמי. כדי להגיש מועמדות לדרגת מרצה בכיר בשני המסלולים נדרש היקף קביעות של 65% במרכז האקדמי.
תנאי-הסף להגשת מועמדות לקידום לדרגת מרצה ומרצה בכיר במסלול המחקרי ובמסלול המקביל (מקצועי/יוצר):
דרגת מרצה במסלול המחקרי
מאמר בכתב-עת שפיט; ספר מדעי שפיט; מאמר או פרק בספר מדעי שפיט; עריכה של ספר מדעי שפיט
נואם ראשי (Keynote Speaker); הרצאה; השתתפות בפנל; יו"ר קבוצת דיון; הצגת פוסטר
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
דרגת מרצה בכיר במסלול המחקרי
מאמר בכתב-עת שפיט; ספר מדעי שפיט; מאמר או פרק בספר מדעי שפיט; עריכה של ספר מדעי שפיט
נואם ראשי (Keynote Speaker); הרצאה; השתתפות בפנל; יו"ר קבוצת דיון; הצגת פוסטר
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
דרגת מרצה במסלול המקביל (מקצועי)
מאמר בכתב עת שפיט; ספר מדעי שפיט; מאמר או פרק בספר מדעי שפיט; עריכה של ספר מדעי שפיט; מאמר בספר כינוסים; ערכים באנציקלופדיה; סקירות ספרים; מאמרי דעה; כתבות תוכן באמצעי התקשורת; ספר לימוד; חוברת לימוד; תוכנית לימודים; תכנון עזרי הוראה; דוח מדעי
נואם ראשי (Keynote Speaker); הרצאה; השתתפות בפנל; יו"ר קבוצת דיון; הצגת פוסטר; יו"ר מושב, מנחה סדנה
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
דרגת מרצה במסלול המקביל (יוצר)
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
דרגת מרצה בכיר במסלול המקביל (מקצועי)
מאמר בכתב-עת שפיט; ספר מדעי שפיט; מאמר או פרק בספר מדעי שפיט; עריכה של ספר מדעי שפיט; מאמר בספר כינוסים; ערכים באנציקלופדיה; סקירות ספרים; מאמרי דעה; כתבות תוכן באמצעי התקשורת; ספר לימוד; חוברת לימוד; תוכנית לימודים; תכנון עזרי הוראה; דוח מדעי
נואם ראשי (Keynote Speaker); הרצאה; השתתפות בפנל; יו"ר קבוצת דיון; הצגת פוסטר; יו"ר מושב, מנחה סדנה
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
דרגת מרצה בכיר במסלול המקביל (יוצר)
*(כל המצוין לעיל מתייחס לפרסומים שפורסמו או התקבלו לפרסום. עדיפות לפרסום בבמות אקדמיות בדירוג גבוה).
**(כל המצוין לעיל מתייחס לכינוסים שהתקיימו או שקיימת לגביהם אסמכתה להשתתפות בעתיד).
[1] כל הנכתב בלשון זכר מכוון לגברים ולנשים כאחד.