ד

ד"ר מיכל גנץ מישר

michal.meishar@l-w.ac.il

מרצה, מדריכה פדגוגית ומרכזת התוכנית להסבת אקדמאים להוראה עברית כשפה נוספת במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

תחומי הוראה
מרצה קורסים בתוכניות שונות במרכז האקדמי. נושאי הקורסים קשורים לתחומי הדעת: חינוך, פדגוגיה ושפה ומתמקדים בהוראה בסביבה מגוונת מבחינה תרבותית וחברתית. לדוגמה, קורסים בהוראת הבנת הנקרא וכתיבה בעברית כשפה נוספת, שפה תרבות והגירה, חקר ההתנסות בהוראה, כיתה והכלה, סמינריון מורה כחוקר.

תחומי מחקר
מחקריה מתמקדים ברב-תרבותיות בחברה ובחינוך, בהכשרת מורים הוליסטית ובין-תחומית, בפיתוח כשירויות ללמידה לאורך החיים לקידום רכישת השפה העברית ובהוראת ספרות.
שותפה בפרויקט בינלאומי במסגרת הורייזן 2020 KIDS4ALLL בחסות האיחוד האירופי. פעילה ומתנדבת בקרב קהילת משפחות מהגרים מאפריקה לחיזוק החוסן המשפחתי והחברתי.

 

פרקים בספרים

Ganz-Meishar, M (2022). The interactions between educators and non-Jewish

immigrant families during the COVID 19 period. In l. Biberman-Shalev, O. Broza and D. Patkin. Teacher Education in a Reality of a World Crisis – The Narrative of a Faculty of Education in a Teacher Education College.

גנץ-מישר, מ' (2022). קולו האישי של יוסף שרון כעורך-אורח וכעורך ראשי של כתב העת  "רחוב". בתוך א. שרון (עורכת). האור הפלאי של היומיום: שירת יוסף שרון ופעילותו במרחב הספרותי (עמ' 143–235). הוצאת אסיף.

 

מאמרים בכתבי עת שפיטים

אליהו-לוי, ד' וגנץ-מישר, מ' (2022). הצד האנושי של ההוראה חוויות אותנטיות מעצבות פדגוגיה מותאמת תרבות. כתב עת רב תחומי חמדעת, כרך י״ד, 42–65.

גנץ-מישר, מ' וטנצר-הרשקוביץ ל' (2022). שותפות בהדרכה פדגוגית מקדמת התנסות בהוראה בינתחומית – חקר מקרה בבית הספר היסודי. הלאה, 3, 107 –136.

אליהו-לוי, ד' וגנץ-מישר, מ' (2022). סטודנטים להוראה חושפים אוריינות משפחתית בעקבות ביקורי בית. אוריינות ושפה, 9, 20–38.

Eliyahu-Levi, D., & Ganz-Meishar, M. (2023). Teaching a Biblical Text Among African Christian and Muslim Asylum-Seeker Children in Israel. Religions (Basel, Switzerland), 14(4), 537–, https://doi.org/10.3390/rel14040537.

Eliyahu-Levi, D., & Ganz-Meishar, M. (2023). K (student): ‘I Need to Think About New Ways to Bring Their Home and Culture into the Class’. Preservice Teachers Develop a Culturally Relevant Pedagogy. Pedagogy, Culture & Society, 31(3), 549–567, https://doi.org/10.1080/14681366.2021.1933577.

גנץ-מישר, מ׳ (2023). "מורידים את המסכות ומשתפים": שותפות בין בית הספר ומשפחות מהגרים מאפריקה בעת משבר. דברים, כתב עת רב-תחומי, 16א, 270–290.
https://app.oranim.ac.il/dvarim/category/shever/page/2/